Rešava se najveća misterija veka?! Počinje nova potraga za nestalim avionom MH370: Sateliti otkrili jeziv trag, svet u iščekivanju istine o "ukletom letu" (FOTO/VIDEO)
Podeli vest
Potraga za nestalim avionom Malezija Erlajnsa na letu MH370 ponovo će biti pokrenuta u utorak, u pokušaju da se nakon gotovo 12 godina reši jedna od najvećih svetskih vazduhoplovnih misterija.
Potragu će voditi istraživačka kompanija Ocean Infinity koja će za to biti plaćena jedino ako pronađe olupinu. Boeing 777 Malezija Erlajnsa nestao je na putu iz Kuala Lumpura za Peking 8. marta 2014. godine. Na letu je bilo 227 putnika, većinom Kineza i Malezijaca, i 12 članova posade. Analiza satelitskih podataka pokazala je da se avion verovatno srušio negde u južnom Indijskom okeanu, uz obalu zapadne Australije. Međutim, dve velike dosadašnje potrage nisu urodile nikakvim plodom.
Pilot ultralakog aviona koji je nosio reklamni baner poginuo je nakon što se letelica srušila u more kod plaže Kopakabana u Rio de Žaneiru, saopštile su lokalne vlasti.
Turska nacionalna avio-kompanija Turkiš erlajns prenеće Vladi Albanije vlasništvo nad avionom Erbas A319 115J, registrovanim pod oznakom TC-GVC i serijskim brojem 1002, proizvedenim u februaru 2000. godine.
Načelnik Generalštaba vojske Libije Mohamed Al Hadad i njegova pratnja poginuli su danas u padu aviona, izjavio je šef Vlade nacionalnog jedinstva Libije.
Poslednje javljanje iz aviona bilo je oko 40 minuta nakon poletanja iz Kuala Lumpura za Peking. Kapetan Zahari Ahmad Šah je pozdravio sa "Laku noć, Malezija (Erlajns) tri sedam nula", dok je avion ulazio u vijetnamski vazdušni prostor. Ubrzo nakon toga, njegov transponder je isključen, što je značilo da ga nije bilo lako pratiti.
This interview is from awhile back. I should be famous for solving MH370, but I'm not because the world is mostly full of idiots.
Vojni radar pokazao je da je avion napustio svoju putanju leta kako bi se vratio preko severne Malezije i ostrva Penanga, a zatim u Andamansko more prema vrhu indonežanskog ostrva Sumatre. Zatim je skrenuo prema jugu i svaki kontakt je izgubljen.
Podvodne pretrage
Malezija, Australija i Kina pokrenule su podvodnu pretragu na području od 120.000 kvadratnih kilometara u južnom Indijskom okeanu, na osnovu podataka o automatskim vezama između satelita Inmarsat i aviona. Potraga, koja je koštala oko 200 miliona australijskih dolara, prekinuta je nakon dve godine u januaru 2017., a nisu pronađeni nikakvi tragovi aviona.
The search for MH370 is set to resume: a glimmer of hope after 11 years of disappearance. The Malaysian government recently confirmed that it will resume the search for the wreckage of Malaysia Airlines Flight 370, which disappeared in 2014, starting December 30, 2025. The Boeing… pic.twitter.com/r9pMeXwJ3n
— Suzanne.Jones (@Suzanne9043) December 17, 2025
Malezija je 2018. godine prihvatila ponudu američke istraživačke kompanije Ocean Infinity za tromesečnom potragom. Ta potraga je obuhvatila 112.000 kvadratnih kilometara severno od prvobitnog ciljanog područja i takođe se pokazala bezuspešnom, završivši se u maju 2018. Ista kompanija će sada pokušati ponovo.
Delovi olupine
Više od 30 komada sumnjivih ostataka aviona prikupljeno je duž obale Afrike i na ostrvima u Indijskom okeanu, ali je potvrđeno da su samo tri fragmenta krila sa leta MH370. Većina ostataka korišćena je kako bi se pokušao utvrditi model njihovog kretanja od olupine u nadi da će se suziti moguća lokacija aviona.
Izveštaj od 495 stranica o nestanku MH370, objavljen u julu 2018., navodi da se kontrolama Boinga 777 verovatno namerno manipulisalo kako bi avion skrenuo sa kursa, ali istražitelji nisu mogli da utvrde ko je odgovoran. Izveštaj je takođe istakao greške koje su napravili centri za kontrolu vazdušnog saobraćaja u Kuala Lumpuru i Ho Ši Minu, te izdao preporuke za izbegavanje ponavljanja incidenta. Istražitelji nisu ponudili nikakve zaključke o tome šta se dogodilo sa MH370, rekavši da to zavisi od pronalaska ostataka aviona.
