Autor: Vostok/RT

19.12.2021

(VIDEO) NAUČNICI NA NOGAMA, OVO MENJA SVE ŠTO ZNAMO O CRVENOJ PLANETI! Kreće kolonizacija Marsa, na planeti su otkrivene značajne rezerve vode

Zajednička kosmička misija Evropske unije i Rusije otkrila je „značajne količine vode" koje leže neposredno ispod površine Marsa, a naučnici kažu da bi je budući istraživači mogli „lako iskoristiti"

Najveći kanjon u našem Sunčevom sistemu, Dolina marinera se nalazi južno od ekvatora Marsa i oko 10 puta je duži i pet puta dublji od Velikog kanjona Zemlje. Takođe krije vodeno telo veličine Holandije, objavila je Evropska kosmička agencija (ESA).

Vodu je detektovao "EksoMars trejs gas" obiter, zajednički projekat ESA-e i ruske kosmičke agencije "Roskosmos". Satelit je otkrio veliku količinu vodonika manje od metra ispod površine kanjona, a kako se molekuli vodonika vezuju za molekule vode, otkriće ukazuje da je tlo na toj lokaciji bogato vlagom, koje je verovatno u obliku leda.

- Otkrili smo da je centralni deo Doline marinera prepun vode - mnogo više vode nego što smo očekivali - napisao je Aleksej Malahov iz Instituta za kosmička istraživanja Ruske akademije nauka.

- Ovo je veoma slično oblastima permafrosta na Zemlji, gde vodeni led trajno ostaje pod suvim tlom zbog konstantnih niskih temperatura"

(VIDEO) "PANCIR" OBORIO VIŠE OD 40 TURSKIH DRONOVA, A PUTIN I ERDOGAN SU KAO SAVEZNICI?! To ne važi u Siriji i Libiji, tamo su ljuti protivnici!

U saopštenju ESA navodi se da vodeni led obično isparava u ovoj oblasti Marsa zbog uslova temperature i pritiska u blizini ekvatora planete. Činjenica je da ova vodena površina veličine Holandije ne ukazuje na prethodno nepoznatu mešavinu atmosferskih uslova ili da se voda nekako dopunjuje.

Ovo otkriće nije prvi znak o postojanju vode na Marsu. Ledene kape pokrivaju njegove polarne regione, a prethodne misije ESA-e pronašle su potencijalne zalihe vode nekoliko kilometara ispod površine. Međutim, za najnovije otkriće vode ESA navodi da je mnogo „iskoristivija" i čini „Dolinu marinera još više obećavajućim ciljem za buduće misije istraživanja planete".

HAPSE I ZBOG IZGOVORENIH REČI! Berlinska policija razbila antikovid proteste! (VIDEO)

"Trejs gas"  orbiter lansiran je 2016. godine i počeo je da kruži oko Marsa dve godine kasnije. Projekat je prvobitno planiran kao saradnja između ESA i NASA-e, ali su evropljani ušli u partnerstvo sa "Roskosmosom" 2012. godine, nakon što je američki predsednik Barak Obama smanjio NASA-in budžet. Orbiteru će se 2022. godine pridružiti evropski rover i ruska površinska platforma, dok se potraga za prošlim životima na Crvenoj planeti nastavlja.

Podsetimo, postojaqnje značajnih količina vode prvi je i najvažniji preduslov za kolonizaciju Marsa!

srba st

pre 2 godine

Udarna vest iz US, prvo krecu elite, bogate porodice FED, Bili-vratar i ostali multimil jadnu zemlju ostavljaju domordcima da se kuvaju i gladuju, zed za desert !!!

Kragujevački opštinari dali krv!
Humanitarna akcija

Kragujevački opštinari dali krv!

Zaposleni u Gradskoj upravi Kragujevac danas su, u organizaciji Samostalnog sindikata GU organizovali prvu od dve godišnje akcije dobrovoljnog davalaštva krvi za potrebe Banke krvi Univerzitetskog kliničkog centra u ovom gradu.

26.04.2024