• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer

09.02.2024

10:29

Počinje kopanje tunela kod Ekonomskog fakulteta: Uskoro i gradnja Novog savskog mosta?

printscreen

Vesti

Počinje kopanje tunela kod Ekonomskog fakulteta: Uskoro i gradnja Novog savskog mosta?

Podeli vest

Gradnja tunela kod Ekonomskog fakulteta u Beogradu trebalo bi da počne ovog meseca, dok je početak izgradnje Novog savskog mosta predviđen za drugi kvartal, navedeno je na vladinom sajtu "Srbija2027".

Tunel koji će povezati Karađorđevu ulicu i Ulicu despota Stefana gradiće kineska kompanija Powerchina, a trebalo bi da bude završen 2030. godine. Vrednost radova je veća od 235 miliona evra.

Nedavno je JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala tender za usluge FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova, a vrednost ove nabavke procenjena je na 311,7 miliona dinara. Provobitni rok za podnošenje ponuda bio je 25. januar, ali je on produžen na 29. februar.

Ulazni portal u tunel nalaziće se u blizini Ekonomskog fakulteta, dok bi tunel trebalo da izlazi u Ulici despota Stefana, u blizini policijske stanice.

Tunel i most - "mali metro"

Izgradnja ovog tunela deo je šireg projekta koji gradonačelnik Aleksandar Šapić naziva "mali metro", a koji podrazumeva i uklanjanje Starog savskog mosta i izgradnju novog na njegovom mestu.

Izgradnja novog mosta takođe je poverena kompaniji Powerchina, a kako se navodi na sajtu "Srbija2027" trebalo bi da gradnja bude završena 2027. godine.

Srbija se za taj projekat zadužila 80 miliona evra kod bankarske grupacije BNP Paribas, a kredit je osiguran je kod China Export & Credit Insurance Corporation.

JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda poverila je, nakon sprovedene tenderske procedure, usluge FIDIC inženjera i nadzor nad izgradnjom Novog savskog mosta beogradskim kompanijama CPM Consulting i Louis Berger. Vrednost tog ugovora je 171 milion dinara.

U projektu je navedeno da će statički sistem novog mosta podrazumevati dvostruki čelični luk, kao i da će se čelična konstrukcija oslanjati na šest armirano-betonskih stubova, od toga dva u reci. Predviđena visina rečnih stubova je 23 metra i 15 metara.

Foto: Beoinfo

 

Saobraćajni profil na mostu predviđa dve kolovozne trake od 6,5 metara, tramvajski koridor u sredini, širine 8 metara i trotoare sa obe strane od 3,3 metra, koji uključuju i biciklističke staze.

Predviđena su i dva lifta za prevoz putnika, a izabaran je, kako se navodi, tip lifta bez mašinske prostorije, nosivosti 1.000 kilograma, odnosno 13 osoba.

Na beogradskoj strani prostor ispod novog mosta je direktno povezan sa Sava Promenadom, pa je u planu da i on bude formiran kao deo te celine. Sa druge, novobeogradske strane, prostor ispod mosta deo je starog savskog šetališta, kome, kako se u projektu navodi, tek sledi novo uređenje.

Aneksom ponude potpisanim sa izvođačem, ugovoreno vreme završetka radova je tri godine od datuma početka radova, dok je garantni dve godine.

Šta će biti sa Starim savskim mostom?

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je da neće biti uklanjanja Starog savskog mosta dok se ne završi projekat za tunel od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana. On je istakao da je projekat za Novi savski most faktički završen, ali da se taj projekat sad objedinjuje sa projektom izgradnje tunela, čime će se objediniti saobraćajnice od Bulevara Zorana Đinđića i Mihajla Pupina na Novom Beogradu pa sve do Slanačkog puta.

I predsednik Srbije Aleksandar Vučić, prilikom predstavljanja planova za EXPO 2027 najavio da će biti izgrađen i novi savski most, a da za stari imaju "neke ideje", ali da će o tome razgovarati sa građanima.

Foto: printscreen

 

Icarus, zajednica urbanih aktivista sastavljena od oko tri stotine ruskih arhitekata i dizajnera koji trenutno deluju u Beogradu, ponudila je domaćoj javnosti zanimljivo rešenje problema koji već godinama tišti srpsku prestonicu, predstavivši nedavno projekat Half-Bridge of Memories – Program revitalizacije prostora Starog Sajmišta kao mesta sećanja kroz nasleđe Savskog mosta.

Zamisao je da se čelični luk mosta zajedno sa fragmentima bočnih raspona integriše u kompoziciju reustauriranog kompleksa logora Staro Sajmište duž ose glavnog spomenika.

Scenarija o tome šta će biti sa starim mostom na Savi do sada je bilo raznih – od toga da se most seli u park na Ušću, preko konzerviranja mosta u nekoliko delova, pa do pominjanja Palilule kao novog odredišta.

Gradska vlast je 2019. godine sprovela i anonimnu anketu u nameri da odluči o sudbini Starog mosta preko Save. Po toj anketi građani su izglasali da se Stari savski most izmesti u park na Ušću

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set