• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer

30.12.2023

16:10

Smanjuje stres, poboljšava memoriju... Ovu biljku su čak i Egipćani i Grci smatrali svetom, a neizostavna je u jačanju zdravlja

Shuterstock

Zdravlje

Smanjuje stres, poboljšava memoriju... Ovu biljku su čak i Egipćani i Grci smatrali svetom, a neizostavna je u jačanju zdravlja

Eksperti ističu da su benefiti ruzmarina veliki, pa da pomoću ove biljke možete čak i smanjiti stres, ali i poboljšati pamćenje.

Lekovite biljke često su sastavni deo terapije za lečenje ili prevenciju bolesti, kao i ublažavanje manjih tegoba. Zanimljivo je saznati da postoji biljka koja može koristiti za zaštitu našeg mozga i poboljšanje pamćenja. Stručnjaci tvrde da ruzmarin ne samo da poboljšava pamćenje, već i smanjuje stres, igrajući ključnu ulogu u prevenciji kognitivnih poremećaja povezanih sa starenjem.

Ruzmarin je godinama deo ljudske ishrane, a sada su istraživanja pokazala kako je neverovatno zdrav za naše kognitivne funkcije, piše Hola. Koji su tačno benefiti ove biljke koje je čine potencijalnim "protivotrvom" za propadanje našeg uma?

Dobre strane ruzmarina

Stari Egipćani, Rimljani i Grci smatrali su ruzmarin svetom biljkom, te su ga često koristili za sprečavanje širenja bolesti. Iako ruzmarin ne može ubiti patogene koji se prenose vazduhom, Džoš Akse, autor "Ancient Medicine", ističe da je izvrstan lek za poboljšanje funkcije mozga.

Studija objavljena u "International Journal of Neurology" zaključila je da udisanje arome ruzmarina može poboljšati koncentraciju i pamćenje. Osim toga, istraživanja su pokazala da ruzmarin može poboljšati kognitivne funkcije kod osoba s Alchajmerovom bolešću.

Foto: Shutterstock

ruzmarin

Miris ruzmarina može smanjiti nivo kortizola, hormona stresa, zahvaljujući prisutnosti ruzmarinske kiseline, spoja s neuroprotektivnim svojstvima. Ruzmarin nije koristan samo za poboljšanje pamćenja, već ima i niz drugih zdravstvenih prednosti. Njegova bioaktivna jedinjenja i fitohemikalije podstiču kognitivne funkcije i poseduju protivupalna, antioksidativna, antimikrobna i antiproliferativna svojstva.

 

Važno je umereno koristiti ruzmarin, kako bi se izbegle moguće nuspojave, poput grčeva u želucu i gastroenteritisa. Ključno je svesno uključiti ovu biljku u svakodnevnu ishranu, kako biste uživali u njenim blagodetima, bez preterivanja.

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set