Novo istraživanje pokazalo je da prelazak na ishranu koja podrazumeva više povrća može da utiče na biološku starost mozga.
Mediteranska dijeta bogata povrćem, morskim plodovima i integralnim žitaricama usporava znake ubrzanog starenja mozga koji se obično viđaju kod gojaznih osoba.
Ako živimo nezdravo, naše telo brže stari
Naime, naša starost u godinama ne mora da se poklapa sa biološkom starošću organizma ili sa osećajem i energijom koju imamo. Ako živimo nezdravim životom, naše telo može da stari brže od nas. Suprotno tome, biološko starenje uzrokovano stresnim događajima moglo bi biti reverzibilno, kao što pokazuje ova studija, odnosno bolja ishrana bi mogla biti jedna od najjednostavnijih opcija za poboljšanje fizičke kondicije.
Naučnici su snimili mozak 102 učesnika u Izraelu, koji su učestvovali u većoj kliničkoj studiji. Skenirali su mozak pre početka studije, a zatim posle 18 meseci. Takođe su testirali funkciju jetre, nivo holesterola i telesnu težinu.
Foto: Shutterstock
Mozak
Mozak ispitanika izgledao 9 meseci mlađe
Ispitanici su podeljeni u tri grupe: jedna je bila na mediteranskoj ishrani sa puno orašastih plodova, ribe i piletine umesto crvenog mesa, drugi na mediteranskoj ishrani sa suplementima kao što je zeleni čaj, a treći na dijeti zasnovanoj na smernicama za zdravu ishranu.
Učesnici su tokom kliničkog testiranja izgubili u proseku 2,3 kilograma. Naučnici su otkrili da za svaki 1 posto izgubljene telesne težine nakon pridržavanja određene dijete ili zdravstvenih smernica, mozak učesnika izgleda skoro devet meseci mlađe od njihovog hronološkog uzrasta, prenosi Science Alert.
Znaci usporenog starenja mozga takođe su povezani sa nižim nivoom masti u jetri i poboljšanim profilom lipida.
- Naša studija naglašava važnost zdravog načina života, koji uključuje manje konzumiranja prerađene hrane, slatkiša i pića, u održavanju zdravlja mozga - rekao je neuronaučnik Gidon Levakov sa Univerziteta Ben-Gurion u Izraelu.
Ukoliko mislite da vam ništa ne ide od ruke ili da su mnoge stvari na čekanju, onda treba da znate da za samo dva dana (18. jun) dolazi mlad Mesec u Bliznacima koji donosi novi početak i realizaciju planova.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Ukoliko mislite da vam ništa ne ide od ruke ili da su mnoge stvari na čekanju, onda treba da znate da za samo dva dana (18. jun) dolazi mlad Mesec u Bliznacima koji donosi novi početak i realizaciju planova.
Nenad Rašković, kojeg je danas brutalno pretukla Kosovska policija, izjavio je za Kosovo onlajn da su ga trojica izvukla iz njegove porodične kuće nakon čega su ga vezali za drvo i tukli ga tražeći da im da pušku koju, kako je rekao, nema.
Premijer Crne Gore Milojko Spajić, koji je došao na to mesto glasovima Srba, a svakodnevno sprovodi antisrpsku politiku, po ko zna koji put u poslednje vreme napao je Srbiju.
Predsednik Saveza Srba iz regiona Miodrag Linta saopštio je danas da su pre 31 godinu pripadnici Hrvatske vojske tokom i posle zločinačke akcije „Oluja“ počinili mnoge i masovne zločine nad srpskim civilima, među kojima i zločin u Dvoru na Uni, za koji do danas niko nije odgovarao.
Ministar za evropske integracije Nemanja Starović izjavio je da se evropski put Srbije, aktuelni pregovori sa Evropskom unijom, regionalna saradnja i nove inicijative za Zapadni Balkan nalaze u centru pažnje, da je uključivanje u Šengenski sporazum u interesu Srbije, ali da se ne razmatra uvođenje viza građanima Rusije.
Republički hidrometeorološki zavod Srbije najavio je da će u toku večeri i noći u većem delu zemlje biti pretežno vedro, a samo na severu Vojvodine, uz lokalni razvoj oblačnosti, moguća je retka pojava kratkotrajne kiše ili pljuska.
Sutra, 12. avgusta, na nebu iznad Srbije dolazi do šok prizora koji se neće ponoviti decenijama, jer će doći do delimično pomračenja Sunca koje će biti vidljivo golim okom uz pravu zaštitu.
U ovom trenutku se preko Panonske nizije premešta oslabljeni hladni front, koji će u narednim danima doneti pad temperature, dok će padavine biti lokalnog karaktera.
Likvidacije izvršene snajperskim naoružanjem u Srbiji i regionu predstavljaju potpis profesionalaca i najčešće su povezane sa obračunima visokopozicioniranih članova organizovanih kriminalnih klanova.
Porodična kuća mladića koji se nalazi na izdržavanju zatvorske kazne, u jednom selu kod Obrenovca, našla se na meti nepoznatih napadača koji su oko 2 sata iza ponoći na objekat bacili topovski udar.
Uprava policije, u saradnji sa Državnim tužilaštvom, proverava više od 50 stranih državljana, među kojima su dominantno državljani Ukrajine, kao i Moldavije i Slovačke, a koji su juče zatečeni u jednoj većoj kući u podgoričkom naselju Mareza, gde je pronađena i veća količina sofisticirane digitalne opreme, uređaja i novca.
Policija u Herceg Novom uhapsila je A. V. (20), državljanina Srbije iz Novog Sada, zbog sumnje da je počinio krivično delo nasilničko ponašanje nad maloletnikom.
Pevač Marko Stojković, poznatiji kao MC Stojan, podelio je sa pratiocima intiman trenutak opuštanja sa devojkom i kućnim ljubimcem od kog se, sudeći po svemu, ne razdvajaju ni kada legnu na spavanje.
Rijaliti par Anđela Đuričić i Nenad Marinković Gastoz trenutno uživaju na Maldivima odakle dele romantične snimke sa pratiocima, a poslednja objava vožnje bicikla sve je raznežila.
Atina Tošić, ćerka Jelene Karleuše i Duška Tošića, ponovo je privukla ogromnu pažnju na društvenim mrežama, a njena najnovija objava iz teretane izazvala je lavinu komentara.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.