Menja se dosadašnja praksa, zakonska obaveza je jasna! Okanović: Evo ko će biti odgovoran za saobraćajku ako je na putu led!
Podeli vest
U slučaju saobraćajnih nezgoda kada su na putevima led, poledica, rupe, praksa pokazuje da najčešće "stradaju" vozači, pa makar to bila i samo kazna za neprilagođenu brzinu, iako odgovornost u tim slučajevima treba da snosi upravljač puta.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da upravljač puta ima zakonsku, profesionalnu i moralnu obavezu da spreči pojavu poledice na kolovozu.
Više od 60 kilometara šina postavljeno je na deonici pruge od Novog Sada do Subotice, gde se intenzivno izvode radovi u tri smene. Kako najavljuju izvođači, gradnja bi trebalo da bude gotova krajem sledeće godine – gotovo godinu pre roka. Koliko je modernizacija pruge značajna govori podatak da se 2021. godine vozom u Srbiji prevezao 2,1 milion ljudi, a samo dve godine kasnije, nakon otvaranja pruge Novi Sad–Beograd, broj putnika se utrostručio.
Republički hidrometeorološki zavod objavio je da je u Srbiji upaljen žuti meteoalarm, kao i da u narednom periodu nam sledi ozbiljno zahlađenje.
15.11.2023
09:41
- U slučaju saobraćajne nezgode usled poledice na kolovozu, upravljač puta snosi krivičnu ili prekršajnu, kao i materijalnu odgovornost. Savetujem upravljačima puteva maksimalan oprez - napisao je Okanović na X mreži, pre par dana, a ovaj tvit je zainteresovao mnoge
Okanović objašnjava da je upravljač javnog puta dužan da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje puta u cilju nesmetanog i bezbednog odvijanja saobraćaja.
- Zakonska obaveza upravljača puta jeste da obezbedi bezbedno odvijanje saobraćaja od 0 do 24 sata i na svim putevima, bez izuzetka. Ukoliko upravljač puta nije u mogućnosti da obezbedi bezbedno odvijanje saobraćaja, taj put mora da bude zatvoren. I, ne postoji treće - ističe Okanović za Telegraf.rs.
Povrtari kojе jе promašila oluja i inе nеpogodе i koji su radili kako struka zapovеda ovе godinе imaju razloga da trljaju rukе, jеr su uglavnom na poljim ili u baštama brali solidnu zaradu.
Komplеtno postrojеnjе za odvajanjе primеsa iz otpadnih komunalnih voda, poljoprivrеdnе mašinе, bagеr, silosi, IT oprеma, kamеnorеzačka radnja, tеlеvizori, namеštaj, hotеli u Crnoj Gori i parcеlе samo su dеo onoga što jе ponuđеno na portalu „Doboš”, gdе su u ponudi prеdmеti na javnoj prodaji, jеr dužnici bankama nisu otplaćivali krеditе ili su oni vraćеni sa lizinga.
15.11.2023
09:24
On pojašnjava da postoji podzakonski akt, Pravilnik o održavanju puteva, koji tačno definiše koje mere mora da preduzme upravljač puta da bi sprečio pojavu poledice na kolovozu.
- Zakon načelno kaže da mora, a onda se Pravilnikom konkretno navodi šta upravljač mora da učini da spreči pojavu poledice i ukoliko putar ne preduzme mere koje su mu zakonom propisane a pravilnikom pojašnjene, on ima dvostruku odgovornost. Krivičnu, po članu 295 Krivičnog zakonika - to se zove nesavestan nadzor nad javnim saobraćajem, i ukoliko lice kojem je poveren nadzor nad stanjem i održavanjem saobraćajnica nesvasesnim vršenjem dužnosti izazove opasnost po život i telo ljudi, kazniće se zatvorom - objašnjava Okanović.
Управљач пута има законску, професионалну и моралну обавезу да спречи појаву поледице на коловозу. У случају саобраћајне незгоде услед поледице на коловозу, управљач пута сноси кривичну или прекршајну, као и материјалну одговорност. Саветујем управљачима путева максималан опрез. https://t.co/cDqxDpaMlx
— Дамир Окановић (@DamirOkanovic) November 15, 2023
Nažalost, kaže i sam, u praksi se jako retko dešava da upravljač puta odgovara, zbog toga što je vladao stav da je vozač u obavezi da prilagodi brzinu svemu i svačemu, i onome što može a i što ne može da predvidi. Tako je do skoro bila praksa da se prijava piše vozaču ako je, tokom kiše, naleteo na neobeleženu rupu, punu vode, i odvalio točak. Zbog toga pozove policiju i još dobije prijavu za neprilagođenu brzinu. Međutim, kako kaže Okanović, dobra stvar je da se ova praksa menja, jer su se promenili svest i stavovi policije, tužilaštva i sudova.
- Uvek je bilo najlakše prebaciti odgovornosti na vozača. Ranije je bila široko rasprostranjena zloupotreba neprilagođene brzine na štetu vozača. Sada je to počelo da se menja. Svako mora da odgovara za svoje postupanje. Vozač ima puno pravo da očekuje od putara da savesno rade svoj posao. Drugo, ko je ta prilagođena brzina za led i poledicu? Ne može vozač da predvidi gde će da se formira led, to je obaveza upravljača puta. Oni su dužni da prate situaciju na terenu da mere temperaturu da prate gde postoje određeni faktori koji utiču na formiranje poledice, time se bave ljudi čija je to struka i profesija - kaže Okanović.
Foto: rina photo
Navodi da je ista situacija i sa odronima, i da sa postavljanjem znaka ne može da se skine odgovornost sa upravljača puta, jer postoje savremene mere da se spreče odroni.
- Bio je slučaj da je u Sićevačkoj klisuri pao kamen na autobus u pokretu. Stena padala i pogodila autobus, vozač je jedva preživeo. Pogodila je u staklo pravo na vozača. Napisana je prijava vozaču za neprilagođenu brzinu. Kojom brzinom treba da vozim da ne pogodim stenu koja pada?Zato je praksa počela da se menja i došli smo do toga da sada kada dođe do saobraćajne nezgode zbog toga što put nije održavan da se na njemu bezbedno odvija saobraćaj, onda se težište odgovornosti prebacuje na upravljača puta. Ukoliko dođe do saobraćajne nezgode upravljač puta je dužan da nadoknadi štetu. Ako dođe do povređivanja ili smrti, upravljač puta je taj koji treba krivično da odgovara a to se odnosi i na rupe, na led... - pojašnjava Okanović.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Više od 60 kilometara šina postavljeno je na deonici pruge od Novog Sada do Subotice, gde se intenzivno izvode radovi u tri smene. Kako najavljuju izvođači, gradnja bi trebalo da bude gotova krajem sledeće godine – gotovo godinu pre roka. Koliko je modernizacija pruge značajna govori podatak da se 2021. godine vozom u Srbiji prevezao 2,1 milion ljudi, a samo dve godine kasnije, nakon otvaranja pruge Novi Sad–Beograd, broj putnika se utrostručio.
Sramna scena zabeležena je u Zemunu, gde je jedna starija sugrađanka morala peške da se probija kroz gužvu, budući da saobraćaj nije funkcionisao na mestu gde su se blokaderi okupili.
Poznati biznismen Branko Babić, koji je poslednjih meseci ozbiljno nagazio blokadere i zadao im velike muke na društvenim mrežama jer razobličava njihove laži, ali i namere u rušenju Srbije, ponovo je na duhoviti način opleo po nekadašnjem košarkašu, a sada zgubidanu broj jedan Vladimiru Štimcu.
Tajkun Dragan Đilas, politička luzer, posle tačno sedam dana od izbornog debakla na lokalnim izborima u Mionici na kojima je njegova SSP osvojila 1,4 odsto, konačno se oglasio o ovom temi.
Predsednik SNS i savetnik predsednika Republike Miloš Vučević razgovarao je juče sa polaznicima desete generacije političke akademije Fondacije "Svetozar Miletić".
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
U jednom poznatom restoranu na Novom Beogradu, večeras oko 21 čas upucan je navijač Partizana N.K. (30), koji je bio u društvu Nenada Alajbegovića zvanog Alibeg.
Policija u Beogradu uhapsila je večeras u Beogradu Vladimira Ulamu (32) i Igora Tomaševića (28), visokopozicionirane pripadnike škaljarskog klana, za kojima su raspisane Interpolove međunarodne poternice za ubistva, kao i krivična dela u vezi sa oružjem i organizovanim kriminalom.
Nenad K. (30) koji je pogođen sa više hitaca u restoranu "Durmitor" na Novom Beogradu prebačen je sa teškim povredama u operacionu salu u Urgentnom centru!
Operatori dronova ruske grupe snaga "Istok" uništili su ukrajinsku pešadiju koja je pokušavala da postavi ukrajinsku zastavu, rekao je vojnik sa pozivnim znakom "Hrust" za RIA Novosti.
Ekonomski stručnjak Džefri Saks upozorava da bi konfiskacija 140 milijardi evra ruske imovine mogla da dovede do ozbiljnog finansijskog poremećaja u EU.
Glumac Miodrag Radonjić kaže da je tokom devedesetih godina kada je na prostorima bivše Jugoslavije buktao rat bio dete i da mladi kroz seriju "Tvrđava" treba da shvate da život može da se okrene preko noći.
Književnik Radivoj Raša Popov je pre 11 godina doživeo veliku neprijatnost kada su ga napala dvojica maloletnika koji su mu oteli novac, a onda pokušali i da provale u njegov stan.
Iako kalendarska zima još nije stigla, dani su već izuzetno hladni, što osećaju i naši kućni ljubimci, uprkos svom krznu, a stručnjaci su posebno izdvojili pet rasa.
Na svom Instagram profilu, popularni lekar i nutricionista dr Poma nedavno je objavio listu ulja za koja smatra da su najzdravijim izborima u ishrani. Istakao je tri namirnice: goveđi loj, ulje oraha makadamije i kokosovo ulje.
Ako tražite jednostavnu, ukusnu i posnu torta koja se ne peče, onda je posna pesak torta idealan izbor. Kombinacija namirnica dovešće vas do najboljeg užitka posle kog će svako tražiti parče više.
Dani kada ste morali da pitate za šifru ili tražite papirić zalepljen na ruteru polako odlaze u prošlost. Zahvaljujući savremenim opcijama povezivanja, sada možete pristupiti WiFi mreži bez ikakvog kucanja lozinke.
Pravila drugog kruga "Zvezda Granda" razlikuju se od onih u prvom, a voditelj Voja Nedeljković objasnio je koncept koji će važiti u narednim emisijama.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar