• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer/Rts

15.11.2023

09:44

Pruga od Novog Sada do Subotice gradi se u tri smene! Izvođači najavljuju: Biće gotova godinu dana pre roka!

Grad Subotica

Vesti

Pruga od Novog Sada do Subotice gradi se u tri smene! Izvođači najavljuju: Biće gotova godinu dana pre roka!

Podeli vest

Više od 60 kilometara šina postavljeno je na deonici pruge od Novog Sada do Subotice, gde se intenzivno izvode radovi u tri smene. Kako najavljuju izvođači, gradnja bi trebalo da bude gotova krajem sledeće godine – gotovo godinu pre roka. Koliko je modernizacija pruge značajna govori podatak da se 2021. godine vozom u Srbiji prevezao 2,1 milion ljudi, a samo dve godine kasnije, nakon otvaranja pruge Novi Sad–Beograd, broj putnika se utrostručio.

Hladnoća, vetar i mrak ne usporavaju izgradnju pruge za velike brzine od Novog Sada do Subotice. Kompletno su završeni radovi na donjem stroju – pripremi terena, a sada se grade galerije, čelični mostovi, podvožnjaci, stanice, instalacije, objašnjava Milorad Matić, inženjer na izgradnji pruge za velike brzine.

Na vijaduktu u Vrbasu, dugom gotovo kilometar i po, iako je noć, radnici vezuju armaturu kako bi se postavila unutrašnja oplata, a potom i betoniralo još jedno polje.

- Mi smo na ovom objektu odradili praktično 43 stuba, jer ima 42 rasponske konstrukcije. Od te 42 rasponske konstrukcije osam su čelične mostovske konstrukcije koje su proizvedene u Kini - kaže Matić.

Foto: printskreen rts

 

Dok se na 96. kilometru pruge ravna teren i betonira jedan od objekata, u Stepanovićevu se teškom mehanizacijom, dopremljenom iz Kine, postavljaju šine.

- Polažu se prvo šine na valjke kako se ne bi direktno postavljale na tucanik. Putem trake se postavljaju pragovi na tačno određenom razmaku i zatim se polažu šine na svoje predviđeno mesto. Tačan položaj se osigurava pričvršćivanjem svakog petog praga. Sama CPG mašina iza svog zadnjeg dela ima plato na kojima se nalaze pragovi i šine - ističe inženjer.

Biće postavljeno 287 skretnica

Dnevno se tako postavi od 1.000 do 1.250 metara šina, navodi Anita Dimoski iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

- Kada gledamo kolosek koji se postavlja, on ima 280 kilometara pruge. Mi imamo 108 kilometara puta dva, jer je pruga dvokolosečna, imamo stanične koloseke i ukupna kilometraža te pruge iznosi 280 kilometara. Sada je završeno otprilike 30 odsto - kaže Dimoski.

Na deonici od Novog Sada do Subotice biće postavljeno 287 skretnica - do sada je ugrađeno 120.

Vijadukt u Vrbasu je najduži i najizazovniji objekat na 108 kilometara pruge od Novog Sada do Subotice, gde će biti ukupno izgrađeno 58 objekata. Vrednost radova je 1,16 milijardi dolara.

- Ovako veliki projekat nije bio u ovoj meri u Srbiji, tako da je značajna prilika za inženjere svih struka - naglašava inženjerka Aleksandra Milosavljević.

Radovi u Mađarskoj trebalo bi da budu završeni do kraja 2025.

Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte predstavlja najvažniji projekat u inicijativi "Pojas i put".

- Sa parametrima te pruge koju smo izgradili potpuno ravnopravni u zajednici Evropske unije – to je opšta slika. Mikro slika jeste da razvijamo svoju zemlju - napominje Anita Dimoski.

Foto: printskreen rts

 

Izvođač radova je kineski konzorcijum, a pruga će biti elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim uređajima. Na čitavoj deonici pruge za velike brzine Beograd–Novi Sad–Subotica–Kelebija neće biti putnih prelaza.

Nakon Kelebije, srpske pruge biće povezane sa 152 kilometra pruge u Mađarskoj gde bi radovi trebalo da budu završeni do kraja 2025. godine.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)
Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)

Sa jedne strane imamo predsednika Aleksandra Vučića, koji Srbiju gradi i modernizuje, a sa druge strane imamo opoziciju koja koči tu modernizaciju, koja se bori protiv uklanjanja nebezbednog nacističkog mosta, a sada javno obećavaju i borbu protiv mašina, baš kao početkom 19. veka kada su bile skupine ljudi koje su se borile protiv mašina i koje su ih razbijale!

22.11.2024

07:16

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set