• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: rts

03.04.2021

11:22

BUS PLUS KARTU ĆEMO PLAĆATI MOBILNIM TELEFONOM, ULAZIĆE SE SAMO NA PREDNJA VRATA Ovo je detaljan spisak promena u gradskom prevozu

Beograd

BUS PLUS KARTU ĆEMO PLAĆATI MOBILNIM TELEFONOM, ULAZIĆE SE SAMO NA PREDNJA VRATA Ovo je detaljan spisak promena u gradskom prevozu

Podeli vest

Turska kompanija "Kentkart" po svemu sudeći potpisaće novi ugovor sa Gradom o naplati karata i upravljanju vozilima javnog prevoza u Beogradu. Reč je o firmi koja je i do sada upravljala ovim poslom, samo pod drugim nazivom. Kažu, karte ćemo imati vremena da zamenimo. Šta će se sve promeniti, a šta ostaje isto?

Menjaće se već jednom zamenjeni validatori, kompjuteri kod vozača, uređaji na prodajnim mestima, garažama i upravljačkim centrima. Iz "Kentkarta" kažu da prate nova dostignuća, putniku je pametni telefon osnov infomacije.

"Putnici će moći da ukucaju brojeve autobusa koje koriste, dobiju udaljenost od stanice ali i stanje na putevima na linijama koje su izabrali", kaže Ahmet Basmaci, izvršni direktor "Kentkarta", kom je dodeljeno naplaćivanje karata u gradskom prevozu u Beogradu.

Očekuju da s Gradom potpišu novi 13-godišnji ugovor o naplati prevoza i upravljanju vozilima u njemu. Zahtevaće od poslodavca da putnici kao i u Novom Sadu i u Kragujevcu ulaze na prednja vrata, ne samo zbog ukupnog broja.

"Tako možemo znati gde i u kom vremenu je ušao određeni broj putnika kako bismo mogli da pojačamo ili negde smanjimo broj vozila. To posebno važi za najstarije putnike koji se zbog godišnje karte i ne otkucavaju, a negde ulaze masovno, a sistem to ne prepoznaje", navodi Basmaci.

Ostaje mnoštvo vremenskih karata, kupovina u vozilu, na trafici, marketima. Uz sve vidove plaćanja.

"Sličnom tehnologijom ćete samo moći da prinesete mobilni uređaj i da platite kartu za javni prevoz i ništa drugo za to vam neće biti potrebno", kažu u Sabraćajnom fakultetu u Beogradu.

Strategija razvoja javnog prevoza do 2033.

Foto: Tanjug

Menjaju se validatori

Fakultet je završio Strategiju razvoja gradskog prevoza u Beogradu pre, ali i posle 2027. godine, kada će metro promeniti pravce kretanja, tačnije razvoj do 2033. godine.

Trenutno, 49 odsto kretanja u Beogradu pokriva javni prevoz. Taj procenat otpada i treba ga povratiti i povećati.

"U povratnoj sprezi bismo obezbedili da sistem javnog prevoza bude primaran vid kretanja u gradu, što bi privuklo i vozače automibila da ga više koriste", ističe profesor Saobraćajnog fakulteta Slaven Tica.

Moraju se prema strategiji razvijati svi podsistemi, ali ne podjednako. Niz važnih odluka i desetine konkretnih mera prate urbanistički razvoj grada, odnosno planove.

"Autobus treba da dopunjava šinski saobraćaj, a ne da bude primarni vid transporta. Ideja je da se i dalje razvija tramvajska mreža, pre svega Novi Beograd i od Slavije do Kalemegdana", naglašava Tica. 

Kako ukazuje Tica, Beograd postaje megalopolis i mora oživeti gradski voz do Pazove, Pančeva, Mladenovca i Lazarevca, da zameni autobuse.

"Ukoliko se napravi kvalitetna ponuda za BG voz, sa prihvatljivim intervalima čekanja, prohodnošću i vremenom putovanja, garantujem vam da autobus na tim relacijama nema šta da traži", tvrdi Tica.

Strategija ne govori o ceni prevoza, ali ako prevoz odgovara putniku, opredeliće se za kartu. Njenu cenu, obaveznu kupovinu ili masovni šverc odluka je gradske uprave. Biće nešto više kontrolora, 300, o trošku stranog partnera. 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
koki

pre 3 godine

Ovi koji ovo pisu nikad nisu usli u autobus u Beogradu. Pa u tri sata, pa na dalje, ne moze da se udje u autobus, na bilo koja vrata. I ovako se 5 kilometara putuje sat - sat i po. Sad jos da dodamo jos toliko na cekanje da se ulazi samo na prednja vrata. I dosta vise sa glupavim primerima tipa Kragujevac. Pa koliko glup treba da bude neko da poredi Kragujevac koji ima manje stanovnika od opstine Vozdovac sa Beogradom.

