• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

02.09.2023

23:20

Nije svejedno kada doručkujete! Ako jedete posle 9, onda imate šanse da dobijete ovu bolest

Shuterstock

Zdravlje

Nije svejedno kada doručkujete! Ako jedete posle 9, onda imate šanse da dobijete ovu bolest

Doručak se smatra najvažnijim obrokom u danu. To je zato što vaše telo tokom sna prolazi kroz takozvani post i ujutro mu je potrebna energija.

 Zbog toga je važno da ranije doručkujemo. Nova studija Instituta za globalno zdravlje u Barseloni, koja je sprovedena na 100.000 ljudi, otkrila je da vreme kada odlučite da doručkujete može da poveća šanse za dobijanje dijabetesa.

Naime, glavni autor studije, doktor Manolis Kogevinas otkrio je da doručak posle devet sati ujutro povećava rizik od razvoja dijabetesa tipa 2 za 59 odsto, u poređenju s ljudima koji su doručkovali pre osam ujutro.

Takođe, istraživanjem su otkrili da nije zdravo ni potpuno preskakanje doručka, jer i to povećava šanse za dijabetes, a otkrili su da i večera posle 22 sata može da poveća rizik od ove bolesti.

Foto: Shuterstock

 

 

Ističu da ljudi koji češće jedu manje obroke smanjuju rizik od dijabetesa. Posebno navode da metabolizam treba održavati u skladu s unutrašnjim "satom" tela, poznatim kao cirkadijalni ritam, koji reaguje na svetlost. Tako telo navodi da ste budni tokom dana, a kada padne mrak daje signal da je vreme za spavanje.

Prethodne studije takođe su pokazale da ishrana koja nije usklađena s vašim dnevnim ritmom može da poveća rizik od bolesti srca, dijabetesa i prekomerne težine. Iako je dijabetes češće zastupljen kod starijih osoba, stručnjaci su upozorili da se on sada brže širi kod osoba mlađih od 40 godina.

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!
Live TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!

U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" otkrili smo vam kakav je to javni blam doživeo revolucionar u pokušaju Savo Manojlović, gde voli da sedi advokat blokader Božo Prelević, čime se u slobodno vreme bavi glumac blokader Tika Stanić, na koji način se opušta penzionisani policijski general-pukovnik Goran Radosavljević Guri…

12.06.2026

10:39

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić
Kultura

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić

Istaknuti srpski kompozitor, muzički urednik i stvaralac, Vladimir Milačić umro je u 65. godini, a iza sebe je ostavio neizbrisiv trag u domaćoj muzici, pozorištu i na televiziji.

11.06.2026

14:21

Džet set