• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer.rs/Kurir

09.03.2022

16:33

RUSKI OKLOP UNIŠTEN, TENKOVI STARO GVOŽĐE, OKLOPNE JEDINICE RUSIJE POBACILE! Šta je dovelo do debakla tenkova? Analiza kažu da je Putin koristio PROMAŠENU taktiku!?

Vesti

RUSKI OKLOP UNIŠTEN, TENKOVI STARO GVOŽĐE, OKLOPNE JEDINICE RUSIJE POBACILE! Šta je dovelo do debakla tenkova? Analiza kažu da je Putin koristio PROMAŠENU taktiku!?

Podeli vest

Ruski oklop uništen, tenkovi su staro govožđe, Ukrajinci satiru tenkove. Oklopne jedinice Rusije podbacile. Ovo je samo deo naslova, tvrdnji i analiza po vaskolikom internetu o sudbini ruskog oklopa u invaziji na Ukrajinu

Od prvog dana kad je ruska vojska krenula u operaciju "Rusko proleće", kako su proruski mediji kod nas, ali i ruski krstili ovu vojnu invaziju tenkovi, odnosno kombinacija oklopnih i mehanizovanih jednica igrale su glavnu ulogu, posle helikoptera.

Šok je usledio kad su sa terena počele da stižu slike i snimci uništenih ili zarobljenih tenkova. Zatim, usledio je informacioni rat od stotinama uništenih tenkova, borbenih vozila pešadije, a hit društvenih mreža postali su klipovi na kojima traktori tipa "Džon Dir" vuku napuštene tenkove.

Sve ovo uveravalo je da su ruski tenkisti nesposobni, neobučeni, da ruski tenkovi ništa nevaljaju čim ih jedan Dževelin, švedsko britanski NLAW, švedski AT-4 uništavaju, a oni gore ko kutija šibica... Među uništenim i zarobljenim tenkovima dosta se našlo T-72 u verzijama B1, BK, B3, B3M, T-80 u verzijama U, UK i BVM, ali i poneki T 90!

Iako, su dopirale razne glasine o desetinama hiljada tenkova koji su uništeni broj je svakako manji, ali veliki psihološki efekat ostavljaju snimci uništenja oklopa od strane borbenih dronova.

Mnogi se pitaju, pa koju su Rusi taktiku primenili u invaziji na Ukrajini?

Rusija je naime u velikoj meri primenila u Ukrajini taktiku upotrebe tenkova iz vremena Drugog čečenskog rata.

Ruske oklopne jednice su čečensku granicu prešle 2. oktobra 1999, na severu i sveroistoku Ukrajine. Identično kao i u slučaju Ukrajine. Glavninu oklopnih jednica činilo je u Čečeniji 430 tenkova T-72 i T-62 koje su pratili borbena vozila pešadije BMP-1, 2, 3. Pošto je severni deo Čečenije do reke Terek bio ravničarski, ruske oklopne jednice su zbog dobrih mogućnosti za manevar napredovale bez većih problema i gubitaka.

U slučaju Ukrajine situacija je bila skoro identična, samo što je umesto tenka T-62 kičma oklopnog udara bio tenk T-72 B1, B3, B3M i T-80V, BVM i U, a kasnije se u akciju uključio i tenk T-90. Kao slučaju u Tereka, tako je i Ukrajini ruski oklop uz pratnju borbenih helikoptera stigao jako brzo do reke Dnjepar.

Rusi su ipak nešto naučili iz Prvog i Drugog čeenskog rata, ali je evidentno da je ta taktika u Ukrajini po svemu sudeći odživela debakl, a postojanje društvenih mreža još više uvećalo gubitke i osećaje nesposobnosti.

Naime, evidentno je sledeće u prvom čečenskom ratu kupole tenkova su letele u vazduh na skoro svim tenkovima, podsebno na T-80 i T-72. Večinom kao posledica sekundarnih eksplozija dodatne municije i one u obrtnom transporteru automatskog punjača, koji je na dnu tenka, a pogoci u tenk bili su većinom u gornji deo trupa ili kupolu. Još ako je tenk bio ukopan i kumulativni projektil nije prouzrokovao dodatne eksplozije, jer nije bilo postavljeno dodatne municije, nije dolazilo do sekundarnih eksplozija i kupole nisu letele u nebo. Onda je odlučeno da posada tenka, uzima samo tenkovsku municiju u obrtnom transporteru automatskog punjača. Međutim, logistika je bila uvek prisutna i blizu jednica, pa nije bilo problema.

Foto: Printskrin Youtube

A šta se onda dogodilo u Ukrajini?

Pa, ruske jednice su krenule u invaziju sa tenkovima koji su imali municije dovoljno u obrtnom transporteru. Kada su je jako brzo potrošli, posade su ostavljali tenkove i odlazile. Neki tenkovi su bili puni goriva, ali ne i municije. Izuzetak su bili oni tenkovi koje su napadale protivoklopne rakete i dronovi. Bilo je tenkova, koji su imali otkinute kupole, ali je na snimcima brojka ostavljenih i napuštenih bila znatno veća.

Ono što je najveći problem u angažovanju ruskog oklopa u Ukrajini je totalno odsustvo logističke podrške, koja faktički nije postojala. Evidentno je da su se oklopne jednice ponašale kao da su na demonstraciji sile, a ne u borbenim dejstvima. Većina tenkova je ostavljena ili uništena na glavnim putnim pravcima, očekivanim reonima kretanja. Borbene grupe koju su činili tenkovska četa i tri mehanizovane sa borbenim vozilima pešadije BMP 2 i 3 nisu imali u pratnji ni tegljače, tenkove za izvlačenje, pokretne radionice, logistiku, koja je počela da prati neke kolone tek osmog dana rata.

Ono što je u ovom slučaju nedostajalo jeste da su borbene grupe koje su prodirale u dubinu ukrajinske teritorije ostajale bez logistike, municije, goriva, popune. Nikoga nije bilo da iz pozadine prati oklopni klin. Neko ko bi odvlačio pokvarene tenkove ili koji su ostali bez goriva, da se vrši brza popuna. Takve grupacije su nastupale samonicijativno bez ikakve oklopne zaštite sa čela i pozadine ili boka i time postajle lak plen jednica, koje su dobile apsolutnu slobodu odlučivanja i izbora ciljeva. Otuda i veliki broj uništenih kolona. Sve je podsećalo na debakl JNA u Sloveniji 1991.

Međutim, ubrzo je primenjeno bilo sirijsko iskustvo, odnosno da takvi konvoji imaju zaštitu iz vazduha od strane borbenih helikoptera Ka-52 i Mi-35M.

A, onda je na scenu stupila digitalna tehnologija i sve čari medijske manipulacije. Otuda i gomila slika spaljenih tenkova, koje su različiti pojedinci uništavali, gađali pred kamerama sa čime se stekao utisak da je u 12 dana operacija uništeno par hiljada tenkova i BVP. Za razliku od teritorijalne odbrane sastavljene od naoružanih civila, ukrajinska armija koja je zarobljavala tenkove i oklopna vozila to nije radila, nego je tenkove odvlačila i koristila posle popune gorivom i municijom u borbi, a oštećene popravljala.

Takođe jedno od pitanja bilo je zašto Rusija nije koristila u zaštit konovoja i PVO zaštitu, nego je to počelo da se radi mnogo kasnije i opet ne sasvim uspšeno, pošto se te jednice, ako se izuzmu one koje su bile opremljene PVO sistemima TOR nisu radile. Isto tako nejasno je i zašto nije korištena i BMPT Ramka vozilo koje je namenjeno za podršku oklopnih jednica. Naime radi se o teškom borbenom vozilu na šasiji tenka T-90. Vozilo ima ERA oklop Kontakt V, pet članova posade, a od naoružanja 2 topa kalibra 30 mm 2A42 sa 900 granata, mitraljez kalibra 7,62, 4 protivoklopne rakete ataka dometa 6 km sa termobaričnom i kumulativonom bojevom glavom.

Foto: YoutubePrintscreen/Russia Insight

Isto tako BMR-3M je isto nastao na telu tenka T 90 namenjen za praćenje konvoja, odstranjivanju mina. Borbeno je porveren u Čečeniji. Sve u svemu mnogo pitanja, ali malo dogovora, koje ćemo najverovatnije početi da dobijamo tek u narednim mesecima i godinama, kad se budu obavile detaljne analize.

Situaciju u Ukrajini možete pratiti iz minuta u minut u blogu na našem portalu klikom OVDE!

Bonus video:




Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Aleksandar

pre 2 godine

Pa i američki tenkovi su leteli u vazduh u afganistanu

Janko saraku

pre 2 godine

Ok. Priče. A gde su dokazi slike. Manite se priča.

sledeća vest

Izbori 2024

Vesti

Primenjene umetnosti važan deo projekta izgradnje beogradskog metroa
Društvo

Primenjene umetnosti važan deo projekta izgradnje beogradskog metroa

Sporazum o saradnji za aktivno uključenje studenata i nastavnog osoblja u projekat izgradnje beogradskog metroa potpisali su juče dekan Fakulteta primenjenih umetnosti prof. Goran Čpajak i direktor JKP „Beogradski metro i voz” Andreja Mladenović. Ovim preduzeće dodatno razvija saradnju sa fakultetima u cilju unapređenja struke, inovacija i tehnološkog razvoja i, od ustanova iz prvenstveno tehničke struke, proširuje je i na fakultete iz oblasti društveno-humanističkih nauka.

17.04.2024

22:23

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija