ULTRALAKA VOZILA NA ELEKTRIČNI POGON, LAZAROV SU IZUM! Inženjer iz Sremske Mitrovice ima idealno rešenje za GRADSKU GUŽVU (VIDEO/FOTO)

Z.A

12:57 Srbija 0

Z.A. | 07. 07. 2022.

ULTRALAKA VOZILA NA ELEKTRIČNI POGON, LAZAROV SU IZUM! Inženjer iz Sremske Mitrovice ima idealno rešenje za GRADSKU GUŽVU (VIDEO/FOTO)

Lazar Konstantinović, elektroinženjer u penziji iz Sremske Mitrovice već deceniju pravi ultralaka vozila na električni pogon, a njegove radove objavili su najpoznatiji svetski časopisi iz te oblasti


U nedavno održanoj protestnoj vožnji ulicama grada, koju je predvodio vozeći svoje električno vozilo, Lazar je sa sugrađanima izneo zahtev za ograničenje brzine u gradskoj vožnji na 30 km/h.

- Još kao student elektrotehnike maštao sam o električnim vozilima i na marginama udžbenika crtao prototipove. Kasnije, kada sam formirao porodicu, vozio sam  popularnog "fiću"- decu u vrtić, kod bake i deke, na pijacu, u prodavnicu i sve skupa maksimalno jedan Mitrovčanin, poput mene dnevno po gradu pređe 20 kilometara.

Logično, nameće se zaključak čemu teško i skupo vozilo, koje troši puno goriva i uz to još i zagađuje naš prelepi Carski grad i zaštićeno gradsko jezgro, pita se i zaključuje čuveni Mitrovčanin, bivši direktor Pošte, zaljubljenik u nauku, ekologiju, ali i istoriju i arheologiju Sirmijuma.

Z.A

Lazina ultralaka vozila na električni pogon, koja sam sastavlja u svojoj radionici u mitrovačkom naselju "25.maj" teška su samo 75 kilograma i razvijaju brzinu od 25 km/h.

- Kada sam pre dvadesetak godina sklopio svoje prvo vozilo sve sam stavio na papir i napravio računicu. Kupio sam tada  dva potpuno nova suspenzivna bicikla i isekao ih, baterije, motor, boje, solarne panele, koji idu odgore i sve sabravši stigao do sume od oko 950 evra.

Primera radi, jedna poznata kompanija izbacila je pre par godina potpuno istovetno vozilo mom "ami" , ali su njihovi projektanti, verovatno iz bezbedonosnih razloga, umesto biciklističkih, lakih točkova, stavili automobilske i automatski  povećali težinu vozila na 500  kilograma, razvija brzinu do 45 km/h i košta 6.000 evra, kaže Lazar, koji je svoje originalne radove nudio čuvenim kompanijama ali bez odgovora.

Z.A

Poznati proizvođač  bicikala iz susedne zemlje takođe  se zainteresovao za njegove ideje, ali do realizacije proizvodnje ultralakih električnih vozila još uvek nije došlo.

Z.A

- Moja vozila posebno su  pogodna  za  vojvođanske, raničarske gradove, gde se u njima sve može obaviti  uz minimalnu potrošnju i bez zagađenja. Uz  to zalažem se za ograničenje brzine u našem gradu  na 30 km/h, jer je poslednjih godina  ovde  postalo  preopasno od bahatih vozača i  njihove sulude vožnje. 

Širom Evrope već je uveliko trend  da  se u velikim gradovima, ali i manjim zajednicama  brzina ograničava na 30 km/h. Španija  je pionir, u Madridu  je  2018.godine  uvedeno ograničenje, a potom prošle godine i u drugim gradovima.

U Nemačkoj sada 70 gradova traži ograničenje brzine. Osim smanjenja saobraćajnih udesa, ograničenje brzine  značajno poboljšava kvalitet vazduha i smanjuje nivo štetnog azot- dioksida.

Bonus video:



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.