• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

25.03.2023

16:00

ROMANTIKA IMA HILJADU LICA! U davna vremena momci su se udvarali devojkama tako što su ih vozili na Vespi!

Informer

Live TV

ROMANTIKA IMA HILJADU LICA! U davna vremena momci su se udvarali devojkama tako što su ih vozili na Vespi!

Podeli vest

Vespa motorcikli nekada su predstavljali prevozna sredstva, dok danas za mnoge ljude znače sećanje na mladost, prve ljubavi i najlepše godine života. Ovi dvotočkaši mogu se danas smatrati klasikom.

U godini nakon završetka Drugog svetskog rata, ekonomski uništena Italja nije imala mogućnost za razvoj automobilske industrije. Ipak, potreba za kretanjem zahtevala je hitno rešenje, pa je u proleće 1946. na inicijativu Enrika Piađa rođena prva Vespa. Ovaj motorcikl brzo je postao simbol oporavka od katastrofa izazvanih ratom, pa je tako ostavio trag na celu epohu. Danas širom sveta, ali i u Srbiji postoje ljubitelji i kolekcionari Vespi za koje su ovi motorcikli najmanje prevozna sredstva, a daleko više hobi i strast. Među njima je i Vladan Konstantinović, vlasnik Vespa muzeja u Beogradu.


- Šezdesetih godina mnogo zemalja širom Evrope uzimalo je licencu od fabrike Piađo koja je proizvodila Vespa motore. U svom aranžmanu sebi su proizvodili prilagođene Vespe shodno njihovim saobraćajnim propisima. Jednu od tih Vespi ukrali su Italijani. Potom su je Rusi odneli u Moskvu i tamo je kopirali. Vremenom, ta Vespa postala je popularna širom Evrope. Ovaj model Rusi su nazvali Vjatka po rečici u Sibiru. Stavljajući kofere na nju, ja sam je prozvao Transibirska Vespa - ispričao nam je Vladan Konstantinović.

Foto: Pixabay

 

Kada je bio dečak, Vladan je imao prilike da se druži sa komšijom koji je posedovao Vespu. Često ga je viđao na motorciklu sa devojkama, pa je poželeo da i on osvoji sličnu popularnost kod lepšeg pola. Čim je stekao mogućnost, kupio je Vespu. Zahvaljujući njoj upoznao se sa sadašnjom suprugom sa kojom ima dva sina.


- Sve u životu je podložno promenama, pa tako i odnos prema Vespama. Suština stvari je bila je u tome da se prikažemo, da osvajamo devojke. U današnje vreme, Vespa služi samo za prevoz. Nema više tog duha romantizma ni te vrste druženja. Muzej u kome se trenutno nalazimo bavi se pričama iz tog vremena. Pokazuje nam kako je to ranije izgledalo, kako smo se ranije okupljali kod "Madere". Odatle je potekla treća generacija vesparoša kojoj ja pripadam. Prve dve generacije skupljale su se u centru grada zbog toga da bi bili primećeni. Naša generacija je uvek nedeljom u 12 časova sedela u "Maderi", pa smo odatle polazili na revijalne vožnje po gradu - ispričao je naš sagovornik. 

Foto: Pixabay

 


Za svaku od ovih Vespi Vladan je posebno vezan. Međutim, kao i svaki kolekcionar, on je želeo posebno da izdvoji jedan primerak ovog motorcikla koji za njega predstavlja posebno drag poklon. 


- Ovo pored mene je Vespa profesora Šijačića. Priča o njoj počinje jednog jutra kada mi je zazvonio telefon i javio mi se ozbiljan muški glas sa predlogom da muzeju pokloni Vespu. U tom trenutku pomislio sam da se neko sa mnom šali. Ipak, čovek je bio ozbiljan. U podrumu u njegovoj kući pronašao sam ovu Vespu. Očistili smo je od prašine, oprali i potpuno sredili. Kroz razgovor sa njenim vlasnikom saznao sam da je Vespa bila vlasništvo njihovog pokojnog rođaka. Taj čovek još za života poklonio je svoj Saab Muzeju automobila, a ovu Vespu su odlučili da poklone meni. U razgovoru sam saznao da se pokojnik prezivao Šijačić i tada mi je pao na pamet moj profesor iz srednje škole koji se isto tako prezivao. Shvatio sam na kraju da je to isti čovek koji je u vreme mog školovanja ovom Vespom dolazio na predavanja - prisetio se Vladan Konstantinović.

Foto: Pixabay

 


U Srbiji postoji mali broj Vespi i još manji broj kolekcionara koji se njima bave. Pitali smo Vladana da nam objasni na koji način možemo da procenimo vrednost Vespa motorcikla.


- Vespe imaju sličnosti sa poštanskim markama, odnosno sa filantelijom: što je serija kraća, to je Vespa vrednija. To znači da ona nije rađena u velikoj seriji, pa je samim tim njena vrednost veća. U pitanju je količina poroizvodnje i godište - objasnio je Vladan Konstantinović.

Foto: Pixabay


Postoje mnogobrojni muzeji Vespi u čitavoj Evropi. Među najpoznatijima je onaj u Ponderi gde je izložen primerak koji je oslikao čuveni umetnik Salvador Dali. Vespa je oduvek privlačila pažnju čak i onim ljudima koji ne vole klasične motocikle. Dizajn, elegancija i stil su nešto što je od samog početka krasilo Vespu te je i do danas ostala jedan od najpopularnijih dvotočkaša.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set