KAD KRENETE U KUPOVINU S IGIGIJEM, ŽIVOT ĆE VAM SE PROMENITI IZ KORENA! Preduzetnica Vita Latinović otkrila nam je kako je napravila PRVOG ROBOTA ASISTENTA za kupovinu!

printscreen

10:00 Emisije 0

K. Korać | 16. 09. 2021.

KAD KRENETE U KUPOVINU S IGIGIJEM, ŽIVOT ĆE VAM SE PROMENITI IZ KORENA! Preduzetnica Vita Latinović otkrila nam je kako je napravila PRVOG ROBOTA ASISTENTA za kupovinu!

Vita Latinović, vlasnica startupa PygmyTITAN otkrila nam je tajnu svog uspeha


Tim koji vodi ova uspešna žena napravio uređaj koji se zove Igigi i koristi se u maloprodajnim objektima kako bi olakšao komunikaciju sa potrošačima.

Ideja u biznisu je ključna stvar, a Vita Latinović, vlasnica startupa PygmyTITAN, otkrila nam je na koji način je uspela da do njega dođe. 

Recept za uspeh

"Pripremite srce i krenete... I to je to!"

- Posmatrajući prodajne objekte u svom okruženju shvatili smo da se oni nisu suštinski promenili u poslednjih sto godina. Pratili smo situaciju i napravili sistem koji će olakšati kupcima da pronađu odgovarajući proizvod. A to je naš asistent u kupovini - Igigi - kaže Vita.  

- Insvesticiju za prve naše korake smo dobili sa našim biznis planom od čoveka koji je cenio naš rad do tada i koji je verovao u nas - kaže Vita. Ona ističe da je od samog početka imala viziju, ali u njenom slučaju, detaljna analiza i izrada biznis plana bili su ključ prve investicije. 

Preduzenicima su vrata državne pomoći uvek otvorena, a da je zaista tako, potvrdila je i Vita koja je istakla da je poziv Inovacionog fonda za projekat njene kompanije bio od velike važnosti. 

Ko je Igigi?

Igigi je plavooki virtuelni asistent koji radi na principu veštačke inteligencije. Pomaže svim akterima u maloprodaji - kupcima, trgovcima i proizvođačima robe. Njegovi izrazi su identični ljudskim emocijama: smeje se, može da bude tužan, da se zabrine, stidi, pa čak i drema.
Ime je dobio prema sumerskoj mitologiji, a članovi tima razmatrali su oko 30 imena. - Igigi su prvi polubogovi koje su naši tvorci stvorili na zemlji da kopaju svoje zlato - kaže Vita“.U sumerskom drevnom jetiku, Igigi znači "onaj koji probada pogledom".
Igigi, u osnovi, radi tako to mu pokažete proizvod, a on vam pruži sve potrebne informacije.

- Mi smo aplicirali na poziv Inovacionog fonda i bili smo jako zadovoljni podrškom koju smo dobili, ona je za nas bila ekstremno značajna. Svima mogu da preporučim da, ukoliko im je potreban novac za taj početni period, apliciraju za projekte u ovom ili nekom sličnom fondu - savetuje Vita Latinović 

Ona ističe da novac možda i nije bilo najveći problem, već da je njoj i njenom timu najteže pala borba sa rizikom. 

- Uvođenje inovacija u jedan veći sistem i naša prodaja su bili jedan užasno bolan proces. Plašili smo se da ljudi ne kažu: "Vidi ko su oni klinci tamo u ćošku, vidi šta rade", "Ma ajde šta oni znaju", "Ma ajde, nema šanse da nešto naprave", "Ma glupost im je to"... To su neke stvari koje smo mi prošli, ali mislim da bi trebalo da promenimo odnos prema riziku - istakla je. 

Konačno, Vita je saglasna sa tim da je ideja bitna, ali i da nije samo ona dovoljna. Za uspeh je, kaže, najviše zahvalna svom timu sa kojim je tu ideju pretočila u delo. 

- Nije stvar samo imati ideju, vi morate da imate neke ljude iza sebe koji to moraju da naprave. Nas ima 16 u timu i ja uvek koristim priliku da kažem da je taj tim - najbolji na svetu - završava ova izuzettna žena koja je uspela da od sjajne ideje napravi uspešan biznis. 

Projekat „Uspešne žene Beograda“ finansira Kabinet ministra za inovacije i tehnološki razvoj u saradnji sa Gradom Beogradom.

 


 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.