Nemogućnost lociranja mesta pada MH370 podstakla je brojne teorije zavere, od mehaničke greške ili daljinski upravljanog pada, do bizarnijih objašnjenja poput otmice vanzemaljaca ili ruske zavere. Poslednjih godina neki vazduhoplovni stručnjaci rekli su da je najverovatnije objašnjenje da je iskusni pilot namerno skrenuo avion sa kursa. No, istražitelji su rekli da nije bilo ništa sumnjivo u biografiji, finansijskim poslovima, obuci i mentalnom zdravlju kapetana i kopilota.
Sažetak potrage
Malezijska vlada je u decembru 2024. najavila da će nastaviti potragu za olupinom nakon novog predloga kompanije Ocean Infinity, koja će dobiti 70 miliona dolara ako pronađe olupinu. Potraga je započela u martu ove godine, ali je obustavljena nakon nekoliko nedelja zbog lošeg vremena. Nova potraga koja počinje 30. decembra biće u skladu sa istim uslovima i odredbama dogovorenim između Malezije i Ocean Infinity-ja 2024. godine i sprovodiće se na području od 15.000 kvadratnih kilometara južnog Indijskog okeana. Tačna lokacija nije navedena.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Načelnik Generalštaba libijske vojske Al Hadad nalazio se u avionu koji je posle poletanja sa aerodroma u Ankari izgubio vezu sa kontrolom leta, saopštio je turski ministar unutrašnjih poslova.
Pilot ultralakog aviona koji je nosio reklamni baner poginuo je nakon što se letelica srušila u more kod plaže Kopakabana u Rio de Žaneiru, saopštile su lokalne vlasti.
Na Kosovu i Metohiji danas se održavaju vanredni izbori za skupštinu privremenih institucija samouprave, pošto nakon izbora održanih 9. februara vlada nije formirana.
U nedostatku ljudstva, simpatizera i aktivista koji bi im dali siguran glas blokaderi pronalaze višak vremena za izvođenje bizarnih performansa širom Srbije.
U mračnoj ulici Sančez u argentinskom gradiću Lomas del Palomar, nadomak Buenos Ajresa 10. aprila 1957. sreli su se Ante Pavelić i Blagoje Jovović. Dva metka završiće u telu Pavelića, a od posledica tog ranjavanja dve godine kasnije će umreti u Frankovoj Španiji. Kako je Blagoje Jovović, sa svojom grupom iz Argentine, uspeo da uradi nešto što nisu mogle ili htele ozbiljne bezbednosne službe i zašto je danas važan mit o Jovoviću?
Ni hemijski olovaka, ni jasne organizacije, ni ljudi. Tako izgleda današnja propala akcija prikupljanja potpisa za vanredne parlamentarne izbore koju su studenti blokaderi "organizovali". I tako su se "dobro" organizovali da ni hemijske za građane nisu obezbedili, ni obične niti brendirane, i taj sitni detalj simbol je potpune improvizacije i odsustva ozbiljnosti.
Jedan od najjednostavnijih, ali i najpraktičnijih polovnih automobila jeste "nisan mikra" starijih generacija, čija se cena u oglasima kreće oko 450 evra.
Mnogi od vas se sećaju čuvene Milke Babović, koja je decenijama TV gledaocima velike Jugoslavije, tumačila takmičenja u umetničkom klizanju. Milka bi imala mnogo toga da kaže o Korneliji iz Subotice.
Velika Novogodišnja žurka sa dodelom paketića najmlađim Voždovčanima održana je danas na platou ispred Opštine Voždovac, a predsednica Opštine Bojana Jakšić izjavila da je organizovan bogat praznični program, poput mađioničarskih predstava, vožnja kočijom i druženje sa Deda Mrazom.
Posle godina teške borbe i medijskih spekulacija, ćerka glumca Aljoše Vučkovića uspela je da se izvuče iz pakla zavisnosti i započne potpuno novi život. Danas je majka i profesor.
Neke ljubavi traju koliko i kadar, a neke ostanu zauvek urezane u kolektivno sećanje. Domaće serije i filmovi doneli su parove čija je hemija bila jača od scenarija i veze koje su publiku naterale da navija, pati, veruje i pamti. Ovo su parovi koji su obeležili naše ekrane i postali više od fikcije.
U "Eliti 9" je došlo do svađe između Bore Santane i Luke Vujovića zbog Anite Stanojlović, a situacija je eskalirala do te mere da je reagovalo i obezbeđenje.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar