• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
author image
Informer.rs

Novinar

26.03.2025

16:00

Najveće avionske nesreće koje su izazvali ljudi! Od posade koja je dozvolila igru deci, do posade koja se molila! (VIDEO)

Shutterstock

Vesti

Najveće avionske nesreće koje su izazvali ljudi! Od posade koja je dozvolila igru deci, do posade koja se molila! (VIDEO)

Podeli vest

Najveći broj nesreća događa se zbog ljudske greške, a svaki put kada uđemo u avion, stavljamo svoj život u ruke pilota. Iako su avionske nesreće retke, u prošlosti je bilo velikih grešaka koje su se mogle sprečiti.

Aeroflotov let 593 srušio se 1994. godine u Sibiru nakon što su deca kopilota preuzela komande.

Let 235 TransAsia Ervejsa srušio se 2015. godine kada je pilot ugasio jedini motor koji je radio.

Piloti srušenog Tuninterovog aviona na letu 1153, umesto da su se držali procedure, molili su se, piše Dejli mejl.

Aeroflotov let 593, 1994. godine

Jedna od najglupljih grešaka sigurno je bila ona kopilota Jaroslava Kudrinskog, koji je pustio svoju decu da se igraju s kontrolama. Kobna nesreća dogodila se 23. marta 1994. tokom leta Aeroflota iz Moskve za Hong Kong. Airbus A310 srušio se u Sibiru. Poginulo je 75 putnika u avionu.

 

Kada su se pilot i kopilot vratili na svoja sedišta i pokušali da preuzmu komande, bilo je prekasno.

Trojica pilota su se borila sa kontrolama i uspela da izvuku avion iz zarona, ali su pogrešno procenili silu, pa je avion ponovo zašao. Kudrinski je mogao da se čuje kako govori: "Idi iza! Idi pozadi, Eldare!", pre nego što je povikao: "Vidiš opasnost, zar ne?". Zatim je pokušao da umiri decu minimizirajući opasnost govoreći im: "Odmah napolje! Sve je normalno".

Avion se zabio u planine brzinom od 260 kilometara na sat, usmrtivši sve u avionu.

Let TransAsia Ervejsa 235, 2015. godine

"Vau, povukao sam gas s pogrešne strane", bile su poslednje reči pilota leta 235 TransAsia 4. februara 2015. godine, neposredno pre nego što se avion zabio u most na autoputu u Tajvanu, usmrtivši 43 od 58 putnika.

 

 

Pilot, koji je poginuo zajedno s kopilotom, slučajno je isključio drugi radni motor povlačenjem pogrešnog gasa, što je izazvalo naglo naginjanje aviona, koji je udario u Huandong, a potom se srušio u reku Keelung.

Tuninterov let 1153, 2005. godine

U martu 2009. godine, pilot i kopilot Tuninterovog leta 1153, koji se 2005. godine srušio u Sredozemno more, osuđeni su na desetogodišnje zatvorske kazne zbog smrti 16 putnika.

Pilot Šafik Al Garbi i kopilot Ali Kebaier Lasoued optuženi su da su se molili umesto da su pokrenuli hitne postupke nakon što je avion ostao bez goriva zbog mehaničke greške i padao u okean. Na snimcima iz pilotske kabine, prikazanim na sudu, Garbi se čuje kako poziva u pomoć "Alaha i Muhameda, njegovog proroka".

Sudari KLM-a i Pan Am-a

Ovo je i dalje najsmrtonosnija nesreća u istoriji vazduhoplovstva – u kojoj je poginulo 583 osobe nakon sudara dva džambo džeta, a sve se svelo na greške u komunikaciji.

U martu 1977. godine dva Boinga 747 – KLM let 1736 i Pan Am let 1736, sudarili su se jedan s drugim na aerodromu Tenerife.

Sudar je nastao zbog nesporazuma između posade leta KLM-a i kontrole vazdušnog saobraćaja, što je značilo da je avion Pan Ama još uvek bio na pisti kada je avion KLM-a pokušao da poleti.

Gusta magla toga dana je pridodala nesreći.

Svi putnici i članovi posade na avionu KLM-a su poginuli, kao i 326 putnika i devet članova posade na Pan Amu. Ostalih 54 putnika i sedam članova posade u avionu Pan Am preživeli su, uključujući pilota.

Let Erblu 202, Islamabad

Putnički let srušio se 28. jula 2010. godine u blizini glavnog grada Pakistana, Islamabada, pri čemu je poginulo svih 146 putnika i šest članova posade. Možda se to moglo izbeći da je kopilot osporio ponovljene greške kapetana, ali prema Pakistanskoj upravi za civilno vazduhoplovstvo, u novembru 2011. godine, on je bio "ponižavan" od strane svog šefa tokom leta i "izgubio je samopouzdanje".

Pilot je optužen da je nekoliko puta tokom leta imao "oštriji, snobovski i suprotan" ton sa svojim kopilotom. Nakon što je ignorisao vremenska upozorenja Kontrole vazdušnog saobraćaja – rekavši "neka kaže šta god želi",  ostao je bez pomoći svog kopilota dok je katastrofa počinjala.

Boreći se protiv jakih monsunjskih vremenskih uslova, pilot se uspaničio i naposletku izgubio kontrolu, a njegov kopilot "nije intervenisao", šaljući avion pravo u brda Margalla.

Let Er Florida 90, 1982. godine

Dana 13. januara 1982. godine, piloti leta 90 Air Florida-e, od Vašingtona DC do floridskog Fort Lauderdale-a, napravili su brojne greške pre nesreće, a najgora je bila što nisu uključili sistem za odleđivanje.

Dodatno, uprkos poletanju po snežnoj oluji, posada je prvo upotrebila neoprezni "obrnuti potisak" kako bi otopila led, umesto da se vrate do vrata za pravilno odleđivanje, a zatim nisu prekinuli poletanje čak ni nakon što su otkrili problem sa napajanjem.

Avion se srušio u reku Potomak samo 30 sekundi nakon što je poleteo. Od 79 ljudi na brodu, samo njih pet je preživelo, a još četiri osobe na tlu su pogođene i ubijene.

Let Istern Erlajns 401, 1972. godine

Dana 29. decembra 1972. godine, Tristar istočnih aviona srušio se u Floridi Everglades, usmrtivši 101 osobu u avionu, uključujući pilota, dok je 75 ljudi preživelo.

Dok su istraživali pokvareno svetlo pokazivača, neko je slučajno udario u polugu koja je deaktivirala autopilot. Kada je posada shvatila da gubi visinu, bilo je prekasno. Avion se srušio.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Dostavljači metaka! Ubice nosile hranu, a onda surovo rešetale!
Hronika

Dostavljači metaka! Ubice nosile hranu, a onda surovo rešetale!

Dejan Vuksanović (32) ranjen je juče oko 16 časova na Novom Beogradu u kafiću "Hugo" pred ženom i detetom, dok je sa njim sedelo 6 članova njegovog obezbeđenja. Ovakav pokušaj ubistva podsetio je na likvidacije Luke Perenčevića na Banjici i Milana Jorovića (30) u Zemunu, kada je na njih pucao "dostavljač hrane".

23.04.2025

21:00

Sport

Španci u šoku! Alkaraz se povlači?
Tenis

Španci u šoku! Alkaraz se povlači?

Španski teniser Karlos Alkaraz mogao bi da se povuče sa mastersa u Madridu. Na prethodnom takmičenju u Barseloni doživeo je povredu zbog koje mu je bilo teško da odigra meč na svom nivou u finalu, pa je Holgeru Runeu bio olakšan put do titule.

23.04.2025

23:31

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set