• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer/Kurir

23.11.2023

09:57

Od Beograda do granice sa Mađarskom za 70 minuta: Brza pruga od Novog Sada do Subotice šest meseci pre roka

Tanjug

Društvo

Od Beograda do granice sa Mađarskom za 70 minuta: Brza pruga od Novog Sada do Subotice šest meseci pre roka

Podeli vest

Oživljavanje srpskih železnica jedan je od državnih prioriteta. Na srpskim prugama u prethodnih nekoliko godina urađeno je više nego u proteklih 50 godina. Pored stanice Prokop. jedan od značajnih projekata je i izgradnja brze pruge Novi Sad - Subotica.

Kada bude završena, iz Beograda do Subotice će se stizati za sat vremena i deset minuta! Modernizacijom infrastrukture Srbija je dobila pruge za brzinu od 200 km/h. Na trasi od Novog Sada, preko Subotice, do državne granice s Mađarskom i prelaza Kelebija radovi su u punom jeku, a cilj je da bude završena do kraja 2024. godine, čak šest meseci pre roka.

Radovi se na nekim lokacijama izvode i tokom noći, kako bi plan bio realizovan. Pruga Novi Sad - Subotica duga je 108 kilometara i to je treća deonica pruge za velike brzine od 200 km/h kroz Srbiju, od Beograda do državne granice s Mađarskom.

Projekat modernizacije pruge Beograd-Subotica podrazumeva primenu evropskih standarda interoperabilnosti, pruga će biti elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim i telekomunikacionim uređajima. Sva ukrštanja pruge sa drumskim saobraćajnicama biće denivelisana, to znači da na čitavoj brzoj pruzi Beograd - Novi Sad - Subotica - Kelebija državna granica s Mađarskom neće postojati putni prelazi.

Činjenice

Novi Sad - ostali gradovi dosadašnje vreme novo vreme

Novi Sad - Beograd 75 minuta 33 minuta

Novi Sad - Šid 80 minuta 40 minuta

Novi Sad - Subotica 150 minuta 42 minuta

Novi Sad - Budimpešta / 90 minuta

Novi Sad - Beč / 270 minuta

Nenad Stanisavljević iz "Infrastrukture železnice Srbije" ističe za Kurir da se značaj izgradnje brze pruge prvenstveno ogleda u povećanju brzine vozova i kraćem vremenu putovanja:

- Primena savremenih tehnologija, vrhunskog znanja i najmodernije opreme bezbednost železničkog saobraćaja na brzoj pruzi podiže na najviši nivo. Uz to, izgradnja brzih pruga doprinosi kvalitetu života građana i povećanju životnog standarda, istovremeno stvarajući uslove za privlačenje novih investicija, a samim tim i povećanju bruto društvenog proizvoda. Iako manje pred očima javnosti, brz, pouzdan i bezbedan transport srpskih proizvoda brzim prugama doprinosi jačanju i većoj konkurentnosti domaće privrede i industrije.

Foto: informer.rs

 

 

Dodaje da u izgradnji ove brze pruge direktno učestvuje više od 40 srpskih firmi, a zahvaljujući ovom projektu posao nalazi i veći broj drugih firmi u različitim oblastima:

- Brza pruga kroz Srbiju, ali i dalje ka Budimpešti, odnosno i dole ka jugu kontinenta, omogućiće da naša zemlja postane najbrži i najznačajniji tranzitni železnički pravac u ovom delu Evrope. Istorija naših železnica duga skoro 140 godina potvrđuje da kada god se železnica gradila i modernizovala, Srbija se razvijala i prosperitetno išla napred. Istovremeno, samo kada je Srbija bila kao država jaka, stabilna i finansijski moćna, postojali su i uslovi da se železnica u našoj zemlji gradi i razvija. Izgradnja brze pruge u Srbiji danas to potvrđuje više nego ikada ranije.

Inače, izgradnja pruge za velike brzine do 200 kilometara na sat između Beograda i Budimpešte najveći je i najznačajniji investicioni i infrastrukturni projekat u ovom delu Evrope.

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

Kampanja Srbije u Savetu Evrope dala rezultate! Španija besna na Nemačku, a Francuska pružila ruku partnerstva! (VIDEO)
Live TV

Kampanja Srbije u Savetu Evrope dala rezultate! Španija besna na Nemačku, a Francuska pružila ruku partnerstva! (VIDEO)

Predsednik Evropske inicijative za stabilnost (ESI) Gerald Knaus izjavio je da se neke članice Saveta Evrope, uključujući Nemačku i Francusku, spremaju da blokiraju glasanje o pristupanju tzv. Kosova u Savet Evrope u maju. Knaus dodaje da je ovo usledilo nakon kampanje predsednika Srbije Aleksandra Vučića, uključujući lični apel predsedniku Francuske Emanuelu Makronu da ne dozvoli glasanje o prijemu tzv. Kosova, kao i opredeljenost Srbije da kupi 12 francuskih aviona "Rafal". Na ovu temu u "Info jutru" govorio je politikolog Ognjen Gogić.

06.05.2024

12:56

JOŠ TV VESTI

Hronika

Nevena ostala bez šake, Adriana se pravila mrtva da je ne ubije: Potresna priča roditelja o pucnjavi u Duboni
Hronika

Nevena ostala bez šake, Adriana se pravila mrtva da je ne ubije: Potresna priča roditelja o pucnjavi u Duboni

Devet osoba je ubijeno, a 12 povređeno u masovnoj pucnjavi koju je u noći 4. maja 2023. godine počinio Uroš Blažić u selima Dubona i Malo Orašje. Tih 12 ljudi imalo je sreću da preživi, ali su posledice koje su ostale trajne. Nevena Vujić iz Dubone je u tom trenutku imala 19 godina. Pogođena je sa više hitaca, a zbog ozbiljnosti povreda joj je amputirana leva podlaktica. Andrijana Mitrović iz Malog Orašja ostala je živa jer se pravila da je mrtva, te joj Blažić nije prišao.

06.05.2024

09:07

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija