Naučnici kažu da ukoliko želite da održite krvni pritisak na optimalnom niovu treba što češće da jedete losos
Studija je pokazala da je konzumiranje 3 grama omega tri masnih kiselina optimalna količina za odrasle osobe. To je zapravo jednako porciji od 120 grama lososa.
U studiji je učestvovalo 5.000 učesnika starosti od 22. do 86 godina. Otkrili su da tri ili više grama omega 3 dnevno snižavaju krvni pritisak za samo 10 nedelja.
A oni sa visokim krvnim pritiskom zabeležili su više nego duplo veći pad.
Tim sa Univerziteta Makao u Guangdongu u Kini rekao je da vegetarijanci i vegani takođe mogu iskoristiti prednosti omega-3 kroz suplemente.
Dr Sindži Li, autor studije i docent za farmaciju na univerzitetu, rekao je da odrasli mogu da vide "skromno" smanjenje krvnog pritiska ako jedu dodatne porcije ribe.
Omega-3, koje ljudi mogu dobiti samo iz određene hrane i suplemenata, učestvuju u stvaranju hormona koji regulišu zgrušavanje krvi, upalu i kontrakciju i opuštanje zidova arterija.
Studije su pokazale da masti pomažu u kontroli krvnog pritiska i sprečavaju srčana oboljenja i moždani udar zbog njihove uloge u ovim telesnim funkcijama.
Foto: Shutterstock
Omega 3
Moćne omega 3 masne kiseline
Dve od glavnih vrsta omega-3 su eikozapentaenska kiselina (EPA) i dokozaheksaenska kiselina (DHA), koje uglavnom potiču iz ribe, piše Daily Mail.
Ali tim iz Makaa je rekao da nije jasno koliko ljudi treba da ih jedu da bi stekli ove zdravstvene beneficije.
Standardni file lososa od 120 g sadrži tri grama omega 3 masnih kiselina.
Istraživači su rekli da tipični dodatak ribljeg ulja sadrži oko 300 mg po piluli, ali doze uveliko variraju.
Foto: Shutterstock
A oni sa visokim krvnim pritiskom mogu imati još više koristi.
Ljudi koji pate od hipertenzije koji su konzumirali tri grama omega-3 dnevno zabeležili su pad krvnog pritiska za 4,5 mmHg.
Istraživači su rekli da se nalazi odnose i na one sa visokim lipidima u krvi i starije odrasle osobe.
- Većina studija izveštava o dodacima ribljeg ulja, a ne o EPA i DHA omega-3 koji se konzumiraju u hrani, što sugeriše da suplementi mogu biti alternativa za one koji ne mogu redovno da jedu masnu ribu kao što je losos. Dodaci algi sa EPA i DHA masnim kiselinama su takođe opcija za ljude koji ne konzumiraju ribu ili druge životinjske proizvode- rekao je doktor Li.
Američka agencija za hranu i lekove (FDA) objavila je u junu 2019. da kompanije mogu da tvrde da proizvodi za hranu i suplementi sa omega-3 masnim kiselinama mogu da smanje krvni pritisak i bolesti srca.
Čak i oni koji nisu gledali nijedan od filmova u kojima igraju Džoni Dep ili Amber Herd nemoguće je da bar na blic tokom poslednja dva meseca nisu čuli da se ovaj glumački par, šest godina posle razvoda, našao pred sudom
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Čak i oni koji nisu gledali nijedan od filmova u kojima igraju Džoni Dep ili Amber Herd nemoguće je da bar na blic tokom poslednja dva meseca nisu čuli da se ovaj glumački par, šest godina posle razvoda, našao pred sudom
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić sastao se danas sa najvećim badminton igračem svih vremena, dvostrukim olimpijskim šampionom i petostrukim svetskim prvakom Lin Danom.
Ministar finansija Siniša Mali objavio je snimak sa neformalnog druženja predsednika Srbije Aleksandra Vučića i jednog od najboljih badminton igrača svih vremena Lina Dana, koji je novi ambasador EXPO 2027.
Gledalačko-obaveštajna služba Informera (GOSI) nastavlja da radi punom parom, pa je tako u potpunosti raskrinkan Mihailo Marković, zgubidan sa Pravnog fakulteta koji se "proslavio" veličanjem Albanaca sa KiM.
