SLUČAJNA TRAGEDIJA, ILI... SRPSKI PILOT OBJAŠNJAVA ZAŠTO HELIKOPTERI NAJČEŠĆE PADAJU! Krvica treće strane se ne može isključiti

MUP Srbije

21:15 Društvo 0

Informer | 02. 12. 2022.

"SLUČAJNA" TRAGEDIJA, ILI... SRPSKI PILOT OBJAŠNJAVA ZAŠTO HELIKOPTERI NAJČEŠĆE PADAJU! Krvica "treće strane" se ne može isključiti

Najnovija helikopterska nesreća dogodila se kod Monaka kada su ruski milijarder Vjačeslav Taran i pilot poginuli. Drugi putnik koji je trebalo da bude u istom helikopteru otkazao je put u poslednjem trenutku, a zamenik javnog tužioca u Nici je rekao da se ne može isključiti krivica treće strane

 Srpski pilot Stevan Ignjatović govorio je na temu ove "slučajne" tragedije.

- Helikopter koji se srušio je iz palete proizvoda Erbasove fabrike. To je nešto najkvalitetnije što se pravi u vazduhoplovnoj industriji. Ima visoku ocenu bezbednosti ali i cenu od 2,5 miliona dolara. U privatnoj floti ga ima oko 65 zemalja na svetu. Nesreća se dogodila dok su bili dobri uslovi za letenje. Vjačeslav je navodno jedan od petorice koji je nestao, odnosno platio glavom podršku ili protivljenje Putinu otkako je krenula vojna operacija u Ukrajini. Sličnu stvar su radili i Izraelci kada su osetili da Iranci imaju izuzetno dobre inženjere koji se bave atomskom energijom. Tražili su ih po svetu i oni su naprasno umirali - priča Ignjatović.

Kako je kazao, procedura nije ispoštovana.

- Procedura u civilnom saobraćaju nalaže da ako vam putnik otkaže let, odnosno neće da putuje u dogovoreno vreme kada se pojavio i došao na aerodrom, treba da bude priveden. Putnik mora da sedi u pritvoru ili u stanici dok taj avion ili helikopter ne dođe na svoju destinaciju i još naredna dva sata. Nelogično je da odustane u poslednjem trenutku. Oligarsi su navikli na veliki luksuz. Skoro je četvoročlana porodica nemačkog milijardera poginula. Kako kažu stručnjaci, u 90 odsto nesreća uglavnom je kriv ljudski faktor, a deset odsto krivice otpada na tehniku - rekao je on.

On smatra da su vremenski uslovi i bahatost vlasnika letelica osnovni problem.

- Najčešći uzroci su loše vremenske prilike, loša percepcija pilota i bahatost vlasnika letelice.Kobi Brajant je klasičan primer toga. Primorao je pilota da leti po lošim vremenskim uslovima, a pilot nije bio obučen za takve uslove. Pristao je da bi sačuvao svoj posao. Uverio sam se da oni koji poseduju letelice često vrše pritisak na pilota da leti - objasnio je srpski pilot.

Ignjatović kaže da piloti nisu kao što su nekada bili.

- Zbog korone i svega ostalog došlo je do velike hiperprodukcije. Sada na tržištu imamo iskusne i one apsolutno neiskusne koji pristaju na sve. Hoće da rade samo da bi došli do nekog izvora sredstava za život, eventualno nastavka pilotske karijere. Ono što moram da naglasim je to da je obuka za pilote helikoptera mnogo skuplja nego obuka za pilote aviona - ispričao je Ignjatović u emisiji "Uranak" na K1 televiziji.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.