Luda Nasta

pre 3 godine

A kako mislite da naterate Beogradjane da ulaze na prednja vrata? Pa toliko puta se to pokusavalo bez uspeha. O svercu necu ni da govorim. Sta sverceru mogu kontrolori? Nista. Ne smeju ga isterati iz vozila ako to sam nece. Ne smeju zadrzavati vozilo jer time prakticno kidnapuju sve putnike. Komunalci im ne smeju davati podatke putnika, mislim, ako se komunalci slucajno zateknu u vozilu. Kako to da niko nije preispitao politiku cena karata? Trenutnom cenom oni koji placaju prevoz, plate toliko da pokriju i one koji ne placaju i jos dvostruko preko toga. Kako se doslo bas do ove cene???

gedza

pre 3 godine

malo sutra cete da dobijete moj telefon na skeniranje

Meli

pre 3 godine

Ovdje u Svicarskoj je zabranjeno ulazit n'a prednja vrata jer vozac mora biti dva sjedista odvojen od putnika i prednja vrata se ne otvaraju

Crni

pre 3 godine

Jednostavno resenje je besplatan saobracaj. Kako? Pa lako ,umesto sto zaposleni dobijaju novac za prevoz te pare direktno u gsp. Privatnici takodje, koliko prijavljenih radnika toliko novca za prevoz. Ali...tako nema muljanja i nema kupovine socijalnog mira za 3000din!

Marko S

pre 3 godine

Gotovo svi autobusi GSP-a imaju slican ili isti raspored sedista - vrlo nepraktican. U delovima autobusa gde postoje po dva sedista sa leve i po dva sa desne strane, prolaz izmedju njih je uzan kao i kod medjugradskih autobusa. To znaci da putnici koji su u prolazu prakicno ne mogu ni slucajno da se normalno mimoidju osim ako nijsu izrazito sitne gradje. U starim Mercedesovim autobusima konstruktori su bili pametni pa su smanjili broj sedista i napravili takav raspored da su putnici mogli da se krecu po celom autobusu i bez problema mimoilaze sa onima koji se ne pomeraju. Na zalost ovi autobusi vise nisu u funkciji. Sto se tice ulaska u autobuse, najbolje je i najbrze uci u sredinu ili na zadnja vrata. Tako je bilo i ostace dok postoje gautobusi sa ovakvim glupavim rasporedom sedista!!

sledeća vest

Izbori 2024

Vesti

TV

(VIDEO) Kurti ima ogromnu podršku Albanaca zbog ugnjetavanja Srba! Da li treba da napustimo Savet Evrope ako tamo budu primili lažnu državu?
Live TV

(VIDEO) Kurti ima ogromnu podršku Albanaca zbog ugnjetavanja Srba! Da li treba da napustimo Savet Evrope ako tamo budu primili lažnu državu?

Šiptarski ekstremisti predvođeni Kurtijem i Vjosom Osmani hoće da naprave novu Srebrenicu na Kosovu i Metohiji. Samo čekaju da se prizna sramna rezolucija i prihvatanje Kosova i Metohije u Savet Evrope da bi mogli da tuže Srbiju. Na ovu, ali i na druge važne teme u "Info večeri" govorili su Gavrilo Kovačević, predsednik opštine Zemun i Vladimir Kljajić, politikolog. Uživo u program putem vajber uključenja javio se pukovnik Milan Jolović koji je komentarisao moguće donošenje sramne rezolucije o Srebrenici.

30.04.2024

21:41

Žestok sukob u studiju Informera! Da li je Ukrajina propala kao država, ili Rusija potencijalno gubi rat? (VIDEO)
Live TV

Žestok sukob u studiju Informera! Da li je Ukrajina propala kao država, ili Rusija potencijalno gubi rat? (VIDEO)

Velika partija šaha se i dalje igra. Postavlja se pitanje čije figurice su u boljoj pozicji. O ratu u Ukrajini govorili su Na ovu temu u emisiji "Rat uživo" govorili su prof. dr Stevica Deđanski iz Centra za razvoj međunarodne saradnje i Darko Obradović, Forum za strateške analize. U program se, putem vajber uključenja, uživo uključio i analitičar prof. dr Sergej Boljevič.

30.04.2024

19:25

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Huti tvrde da su izveli napad na dva američka razarača
Planeta

Huti tvrde da su izveli napad na dva američka razarača

Portparol vojske Huta Jahja Sari Kasim rekao je sinoć u televizijskom obraćanju da su „u znak podrške palestinskom narodu i kao odgovor na američko-britansku agresiju, izveli vojne operacije protiv protivničkih ratnih brodova u Crvenom moru“.

01.05.2024

00:15

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set