• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

26.08.2022

09:00

AUTOBUSI SE VOZE NEKOLIKO GODINA, A ONDA PRAVAC OTPAD! Takva vozila koriste prevoznici "sa njive"! Okanović poručuje: Uvešćemo rigorozne kazne za one koji se igraju životima!

Informer.rs

Podkast

AUTOBUSI SE VOZE NEKOLIKO GODINA, A ONDA PRAVAC OTPAD! Takva vozila koriste prevoznici "sa njive"! Okanović poručuje: Uvešćemo rigorozne kazne za one koji se igraju životima!

Podeli vest

Okanović je određeni broj autoprevoznika nazvao prevoznicima "sa njive" te napomenuo da nasuprot njima postoje firme sa dugom tradicijom koji ulažu u vozni park i vode računa o bezbednosti u saobraćaju

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ističe kako ovo jeste doba godine kada u proseku gunu dve osobe dnevno na putevima, te da za njih statistika nije iznendađujuća. Ipak, Okanović smatra da je obaveza da se učini sve kako bi se brojke u budućnosti smanjile u letnjem periodu.

- Uveden je sistem video nadzora, odnosno merenja sektorske brzine na autoputevima, što će svakako pomoći. Bilo bi dobro da se preduzmu još neke mere. Kao na primer: da se uzdržimo od rekonstrukcije i obimnijih radova na autoputevima u jeku sezone i da probamo da se smanje čekanja na graničnim prelazima jer svako zadržavanje i čekanje dodatno zamara vozača i utiče na njegove vozačke sposobnosti, te povećava šansu da se dođe do saobraćajne nezgode - objašnjava Okanović.

Foto: Informer.rs

 

Ono što zabrinjeva je činjenica da su u dve nezgode učestvovali putnički autobusi, koji inače važe za najbezbednije drumsko prevozno sredstvo. Ono sa čime mnogi nisu bili upoznati je činjenica da postoji zakon koji obavezuje vezivanje sigurnosnog pojasa i u autobusima. Od 2009. godine, kada je zakon stupio na snagu, nije urađena medijska kampanja na temu vezivanja pojaseva u autobusima. 

- To nisu pojasevi na kakve smo navikli u automobilima sa tri tačke vezivanja. Oni postoje samo na prvim redovima, a na svim ostalim su pojasevi koji nalikuju onima iz aviona - ističe Okanović.

Okanović je određeni broj autoprevoznika nazvao prevoznicima "sa njive", te napomenuo da nasuprot njima postoje firme sa dugom tradicijom koji ulažu u vozni park i vode računa o bezbednosti u saobraćaju, kojima bi pre trebalo ukazivati poverenje, naročito kada je prevoz dece u pitanju. Iako su po pravilu skuplji ponuđači na tenderima.

- Kada sam govorio o prevoznicima sa njive mislio sam pre svega na preduzetnike koji nabave polovan autobus po relativno jeftinoj ceni u inostranstvu, koji može da se vozi još dve tri godine, a sledeća stanica je otpad. Takav autobus se doveze u Srbiju, parkira se u nekoj njivi i onda kada se pojavi neki posao - prevoz dece, folklornog društva, sportskog kluba, oni izlaze kao ponuđači sa najjeftinijom ponudom - navodi direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja i dodaje da se u praksi dešava, da bi se doskočilo policijskoj kontroli, koja je obavezna prilikom svakog polaska, da se dođe sa autobusima koji su korektini, deca se ukrcaju, a onda se na prvom pogodnom mestu, posle 5 - 6 kilometara, deca se prebace u drugi autobus koji ne ispunjava uslove.


Veliki problem, kada su u pitanju masovne saobraćajne nezgode, predstavlja nepostojanje utvrđene procedure rada. Nesreća kod Leskovca nam je podsetnik da moramo da poradimo na tome tvrdi Okanović. Kao jedan od najvećih problema izdvaja nedostatak helikoprerske jedinice hitne pomoći. 

- Nemamo dovoljan broj ekipa. One koje dolaze na lice mesta, nisu došle pravovremeno, ne postoji samoorganizacija na licu mesta, deluje se stihijski, a ne organizovano. Nažalosto sve to drastično utiče na verovatnožu preživljavanja onih koji su stradali - ističe Damir.

Foto: printscreen

 

Što se tiče vožnje u alkoholisanom stanju, Okanović ističe kako potojeće kazne nisu male. Iako je za one sa preko 2  promila alkohola u krvi, propisana kazna 30 dana zatvora, 120 000 dinara, 15 kaznenih poena i 9 meseci oduzimanja dozvole, praksa je pokazala da broj pijanih vozača ne jenjava.  

Foto: Informer.rs

 

- Mislim da je nužno da se pribegne nekoj oštrijoj sankciji, a to je oduzimanje vozila. Prema reakcijama javnosti, biće da je to pravi pogodak i biće da je to ono što boli - poručuje za kraj Okanović. 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Šofer Miško

pre 1 godinu

"da se uzdržimo od rekonstrukcije i obimnijih radova na autoputevima u jeku sezone" Odavno nisam video veću budalaštinu ! Pobogu čoveče, ti apeluješ da se ne radi kad je glavna sezona za građevinske radove, kad CEO SVET radi na maksimumu. Kada da se rade putevi, u kasnu jesen i u zimu kad je manje vozila na putevima, samo zato što se ti unervoziš zbog radova na putu pa putuješ pola sata duže? Bolje vam je da maksimalno pritisnete auto škole a pogotovo komisije za polaganje vozačkih ispita pa da na puteve izađu obučeni vozači, kao i da se uvedu drakonske kazne za kršenje ograničenja brzine i divljanje na putu.

sledeća vest

Politika

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set