LJUDI, PA OVO NEMA NIGDE! POGLEDAJTE DETALJNU MAPU SRBIJE KAKVU NIKAD NISTE VIDELI! Imaćemo 1.000 kilometara auto-puteva do kraja godine!
Podeli vest
U Srbiji se trenutno gradi više od 300 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica, a više od 200 milijardi dinara izdvojeno je dodatno ove godine za nastavak infrastrukturnih projekata. Planirano je da se do 2025. godine izdvoji više od 1,5 milijardi evra za putnu infrastrukturu
- Do kraja ove i početkom sledeće godine imaćemo 1.000 kilometara autoputeva i po tome ćemo biti prva zemlja u regionu. Putevi nas spajaju međusobno, ali i sa celim okruženjem. Vreme je da se grade putevi, pruge, metroi... Napokon smo kadri da finansiramo velike projekte. Konačno imamo mogućnost da ispunimo ono što smo snevali 70 godina - poručio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić prilikom obeležavanja početka radova na deonici Novi Beograd - Surčin, koja je nastavak autoputa "Miloš Veliki".
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić objavio je danas video snimak sa gradilišta na auto-putu "Miloš Veliki", koje će danas obići, uz komentar "Srbija se gradi na svakom koraku"
01.04.2021
09:50
Razvoj ekonomije
Ekonomista Ljubomir Madžar kaže da, kad god se negde izgradi autoput, stvori se verovatnoća da taj kraj počne ekonomski da se razvija i da je ekspanzija u gradnji autoputeva veoma korisna za Srbiju. - Od velike i moderne mreže autoputeva imaćemo samo koristi, zbog čitave privrede. Znate i sami da su tokom proteklih godina stranci dosta zaobilazili Srbiju jer nam putna mreža nije bila dobra, a sad će uz te velike saobraćajnice i projekte nicati i nove fabrike i pogoni, što je jako dobro za nas - zaključuje Madžar.
Veliko gradilište
I željno iščekivan Fruškogorski koridor od Rume do Novog Sada uskoro počinje s gradnjom. Najkasnije početkom 2022. trebalo bi da počne i izgradnja autoputa i brze saobraćajnice do Požarevca, zatim od tog grada do Velikog Gradišta, pa do Golupca i Donjeg Milanovca.
Među radovima koji predstoje su još dva važna autoputa, a to su Zrenjanin - Beograd i šumadijski koridor "Karađorđe". Dva kraka ovog koridora počinjaće u Lajkovcu i Mladenovcu, spajaće se u Aranđelovcu, odakle će ići preko Topole i rodnog sela vožda Karađorđa Petrovića - Viševca ka Rači kod Kragujevca, a zatim preko Svilajnca i Despotovca do Bora. Na taj način "Vožd Karađorđe" spojiće i Koridore 10 i 11.
Već u maju ove godine u planu je i početak gradnje deonice od Požege do Boljara ka Crnoj Gori, dugačke 107 kilometara, koja će ubrzati putovanje do Jadranskog mora.
Dok su poslednje pripreme za početak značajnih projekata u toku, trenutno su putari aktivni na autoputu Čačak - Požega, gradnji Moravskog koridora od Čačka preko Kruševca do Pojata i autoputu Kuzmin - Sremska Rača, a građevinski radnici su vredni i na autoputu Ruma-Šabac-Loznica.
U januaru 2020. godine potpisan je Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju autoputa Beograd(Borča)-Zrenjanin-Novi Sad, sa kineskom kompanijom "Čajna Šandong internešenel". Dužina autoputa od petlje Borča do krajnje tačke na obilaznici oko Zrenjanina biće 58 kilometara, a od Zrenjanina do Novog Sada 45 kilometara. Procenjena vrednost izgradnje je oko 600 miliona evra.
"Digitalni autoput" spaja koridore
Moravski koridor trebalo bi za četiri godine da poveže Čačak i Pojate, odnosno Koridore 10 i 11 u dužini od 112,3 kilometra, ali i sve telekomunikacione uređaje duž autoputa. Tako će vozači imati sve informacije značajne za bezbednost na putu, koje će stizati iz upravljačkog centra za kontrolu saobraćaja. Duž celog autoputa imaće na raspolaganju i besplatan internet.
Prateći LED ekrane duž autoputa ili digitalne radio-uređaje u kolima, oni će tačno znati da li ima vremenskih neprilika, zastoja, bačenih predmeta, sudara vozila na autoputu.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović kaže za Informer da je Srbija trenutno jedno veliko gradilište sa više desetina novih putnih pravaca koje gradimo.
