Autor: informer.rs/sputnik

10.04.2023

(VIDEO) NEVIDLJIVO ČUDOVIŠTE NA SLOBODI! Juri kroz svemir OGROMNOM brzinom, NASA snimila ZASTRAŠUJUĆU pojavu! "Do Zemlje za 14 minuta..."

Pixabay

Nevidljivo čudovište juri kroz međugalaktički prostor svemira ogromnom brzinom. Naučnici smatraju da je ta čudovišna crna rupa „pobegla“ pošto su se dve galaksije spojile pre 50 miliona godina.

Crna rupa čija je masa 20 miliona puta veća od našeg Sunca juri svemirom ostavljajući za sobom 200.000 svetlosnih godina dugi trag novorođenih zvezda, što je dvostruko više od veličine naše galaksije, Mlečnog puta, tvrde astrofizičari sa Univerziteta Jejl u naučnoj studiji objavljenoj u časopisu „Astrofizikal džurnal leters“.

Nevidljivo čudovište juri međugalaktičkim prostorom

- Nevidljivo čudovište je na slobodi, juri međugalaktičkim prostorom tako brzo da bi, da je u našem Sunčevom sistemu, stiglo od Zemlje do Meseca za 14 minuta - objavila je NASA, čiji je svemirski teleskop Habl snimio odbeglu crnu rupu koja iza sebe ostavlja zvezdani trag.

Iako se može pretpostaviti da crna rupa guta zvezde ispred sebe, snimci sa svemirskog teleskopa Habl pokazuju da to nije slučaj. Umesto toga, crna rupa, koja je od Zemlje udaljena 7,5 milijardi svetlosnih godina, ulazi u gas ispred sebe, podstičući stvaranje zvezda duž uskog koridora.

- Mislimo da vidimo trag iza crne rupe na kojemu se gasovi hlade i mogu da formiraju zvezde. Dakle, gledamo stvaranje zvezda koje prate crnu rupu - rekao je Piter van Dokum sa Univerziteta Jejl, vođa istraživanja.

Trag koji prati crnu rupu proteže se do galaksije iz koje ona potiče

Na početku traga nalazi se izuzetno svetao čvor jonizovanog kiseonika. Naučnici veruju da je gas u njemu doživeo šok i da se zagrejao usled kretanja crne rupe i sudaranja sa gasom, ili je u pitanju radijacija sa spoljašnjeg diska crne rupe.

- Gas se na tom mestu zagreva zbog supersoničnog, sudaranja velikom brzinom sa crnom rupom koja se kreće kroz njega. Kako to tačno radi, nije nam poznato - kaže Van Dokum.

Otkriveno slučajno

Naučnici su ovo svemirsko čudovište otkrili slučajno, posmatrajući zvezde u obližnjoj galaksiji zvezdanog patuljka.

Naučnici veruju da je odbegla crna rupa posledica višestrukog sudara supermasivnih crnih rupa, te da su se prve dve galaksije spojile pre oko 50 miliona godina, a crne rupe u njihovim središtima rotirale su se jedna oko druge u binarnom sistemu.

Potom, kada se pojavila treća galaksija s vlastitom crnom rupom, sve tri su se pomešale, što je dovelo do stvaranja haotične i nestabilne konfiguracije. Jedna od crnih rupa verovatno je tada dobila impuls od druge dve i bila je izbačena.

Dok je odbegla crna rupa poletela u jednom smeru, dve preostale najverovatnije su ostale u binarnom sistemu i krenule su u drugom smeru. Naučnici veruju da se to i vidi na teleskopskim snimcima, budući da se na drugoj strani galaksije može videti svemirski objekat koji liči na binarni sistem dve crne rupe.

Predrag

pre 1 godinu

Zasto Americki predsednik ne uhapsi to cudoviste I da my uvede sankcije.

Rade R

pre 1 godinu

Kao što i čovečanstvo ogromnom brzinom juri u svoju propast i ludilo!