• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: M. Rašević

26.12.2020

08:00

EKSKLUZIVNO! VLADIMIR LUČIĆ, NOVI GENERALNI DIREKTOR "TELEKOMA SRBIJA" O PLANOVIMA: Do kraja 2020. imaćemo ČAK MILION TV KORISNIKA! /VIDEO/

Društvo

EKSKLUZIVNO! VLADIMIR LUČIĆ, NOVI GENERALNI DIREKTOR "TELEKOMA SRBIJA" O PLANOVIMA: Do kraja 2020. imaćemo ČAK MILION TV KORISNIKA! /VIDEO/

Podeli vest

"Telekom Srbija" je od svog osnivanja lider na domaćem tržištu. I mada se to moglo pripisati eksluzivnosti u oblasti telekomunikacija u prvih nekoliko godina, i sa dolaskom inostrane konkurencije, status ove kompanije ostao je nepromenjen. Iako se poslednjih godina mogu čuti glasovi koji kažu da nemaju šta da traže u ovoj utakmici, "Telekom Srbija" u godini koja je na izmaku ostaje lider, a konkurencija mu gleda u leđa

Polovinom ovog meseca Nadzorni odbor kompanije za novog generalnog direktora imenovao je Vladimira Lučića koji je svoj prvi ekskluzivni intervju od postavljenja na ovu funkciju dao Informeru.

U čemu je tajna poslovnog uspeha Telekoma Srbija?

- Telekom Srbija je od početka svog osnivanja bio akcionarsko društvo gde su 49 odsto bili vlasnici strani akcionari i od početka je funkcionisao drugačije od drugih javnih preduzeća, što znači da je radio po tržišnom principu borbe za korisnika. Uspevali smo, takođe, da na vreme prepoznamo neke trendove. Primera radi 2007. godine, u zlatno vreme klasičnih telekomunikacija, smo prepoznali da trebamo da napravimo ekspanziju na susedne zemlje Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru. Takođe, ono što je bitan deo poslovnog uspeha, jeste da Telekom ulaže dosta u razvoj, ali i u svoje zaposlene. Imamo izuzetno stručan kadar i sa ulaganjima i organizacijom koja je tržišno orijentisana, to predstavlja glavni razlog što smo se izborili sa privatnom konkurencijom i u mobilnoj i u fiksnoj telefoniji, i ostali lider.

Foto: Zoran Sinko

Koliko vam se promenio život od kad ste imenovani za direktora?

- Ja sam dete Telekoma. Nije mi se mnogo promenio život, uvek sam bio deo ovog tima, evo već 19 godina. Ipak, ovo jeste velika čast i izazov. Ova treća decenija 21. veka doneće velike promene u svetskoj ekonomiji i te promene će se odraziti i na telekomunikacioni biznis. Telekomunikaciona industrija mora da se transformiše i meni je izazov što će se ta transformacija desiti dok sam ja generalni direktor. Pre 25 godina ovde niste imali mobilne telefone, a sada mladi ljudi, kada im kažete da ste živeli bez mobilnog i interneta ne mogu ni da zamisle kako smo mi uopšte živeli. U narednom periodu doći će do velikog iskoraka u našoj industriji, prihodi od kojih smo mi nekada odlično zarađivali, kao što su sms, voice ili međunarodni saobraćaj i roming, jednostavno će nestati, ali javiće se neke druge mogućnosti, pre svega kroz internet, multimediju i digitalne servise. Mi ćemo sledeće godine krenuti brže da se transformišemo ka novim izvorima prihoda.

Koji su vam ključni projekti na tom putu?

- Pre svega projekat za dijasporu. Širimo se u Nemačkoj i Švajcarskoj, imamo mobilnog operatora u Austriji, gde imamo već osam poslovnica u četiri grada. Nama prodaja ide dosta dobro, proširićemo to i u drugim zemljama gde ima naše dijaspore. Internet nam je omogućio da dođemo do korisnika ma gde oni bili, pa mi našim ljudima u dijaspori možemo da ponudimo i televiziju sa 250 kanala. Dalje ćemo razvijati naš kanal "Arena Sport". Nedavno smo pustili jednu aplikaciju "Arena cloud" koja je dostupna  svim korisnicima od Slovenije do Makedonije, i gde na jednostavan način, na vašem pametnom telefonu, možete da vidite sve naše sportske, filmske i muzičke kanale, tako da ćemo raditi i na tome. Treći pravac kome težimo su digitalni servisi. Napravićemo fond sledeće godine, koji će finansirati startap projekte. Hoćemo da pokrenemo digitalnu zajednicu da što više IT proizvoda napravimo unutar zemlje i da probamo da ih izvezemo.

Ponosan sam na serije koje smo napravili

Uplovili ste od nedavno i u produkcijsku sferu poslovanja. Koliki je to bio rizik i da li se isplatilo?

