Najveće avionske nesreće koje su izazvali ljudi! Od posade koja je dozvolila igru deci, do posade koja se molila! (VIDEO)
Podeli vest
Najveći broj nesreća događa se zbog ljudske greške, a svaki put kada uđemo u avion, stavljamo svoj život u ruke pilota. Iako su avionske nesreće retke, u prošlosti je bilo velikih grešaka koje su se mogle sprečiti.
Aeroflotov let 593 srušio se 1994. godine u Sibiru nakon što su deca kopilota preuzela komande.
Piloti lovaca Su-30SM, lovaca na nosaču Su-33 i bombardera Su-24M vazduhoplovnih pukova Severne flote vežbali su dopunjavanje goriva u letu iz aviona tankera Il-78 na nebu Arktika, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rusije.
Avioni vazduhoplovnih snaga Francuske koji učestvuju u aeromitinzima sudarili su se danas nešto pre 16 časova na istoku te zemlje, u Sen Dizijeu, javlja državni Frans TV Info, dodajući da su piloti uspeli da se katapultiraju na vreme.
25.03.2025
17:15 >> 17:32
Let 235 TransAsia Ervejsa srušio se 2015. godine kada je pilot ugasio jedini motor koji je radio.
Piloti srušenog Tuninterovog aviona na letu 1153, umesto da su se držali procedure, molili su se, piše Dejli mejl.
Berlin preispituje ugovor o kupovini 35 američkih borbenih aviona F-35A, vredan 8,3 milijarde evra, jer strahuje da bi SAD mogle da ih onesposobe na daljinu, prenosi Bild.
Načelnik odeljenja za komunikacije Vazduhoplovnih snaga Ukrajine Jurij Ignat je rekao da je za suzbijanje Su-35 potreban sveobuhvatan pristup, uključujući korišćenje kopnenih PVO sistema i sistema za elektronsko ratovanje
11.03.2025
21:00
Jedna od najglupljih grešaka sigurno je bila ona kopilota Jaroslava Kudrinskog, koji je pustio svoju decu da se igraju s kontrolama. Kobna nesreća dogodila se 23. marta 1994. tokom leta Aeroflota iz Moskve za Hong Kong. Airbus A310 srušio se u Sibiru. Poginulo je 75 putnika u avionu.
Kada su se pilot i kopilot vratili na svoja sedišta i pokušali da preuzmu komande, bilo je prekasno.
Trojica pilota su se borila sa kontrolama i uspela da izvuku avion iz zarona, ali su pogrešno procenili silu, pa je avion ponovo zašao. Kudrinski je mogao da se čuje kako govori: "Idi iza! Idi pozadi, Eldare!", pre nego što je povikao: "Vidiš opasnost, zar ne?". Zatim je pokušao da umiri decu minimizirajući opasnost govoreći im: "Odmah napolje! Sve je normalno".
Avion se zabio u planine brzinom od 260 kilometara na sat, usmrtivši sve u avionu.
Let TransAsia Ervejsa 235, 2015. godine
"Vau, povukao sam gas s pogrešne strane", bile su poslednje reči pilota leta 235 TransAsia 4. februara 2015. godine, neposredno pre nego što se avion zabio u most na autoputu u Tajvanu, usmrtivši 43 od 58 putnika.
Pilot, koji je poginuo zajedno s kopilotom, slučajno je isključio drugi radni motor povlačenjem pogrešnog gasa, što je izazvalo naglo naginjanje aviona, koji je udario u Huandong, a potom se srušio u reku Keelung.
Tuninterov let 1153, 2005. godine
U martu 2009. godine, pilot i kopilot Tuninterovog leta 1153, koji se 2005. godine srušio u Sredozemno more, osuđeni su na desetogodišnje zatvorske kazne zbog smrti 16 putnika.
Pilot Šafik Al Garbi i kopilot Ali Kebaier Lasoued optuženi su da su se molili umesto da su pokrenuli hitne postupke nakon što je avion ostao bez goriva zbog mehaničke greške i padao u okean. Na snimcima iz pilotske kabine, prikazanim na sudu, Garbi se čuje kako poziva u pomoć "Alaha i Muhameda, njegovog proroka".
Sudari KLM-a i Pan Am-a
Ovo je i dalje najsmrtonosnija nesreća u istoriji vazduhoplovstva – u kojoj je poginulo 583 osobe nakon sudara dva džambo džeta, a sve se svelo na greške u komunikaciji.
U martu 1977. godine dva Boinga 747 – KLM let 1736 i Pan Am let 1736, sudarili su se jedan s drugim na aerodromu Tenerife.
Sudar je nastao zbog nesporazuma između posade leta KLM-a i kontrole vazdušnog saobraćaja, što je značilo da je avion Pan Ama još uvek bio na pisti kada je avion KLM-a pokušao da poleti.
Gusta magla toga dana je pridodala nesreći.
Svi putnici i članovi posade na avionu KLM-a su poginuli, kao i 326 putnika i devet članova posade na Pan Amu. Ostalih 54 putnika i sedam članova posade u avionu Pan Am preživeli su, uključujući pilota.
Let Erblu 202, Islamabad
Putnički let srušio se 28. jula 2010. godine u blizini glavnog grada Pakistana, Islamabada, pri čemu je poginulo svih 146 putnika i šest članova posade. Možda se to moglo izbeći da je kopilot osporio ponovljene greške kapetana, ali prema Pakistanskoj upravi za civilno vazduhoplovstvo, u novembru 2011. godine, on je bio "ponižavan" od strane svog šefa tokom leta i "izgubio je samopouzdanje".
Pilot je optužen da je nekoliko puta tokom leta imao "oštriji, snobovski i suprotan" ton sa svojim kopilotom. Nakon što je ignorisao vremenska upozorenja Kontrole vazdušnog saobraćaja – rekavši "neka kaže šta god želi", ostao je bez pomoći svog kopilota dok je katastrofa počinjala.
Boreći se protiv jakih monsunjskih vremenskih uslova, pilot se uspaničio i naposletku izgubio kontrolu, a njegov kopilot "nije intervenisao", šaljući avion pravo u brda Margalla.
Let Er Florida 90, 1982. godine
Dana 13. januara 1982. godine, piloti leta 90 Air Florida-e, od Vašingtona DC do floridskog Fort Lauderdale-a, napravili su brojne greške pre nesreće, a najgora je bila što nisu uključili sistem za odleđivanje.
Dodatno, uprkos poletanju po snežnoj oluji, posada je prvo upotrebila neoprezni "obrnuti potisak" kako bi otopila led, umesto da se vrate do vrata za pravilno odleđivanje, a zatim nisu prekinuli poletanje čak ni nakon što su otkrili problem sa napajanjem.
Avion se srušio u reku Potomak samo 30 sekundi nakon što je poleteo. Od 79 ljudi na brodu, samo njih pet je preživelo, a još četiri osobe na tlu su pogođene i ubijene.
Let Istern Erlajns 401, 1972. godine
Dana 29. decembra 1972. godine, Tristar istočnih aviona srušio se u Floridi Everglades, usmrtivši 101 osobu u avionu, uključujući pilota, dok je 75 ljudi preživelo.
Dok su istraživali pokvareno svetlo pokazivača, neko je slučajno udario u polugu koja je deaktivirala autopilot. Kada je posada shvatila da gubi visinu, bilo je prekasno. Avion se srušio.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Piloti lovaca Su-30SM, lovaca na nosaču Su-33 i bombardera Su-24M vazduhoplovnih pukova Severne flote vežbali su dopunjavanje goriva u letu iz aviona tankera Il-78 na nebu Arktika, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rusije.
Predsednica Skupštine Ana Brnabić poručič je da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić kriv jer je medijalna zarada sada duplo veća nego što je bila prosečna zarada pre 11 godina.
Indijska kompanija Reliance Industries, vlasnik najvećeg rafinerijskog kompleksa na planeti, obnovila je kupovinu ruske sirove nafte nakon kratkog zastoja.
Ministar pravde Nenad Vujić oglasio se povodom postupanja predsednika Visokog saveta tužilaštva (VST) Branka Stamenkovića, istakavši kako to predstavlja otvoreno kršenje Zakona i Poslovnika o radu VST i nedopustiv čin institucionalne samovolje.
Direktor Kancelarije za Kosovo i Metohiju Petar Petković izjavio je danas da su izbori za prištinski parlament koji se održavaju 28. decembra od presudnog značaja za opstanak srpskog naroda na Kosovu i Metohiji i pozvao sve Srbe da podrže Srpsku listu.
Danica Vučenić, udarna pesnica tajkunske, antisrpske televizije N1 koja već duže od godinu dana otvoreno podržava rušenje Srbije na ulicama, sada je u programu uživo patosirala blokadere.
Udruženja za zaštitu potrošača već godinama upozoravaju na prevare u turizmu, ali turističke agencije i dalje nesmetano posluju, ostavljajući putnike bez novca, ali i onoga što je najvažnije, a to je zaštita.
Novo istraživanje naglašava da se Antarktik ne topi samo odozgo, pod uticajem zagrevanja atmosfere, već i odozdo, u kontaktu sa toplom dubokom morskom vodom.
Članovi Vlade saglasili su se na današnjoj sednici, da do kraja 2025. godine i u 2026. godini direktori zdravstenih ustanova, u kojima se sprovode poslovi u cilju smanjenja liste čekanja, donesu odluku o preraspodeli radnog vremena.
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave saobraćajne policije, danas oko 15 časova, na državnom putu Beograd - Čačak, presretačem su zaustavili pedesetčetvorogodišnjeg R.M. koji je vozilom "pežo 206" za samo dva minuta u više navrata izvršio preticanje ukupno šest vozila preko uzdužne neisprekidane linije čineći prekršaj nasilničke vožnje, a zatim se kretao brzinom od 107 kilometara na čas, na delu puta gde je ograničenje brzine 60 kilometara na čas.
Na deonici zlatiborske magistrale, u ataru sela Draglica, večeras je došlo do saobraćajne nezgode, u kojoj su, prema našim saznanjima, učestvovala dva automobila.
Policijskom službeniku Policijske uprave Novi Pazar, I.M., određen je pritvor do 30 dana, potvrđeno je iz izvora bliskih istrazi. Pritvor do 30 dana određen je i S.P. iz Beograda, koji se sumnjiči da je direktno učestvovao u oružanoj pljački zlatarske radnje u centru Novog Pazara.
Diskusija o seriji "Tvrđava" održana je juče, a u razgovoru su učestvovali autori i saradnici jednog od najzapaženijih domaćih televizijskih ostvarenja.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar