• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: B92.net

15.06.2020

13:00

SRBIJA NEMA MORE, ALI IMAĆE NAJVEĆE "SUVE LUKE"! U ovom poslu leže milijarde, bićemo deo najvećih logističkih lanaca! JOŠ KAD ZAVRŠIMO BRZU PRUGU BEOGRAD-BUDIMPEŠTA...

Vesti

SRBIJA NEMA MORE, ALI IMAĆE NAJVEĆE "SUVE LUKE"! U ovom poslu leže milijarde, bićemo deo najvećih logističkih lanaca! JOŠ KAD ZAVRŠIMO BRZU PRUGU BEOGRAD-BUDIMPEŠTA...

Podeli vest

Geografski položaj Srbije omogućava idealne uslove za razvoj koncepta suvih luka, jer je blizu svih velikih jadranskih i crnomorskih luka

Zaleđa lokacija u našoj zemlji planiranih da se razvijaju po ovom konceptu, omogućavaju neograničeno širenje terminala, što je od naročitog značaja kada je u pitanju transport kontejnera. Mogućnost za "suve luke" našoj zemlji otvorila je i inicijativa "Pojas i put" i gradnja brze železnice Beograd-Budimpešta.

Za gradnju kontejnerskih kopnenih terminala, takozvanih "suvih luka" krajem prošle godine zainteresovala se solunska luka.

Kako su za eKapiju potvrdili iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture posle početnih razgovora, predstavnici Luke Solun obišli su lokaciju na Makišu, a prezentovani su potencijali nove luke u Beogradu i intermodalnog terminal u Batajnici.

- Usled izbijanja COVID-19 pandemije došlo je do izvesnog zastoja, ali se očekuje intenziviranja razgovora po ukidanju restrikcija za putovanja, usled potrebe da se na terenu razmatraju sve opcije - kažu iz ministarstva.

Luka Solun je samo jedan od luka sa čijim poslovanjem se uzima u obzir prilikom planiranja razvoja luka i kopnenih terminala.

ODRŽAN SASTANAK DIREKTORA KOVID BOLNICA! Nastavlja se redukcija kapaciteta, ALI MORAMO SHVATITI DA JE VIRUS I DALJE TU

- Naime, za Srbiju su od velikog značaja i Luke Pirej, Konstanca, Rijeka, Kopar i Drač. Sve ove luke imaju veliki značaj za uvoz, ali pre svega za izvoz Srbije i poslovanje rečnih luka, odnosno kopneni terminal mora da prati razvoj ovih morskih luka kako bi omogućili domaćoj privredi efikasan plasman domaćih proizvoda na ino tržišta - ističu.

Foto: pixabay.com

Za sve rečne luke koje su povezane sa železničkom mrežom, kao i za intermodalne treminale može se reći da su neka vrsta kopnenih terminala.

KAKVA ISPALA! Makedonci pustili tranzit, ali Grci JOŠ NISU OTVORILI PRELAZ EVZONI! U GRČKU I DALJE SAMO PREKO BUGARSKE!

Ono što je osnovni problem naših terminala jeste nedovoljna povezanost sa morskim lukama u okruženju, kako bi se mogli definisati kao kopneni terminali u punom smislu reči.

- Dokaz tome jeste nedovoljna zastupljenost, odnosno razvijenost kontejnerskog transporta u Srbiji, mada u poslednje dve godine Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture čini prve značajne korake u smeru kontejnerizacije, kroz projekte nove luke u Beogradu, razvoja Luke Novi Sad, kao i izgradnje intermodalnog terminala u Batajnici - navode iz ministarstva.

U maju je otvoren novi intermodalni terminal u Luci Dunav u Pančevu. Dry Port terminals je osnovan sa ciljem da poveže železnički, drumski i vodni transport kontejnera.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
VOJIN IGNJATIJEVIC

pre 4 godine

MILI, PUZI, SVE JE BLIZE: KANAL DUNAV - EGEJSKO MORE !!!

sledeća vest

TV

Želimo li mirniju budućnost ili povratak u prošlost? Ne propustite Info dan od 15 časova!
Live TV

Želimo li mirniju budućnost ili povratak u prošlost? Ne propustite Info dan od 15 časova!

Juče se predsednik Srbije Aleksandar Vučić obratio javnosti sa važnom porukom: „Važno je da u ovom trenutku nastavimo da radimo zajedno, da sve naše razlike ne ostavljamo po strani, ali da pokušamo da razumemo da su nam mir i stabilnost u zemlji od izuzetnog značaja.“ Njegove reči dolaze u trenutku kada deo opozicije poziva na sukobe i nemire, što podseća na mračne epizode iz prošlosti.

23.12.2024

12:48

Tenzije u Bosni i Hercegovini: Mile Bosnić o odlukama Kristijana Šmita i potencijalnoj krizi Republike Srpske
"Bosanski lonac" pred pucanjem?!

Tenzije u Bosni i Hercegovini: Mile Bosnić o odlukama Kristijana Šmita i potencijalnoj krizi Republike Srpske

Gost "Info jutra" na Informer televiziji bio je predsednik udruženja Krajišnika Mile Bosnić koji je govorio o spletu velikih tenzija sa izvorištem u odlukama Kristijana Šmita, visokog predstavnika u Bosni i Hercegovini kojeg Banjaluka ne priznaje, a koje su išle direktno na štetu Republike Srpske uoči presude protiv lidera Republike Srpske Milorada Dodika i o tretnjama da se ovaj splet okolsnosti izrodi u najveću krizu od potpisivanja Dejtonskog sporazuma, a samu Srpsku dovede na korak od proglašenja samostalnosti.

23.12.2024

10:51

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set