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Pravi spektakl odigrao se na plaži u tuniškom letovalištu Port El Kantaoui kada su srpski turisti spontano zaigrali kolo! Taktovi tradicionalne muzike bili su dovoljni da se za nekoliko trenutaka stvori atmosfera za pamćenje.
U Šapcu se uskoro otvara fabrika humanoidnih robota, prva u Evropi, a jedna od prvih značajnijih primena planirana je za predstojeću međunarodnu izložbu Ekspo 2027 u Beogradu. Oni će tu imati ulogu domaćina paviljona.
Odmor na grčkom ostrvu Tasos za porodicu iz Srbije počeo je malerozno nakon što je već u prvih nekoliko minuta boravka kažnjena sa 350 evra zbog saobraćajnog prekršaja. Vozaču je oduzeta dozvola i izrečena zabrana vožnje zbog pogrešnog skretanja.
Prema AdEx Benchmark istraživanju, u Srbiji je tokom 2025. godine na digitalno oglašavanje potrošeno 168,92 miliona evra, što je 28 odsto više nego godinu dana ranije (132,48 miliona evra).
Apelacioni sud Crne Gore potvrdio je presudu Višeg suda u Bijelom Polju, kojom je Alija Balijagić osuđen na jedinstvenu kaznu zatvora od 40 godina zbog teškog ubistva Jovana i Milenke Madžgalj, u bjelopoljskom selu Sokolac, kao i zbog nedozvoljenog držanja i nošenja oružja.
U bečkom okrugu Lizing, otkrivena je masivna hala za uzgoj kanabisa. Specijalna jedinica WEGA upala je u postrojenje, zaplenila neverovatne količine droge i izvela seriju hapšenja.
U Višem sudu u Beogradu pokrenut je još jedan parnični postupak protiv Vladimira i Miljane Kecmanović, roditelja dečaka Koste K. koji je 3. maja 2023. godine u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar" ubio 10 ljudi i ranio još šestoro.
Više javno tužilaštvo u Beogradu proširilo je na još dva osumnjičena lica istragu koja se vodi protiv Strahinje B. (19), zbog postojanja osnova sumnje da je 23. marta 2026. godine oko 3:30 časova, aktivirao i bacio ručnu bombu na jedan fitnes klub na teritoriji GO Zemun.
Kina je u kratkom roku otkazala dva važna diplomatska sastanka sa Evropskom unijom u Pekingu, u trenutku kada odnosi dve strane sve više klize iz hladne trgovinske prepirke u otvoreno političko nadmudrivanje.
Italijanski parlament usvojio je rezoluciju kojom se poziva na postepeno ukidanje sankcija Rusiji po završetku ukrajinskog konflikta, čime je iz Rima poslata jedna od najjasnijih poruka do sada da Evropa već razmišlja o danu posle rata.
Rusija mora da odgovori na izazov koji se tiče bezbednosti zemlje tako što će pobediti u specijalnoj vojnoj operaciji, izjavio je predsednik stranke „Jedinstvena Rusija“ i zamenik predsednika Saveta bezbednosti Rusije Dmitrij Medvedev.
Prema pisanju londonskog lista "Fajnenšel tajms", Francuska i Nemačka predvode razgovore o dubokoj reformi Evropske službe za spoljne poslove (EEAS), pri čemu se razmatraju i predlozi koji bi značajno ograničili ovlašćenja šefice evropske diplomatije Kaje Kalas.
Istaknuti srpski kompozitor, muzički urednik i stvaralac, Vladimir Milačić umro je u 65. godini, a iza sebe je ostavio neizbrisiv trag u domaćoj muzici, pozorištu i na televiziji.
Manekenka Dejana Živković navodno je stavila tačku na brak sa suprugom Filipom, a iako u braku nije govorila za medije, jednom prilikom pričala je o muškarcima i braku.
Učesnik prve sezone Exatlona i takmičar Plavog tima, Nemanja Radovanović, dao je savet svim novim učesnicima koji žele da se oprobaju u drugoj sezoni najvećeg sportskog rijalitija na svetu.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.