- To je bio odličan potez. Bila je to neka vrsta promene našeg poslovanja, ali dugoročno ulaganje u domaći sadržaj mora da bude isplativo. Za desetak godina će korisnik imati internet priključak, ali neće plaćati 1.000 dinara kablovskom operateru za 150 kanala nego će on birati šta će gledati Netfliks , Disney + ili deo naših kanala. Mi se pripremamo za tu budućnost kreiranjem većeg broja domaćeg sadržaja koji će biti u našem vlasništvu kako bismo i od toga imali deo prihoda. Ponosan sam šta smo uradili sa serijama. Napravili smo od Beograda centar regiona dobre produkcije, i veliki broj mladih glumaca dobio je svoju šansu. Da smo kvalitetni pokazuje i gledanost našeg kanala Superstar koji je jedna vrsta HBO-a. To je jedini kanal u eks Ju gde svaki dan možete da vidite bar jednu premijernu epizodu domaće serije. Da smo prisutni na svim kablovskim sistemima u Srbiji, Superstar bi bio gledaniji i od nekih kanala sa nacionalnom frekvencijom. Počeli smo da privlačimo i strane distributerske kuće, tako da sa nekoliko njih već sarađujemo, primera radi, sa nemačkom distributerskom kućom Beta pravimo koprodukcije i jednu seriju, koja se zove "Zlatni dečko".

Kako ćete uspeti da ostanete prvi?

Foto: Zoran Sinko

Pre svega, planiramo da se zadržimo na vrhu kvalitetom, ali i boljim odnosom prema korisniku. Time ću se značajno baviti, jer odnos prema korisniku mora da se unapredi, on je ključan. Internet i televizija su servisi bez kojih ne možete da živite jedan sat, i taj odziv na sve probleme korisnika mora da bude ključan. Tako da ćemo mi u ovim klasičnim servisima, internet, TV, mobilna mreža, definitivno nastaviti da rastemo i u Srbiji, BiH i Crnoj Gori. U nekim segmentima kao što je fiksni internet imaćemo čak i više korisnika nego što smo planirali. Već dve godine smo najbolja mobilna mreža. Takođe, dosta ulažemo u optičku mrežu i modernizovali smo kablovske operatore koje smo preuzeli. To nam daje dobru osnovu za stabilan profit i osnovu da ulažemo u dodatne izvore prihoda kao što su digitalni servisi ili serije.

Kolika će biti dobit Telekoma za 2020 i hoćete li opet deliti dividende akcionarima?

- Rano je govoriti o tačnim ciframa, ali mogu da obradujem akcionare da će dobit biti veća nego lane. Mi smo to i predviđali, tako da će se dividende sigurno isplatiti u iznosu kao i ove godine, a možda će biti i veće. Naši akcionari će i sledeće godine dakle imati isplaćene dividende.

Državna kompanija može da radi dobro

Šta biste doživeli kao najveći uspeh u 2021. i šta biste poželeli čitaocima?

- Čitaocima Informera želim sve najbolje, pre svega puno zdravlja, jer je ovo teška godina zbog korone, a moj izazov je da uradim ono što sam zacrtao i da dokažem da državna kompanija može da radi dobro ako je menadžment stručan i posvećen poslu.

Ovu godinu je posebno obeležio poslovni sukob Telekoma Srbija i SBB-a, odnosno Junajted grupe, došlo se čak i do tužbe Privrednom sudu i pred međunarodnim sudovima, šta da očekujemo kao epilog?

- Broj objava, uglavnom negativnih na naš račun, preko kanala Junajted grupe, bio je u poslednje dve godine veći od 500. To znači skoro svaki drugi dan negativna objava. Naš konkurent koji ima značajno tržišno učešće u TV segmentu je zloupotrebio svoje medije iznošenjem vrlo netačnih i lažnih izjava kako bi nam naneo štetu. Mi smo Privrednom sudu u Beogradu podneli tužbu za 80 miliona evra. U Švajcarskoj i Luksemburgu tužbe će biti podnete u januaru, s obzirom na to da su kanali Junajted grupe registrovani u Luksemburgu, a firma koja ih distribuira je u Švajcarskoj. Te tužbe obuhvataju period kada je United Grupa korisnicima "Supernove" isključila svoje kanale. Razočaravajući je pokušaj mešanja politike i pokušaj da se mi prikažemo kao krivci. Ne smatramo logičnim da neko ko ima više od 40 odsto tržišnog učešća u televiziji, koristi sopstvene medije za iznošenje netačnih informacija i napade na konkurenciju. Potpuno sam siguran u pozitivan ishod tih sudskih odluka. Na kraju, naša konkurencija će imati prilike da na sudu dokaže da je sve to što su tvrdili o nama, tačno.