- Radovi tokom zimskog perioda nisu prekidani, a u ovim prvim prolećnim danima, sa otopljavanjem, očekujemo intenziviranje radova na najvećim infrastrukturnim projektima. Mi kontrolišemo dinamiku radova, a svakodnevno i vikendom obilazimo najvažnije projekte da bismo iskontrolisali poštovanje rokova - kaže Momirović.
Menjamo sliku države
On dodaje da je pokrenuto na desetine velikih infrastrukturnih projekata, koji će izmeniti sliku Srbije, a tokom ove godine očekujemo završetak deonice autoputa "Miloš Veliki" od Preljine do Požege, brze pruge od Beograda do Novog Sada, kao i najvećeg dela obilaznice oko Beograda.
- Nastavljamo ubrzanim tempom ostale strateške projekte, spajanje Valjeva sa autoputem "Miloš Veliki". Prioritetni projekat jeste i izgradnja deonice autoputa od Beograda ka Sarajevu Kuzmin - Sremska Rača, izgradnja saobraćajnice od Požarevca do Velikog Gradišta, i od Velikog Gradišta do Golupca, obilaznica oko Novog Sada sa novim mostom, izgradnja trase od Kragujevca do Mrčajevaca, kao i spajanje puta od Bačkog Brega do Nakova - navodi ministar.
Od Preljine do Požege 35 mostova i tri tunela
Za deonicu od Preljine do Požege u stručnim krugovima važi da je najzahtevnija na autoputu Miloš Veliki. Projektovana dužina deonice iznosi oko 30 kilometara, a u trupu autoputa predviđeno je 30 mostova (ukupne dužine 6.500 metara, odnosno oko 3.250 metara autoputa), šest nadvožnjaka u sklopu devijacija (ukupne dužine 555 metara), četiri nadvožnjaka u sklopu petlji (ukupne dužine 1.600 metara) i pet mostova van autoputa (ukupne dužine 300 metara).
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Lazni Bot
pre 3 godine
Daj napisite da zbog Vucica imamo vazduh i vodu pa da nam sve bude jasno.
Turska je izgradila 4000 km autoputeva i onda je usledio privredni, dakle i turistički "bum". Srpskih 1000 kilometara je , uzimajuči u obzir odnos površina dve zemlje, mnogo značajnija investicija . Uverena sam da da će i privrerdni rast biti srazmeran ulaganju.Živela Srbija
Slovenija, pet puta manja od Srbije, ima 600 km autoputeva. I nisu oni to što čini zemlju razvijenu. Investirajte u školstvo, zdravlje, životnu sredinu. Sretno.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić objavio je danas video snimak sa gradilišta na auto-putu "Miloš Veliki", koje će danas obići, uz komentar "Srbija se gradi na svakom koraku"
Profesor Miloš Ković objasnio ko je stoji iza protest na fakultetima. Ković je objasnio da proteste vodi ekipa sa Filozofskog fakulteta u Novom Sadu (Mila Pajić i drugi), a kojom rukovodi Dinko Gruhonjić.
Advokat Vladimir Đukanović objavio je na društvenoj mreži "X" da je Proglas apsolutna strana agentura i istakao da je još jedan “biser” koji predlaže Proglas, pored tužilačke policije kojom bi praktično razvlastili MUP i državu u pogledu kontrole rada policije, i odvajanje Direkcije policije od MUP-a!
Glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević otkrio je uživo u Kolegijumu da je ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić prvi student u istoriji FPN koji je imao prosek 10.0.
Gost novogodišnjeg Kolegijuma bio je Predrag Koluvija, direktor "Jovanjica Nova" koji je govorio o raznim temama, među kojima je i lažna afera Jovanjica.
Staša Koprivica, Jovana Radović i Katarina Odalović ugostile su danas u emisiji Info jutro na Informer TV Ninu Mitić, pomoćnicu ministra za ljudska i manjinska prava, Tatjanu Macuru, ministarku bez portfelja i Nadu Macuru, narodnu poslanicu.
Milica Đurđević Stamenkovski, ministarka za brigu o porodici i demografiju, danas je gostovala u emisiji Info jutro na Informer TV, koju su vodile Staša Koprivica, Jovana Radović, Katarina Odalović.
Gost Info jutra na Informer televiziji bio je direktor Srpskog telegrafa Saša Milovanović koji se sa voditeljkama našeg Jutarnjeg programa Jovanom Radović, Katarinom Odalović i Stašom Koprivicom razgpovarao o onome što je obeležilo 2024. godinu.
U selu ispod Golije, jutros u ranim jutarnjim časovima, pronađen je teško povređen muškarac, sa prostrelnom ranom u predelu srca, zadobijenom iz puške.
Dve devojčice stare samo mesec dana koje su juče teško povređene u saobraćajnoj nesreći na putu Novi Sad- Zrenjanin kod kružnog toka i isključenja za Žabalj preminule su u Dečijoj bolnici u Novom Sadu.
Ana Volš nestala je 1. januara 2023. godine u Americi, a za njeno ubistvo je optužen njen suprug Brajan Volš. Na godišnjicu Aninog nestanka, oglasio se njen prijatelj na društvenim mrežama.
Udaram jače nego pojedini muškarci, na to se žale mnogi u mom klubu! I dalje ne mogu da prežalim što nisam osvojila zlato na Olimpijskim igrama, iako sam ponosna na sebe zbog srebrne medalje, poručuje u novogodišnjem intervjuu za Informer Aleksandra Perišić (22), fantastična srpska tekvondistkinja!
Srpski stručnjak Srđan Blagojević (51) imenovan je danas za novog šefa stručnog štaba Partizana, što je prilično iznenadilo mnogobrojne simpatizere crno-belih.
Baskonija je izuzetno agresivna ekipa puna igrača koji igraju sa puno samopouzdanja, ne čine ih samo Markus Hauard i Čima Moneke! Ovako je trener Crvene zvezde Janis Sferopulos najavio sutrašnji (20.30 Sport klub 1) duel 19. kola Evrolige u Vitoriji.
Najmanje 10 ljudi je poginulo, a 30 je povređeno nakon što je vozilo uletelo u gomilu ljudi u Ulici Burbon u Nju Orleansu, rano jutros, saopštili su policija i grad. Svedoci su rekli CBS-u da je vozilo naletelo na gomilu velikom brzinom, a zatim je vozač počeo da puca iz oružja, što je nateralo policiju da uzvrati vatrom. Policija nije potvrdila taj deo izveštaja.
Jezive scene oborenih, nepomičnih ljudi, krvi, rotacija i sirena nakon što se terenski automobil zaleteo kroz gomilu koja je slavila Novu godinu u Nju Orleansu.
Glavni cilj Kijeva trenutno je da dobije značajne bezbednosne garancije, koje nisu nužno vezane za članstvo zemlje u NATO, rekao je ambasador Ukrajine pri UN Andrej Meljnik za "Berlin morgenpost".
Zemlje osnivači BRIKS – Brazil, Rusija, Indija, Kina i Južna Afrika – intenzivirale su napore ka stvaranju alternativnih finansijskih mehanizama koji bi smanjili zavisnost od američkog dolara i zapadnih platnih sistema, pod nazivom BRIKS Pej.
Nebo iznad Donbasa nalazi se pod pouzdanom zaštitom ruskog PVO sistema. Savremeni radarski sistemi imaju sposobnost da otkriju bilo koju metu, dok instalacije mogu da je efikasno unište.
Prethodna godina donela je mnogobrojna holivudska ostvarenja koja su oduševila publiku širom sveta, a ovih deset fimova zaradili su ogromne cifre koje pokazuju zašto su omiljeni.
Predstavljamo vam 10 prazničnih filmskih komedija, koje je svako pogledao po nekoliko puta, ali svejedno, iz nekog razloga ih s vremena na vreme ponovno pogledamo.
Prema narodnim verovanjima i feng šuiju, neke stvari ne treba da radite 1. januara, jer rizikujete da izgubite novac i da imate nesreću tokom cele nove godine.
Zorica Marković je u novogodišnjem intervjuu za Informer otkrila po čemu će pamiti 2024. godinu, kako će provesti praznike, a prokomentarisala je i kolege sa estrade.
Muzičar Dragomir Despić Desingerica u novogodišnjem intervjuu za Informer govorio je o navodnoj aferi sa Emom Radujko, sukobu sa Luletom Pljugicom, porodici i planovima.
Popularna folkerka Sandra Afrika zadovoljna je prethodnom godinom, a za 2025. ima velike planove! U razgovoru za Informer pevačica je otkrila da će se nakon 18 godina podstanarskog staža najzad skućiti, ali i da priželjkuje da se u njenom životu konačno pojavi onaj pravi.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.