Koliko Telekom broji korisnika što mobilne telefonije, što interneta i televizije?

- Možemo da se pohvalimo da ćemo do kraja godine samo u Srbiji doći do milion televizijskih korisnika, što je povećanje od skoro 150.000 u odnosu na prošlu godinu. Ono što ohrabruje jeste da je najveći deo tog rasta, prirodni rast, uzet od konkurencije. Što se tiče broja korisnika fiksnog interneta, on je prešao cifru od 900.000 i biće veći za oko 90.000 nego prošle godine. Mi se približavamo tom cilju, od milion plus korisnika, kako smo ga nazvali, koji je podrazumevao da dođemo do milion i televizijskih i internet korisnika.

Svojevremeno ste rekli da će Telekom do 2023. vredeti četiri milijarde evra, da li ostajete pri tome?

Foto: Zoran Sinko

- Potpuno sam siguran u to, čak mislim da će vredeti i više. Sami pokazatelji za 2021. godinu kažu da će profit značajnije porasti u odnosu na 2020, takođe i prihodi. Mislim da ćemo do te vrednosti od četiri milijarde evra doći i ranije. Od 2021. pa nadalje će nam profit rasti, a dug će početi da pada. Nećemo morati dodatno da se zadužujemo, jer smo najveći deo investicija uradili. Zato mislim da će "Telekom Srbija" vredeti značajnije više, a koliko će to biti, zavisi od toga koliko budemo uspešni u digitalnim servisima. Ovo je region vrlo talentovanih IT inženjera. Međutim, najveći deo prihoda frilenseri ostvaruju tako što rade za američke i evropske firme. Mi ćemo se truditi da pomaganjem startapa u razvoju napravimo softverska rešenja koja ćemo izvoziti iz Srbije u svet. Od toga koliko tu budemo uspešni zavisi da li ćemo značajnije vredeti od četiri milijarde evra. Ono u šta sam siguran je da ćemo vredeti od četiri do pet milijardi.

U 2021. Liga šampiona samo na Areni Sport

Kakvi su planovi Telekoma kada je sportski sadržaj u pitanju?

- Dosta smo uložili u Arenu poslednje dve godine i ojačali je. Osim NBA lige koju smo vratili na velika vrata sa osam utakmica nedeljno, uspeli smo da na Arenu dovedemo portugalsku i špansku ligu. Ono što je bitno jeste da će Ligu šampiona i Ligu Evrope od sredine 2021. godine korisnici moći da gledaju samo na Areni Sport, jer smo dobili prava na sve utakmice.

Ovu godinu je zbog koronavirusa obeležila i velika kriza u svetskoj ekonomiji, sigurno ste i vi osetili poteškoće u poslovanju, gde su bili najveći problemi?

- Naš posao je u direktnom odnosu sa korisnicima, koji su često sada u izolaciji zbog korone. Internet i televizija su im značili dosta, a naši zaposleni su rizikovali sopstveno zdravlje kako bi svima izašli u susret, pa bih im se ovom prilikom zahvalio na tome. To je bio najveći izazov, da održimo neprekidno poslovanje. Određeni prihodi su pali, kao što je roming, to je najviše osetila naša ćerka firma u Crnoj Gori. Ipak, najveći deo naših prihoda je bio održiv, jer se zasniva na servisima koji su preko potrebni, tako da je telekomunikaciona industrija otporna na ovakve tektonske poremećaje.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Nn

pre 3 godine

Vratite nam RTS na “Net plus” nismo mi gledaoci krivi zbog vasih konkurentskih neslaganja.

Čiča Avalski

pre 3 godine

Znači - OVOME NIŠTA NE VERUJEM !! Da se pojavi bilo kakav drugi operater, ostali bi bez ijednog korisnika ....

Miki

pre 3 godine

Хоћете сигурно са вашом политиком. Господа из МТС-а ми не дозвљавају да продужим уговор зато што немам пребивалиште на простору централне Србије конкретно у Крагујевцу где живим скоро 21 годину а њихове услуге користим од 2000-те године, кажу дане могу да склопим уговор јер немам пребивалиште у СРБИЈИ цитирам. Ја сам госпођи или госпођици рекао КОСОВО ЈЕ СРБИЈА она је извадила моју личну карту из читача пружила ми је и рекла жао ми је господине таква је политика фирме. Отишао сам код других провајдера хтео да направим уговор са њима и задржим број који користим 20 година али опет господа из МТС-а недају одобрење да пренесем број у другу мрежу наредна три месеца. Срамота је ово што се ради а шта се прича народу. И после нека мени каже неко да ја у својој рођеној земљи нисам грађанин другог реда. Вероватно ово нећете објавити ако случајно објавите нека види народ шта се ради.

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija