• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer

24.08.2021

13:08

Recite mi gde u regionu ima pruga kojom će vozovi ići 200 na sat?! Nema, a vi možete da izmišljate koliko hoćete! Vučić "razvalio" N1!

Tanjug/Strahinja Aćimović

Vesti

Recite mi gde u regionu ima pruga kojom će vozovi ići 200 na sat?! Nema, a vi možete da izmišljate koliko hoćete! Vučić "razvalio" N1!

Podeli vest

Na pitanje novinara N1 šta se promenilo kada nam je za izgradnju pruge Beograd-Novi Sad potrebno više od šest godina, dok je u vreme kralja Milana Obrenovića za tri godine izgrađena pruga Beograd-Niš, Vučić je rekao da se promenilo mnogo toga, ali da su bili slični, gotovo isti problemi

 

Vučić je istakao da je nekima sporo što prugu grade za šest godina, a ti isti podržavaju one koji za 12 godina nisu izgradili ni metar. 

-  Promenilo se mnogo toga, doduše imali smo neke slične probleme. I kralj Milan je kada je gradio prugu imao neki N1 koji bi mu dolazio mu priča da ne treba to da radi zato što će da sruši šljivike po Srbiji i da nam gvozdeni konji nisu potrebni. Danas imamo one koji kažu da je presporo da izgradite najmoderniju evropsku prugu za 6 godina, a podržavaju one koji za 12 godina nisu ni metar te starije pruge iz doba kralja Milana izgradili. Razlika je u tome što ćete ovom prugom moći da vozite 5 puta brže nego u vreme kralja Milana, a nemoguće je poredite ove brzine i izgradnju ove pruge sa onima koji nisu baš ni metar, ne kilometar pruge uradili, nijedan voz novi nisu kupili. Kako bih vam rekao, neka ljudi sami procenjuju. Nemoguće je da ovakvu prugu, ovakvih performansi, koja ide 200 na sat, izgraditi za 3 godine. Možda u Kini, ali ovde je nemoguće. Mnogo teško, mnogo kompikovana.Mislim da smo je za dobro vreme izgradili, pokušaćemo brzo da izgradimo i do Crne Gore, ali to svakako neće biti za 2,3 godine, već za 4,5 godina. 

- Mi se trudimo i borimo, radimo i gradimo. Žao mi je što niko pre nas nije pokušao ni metar ni kilometar moderne, brze pruge da izgradi. 

Najlakše je uvek, kaže, kao i u vreme kralja Milana, onima koji su govorili da nam nije potrebna železnica, kao i onima koji danas govore da nam nije potrebna vakcina, kao i onima koji danas kažu kada neko nešto uradi, da ni to nije dobro jer je moralo da bude brže.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

- Kao da su oni to uradili brže, a nisu ni pomislili da treba da urade niti su imali dinara za to, ni znanja, želje i volje. Ja nisam inženjer, ali sam imao ogromnu volju, želju i energiju. Ponosno stojim pred vama zbog rezultata koje smo napravili. Siguran sam da niste nezadovoljni, ovo izgleda bolje nego u Švajcarskoj. Ako kažete da ima neko bolju prugu u regionu, ja ću da priznam.

Novinar je naveo kao primer države u regionu koja ima bolju prugu naveo Hrvatsku, a Vučić je istakao da se ne može porediti izgradnja pruge kojom će se vozovi kretati brzinom od 200 i brzinom od 160 kilometara.

- I ide 200 na sat? Možete vi da izmišljate koliko hoćete, razlika između 160 i 200 kilometara na sat je gotovo 50 odsto u ceni. Ne vredi vam, nikad vam se činjenice ne poklapaju sa onim što biste želeli. Šta da vam radim. Tim gore po činjenice. 

Hrvatska prugu do Rijeke planira da završi 2030. godine

Projekt nizinske pruge Rijeka – Zagreb – Botovo (granica s Mađarskom) koji je pokušan da se realizuje još za vreme bivše Jugoslavije, ali se odustalo od njega. Ponovo je oživeo sredinom 2000-ih. Tadašnji ministar mora, saobraćaja i infrastrukture Božidar Kalmeta izišao je s procenom, koja se danas čini smešnom, kako će izgradnja koštati osam milijardi kuna i da će pruga biti gotova do 2013. godine.

Danas se vrednost modernizacije postojeće i izgradnja nove pruge dužine 270 kilmetara procenjuje na oko 3,6 milijardi evra (27 milijardi kuna), a sve bi trebalo biti završeno do čak 2030. godine, piše hrvatsktportal.

Foto: tportal.hr

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Glasinac

pre 3 godine

Pa zbog toga im novinari budu razvaljeni na konferencijama za štampu.

Ivana

pre 3 godine

Za svaku je pohvalu sto se Srbija konacno gradi

Milja R

pre 3 godine

Konačno će i Srbija imati pruge po kojima će vozovi ići po 200 km na sat i to zaslužuje sve pohvale.

Branko N

pre 3 godine

Samo neka se gradi. Što država ima više dobrih železničkih pruga i puteva ona je razvijenija.

Cile

pre 3 godine

Ovakvi projekti povećavaju šanse privlačenje novih investitora i otvaranje radnih mesta.

Pavle

pre 3 godine

Naša železnica je bila na rubu propasti. Radom i trudom sve se može postići.

Peka

pre 3 godine

Veoma me raduje izgradnja ove pruge koja će doprineti i daljem razvoju naše Srbije.

Zola

pre 3 godine

Zašto je ljudima teško da pohvale kad neko zaista marljivo i vredno radi.Zar bi tim istim ljudima,koji kritikuju sve što se radi,bilo bolje da je na vlasti ruka koja bije,poziva na nasilje i puni svoje džepove,umesto ruke koja vredno radi u interesu svih nas.Živeo predsednik

Jelena

pre 3 godine

Ovakav predsednik može biti samo uzor, mogu samo da mu zavide na njegovoj posvećenost, radu, trudu i zalaganju za svoju zemlju

Saradžogla

pre 3 godine

Брзе пруге се граде најчешће на растојању од 1000 километра.Београд - Нови Сад - Суботица биће ,,мало сутра'' 200 км/сат? Погледајте колико има градова између.Залети - кочи!Залети кочи!Залети - кочи! Таман извадиш хлеб,сланину и лук ... Ти стигаооооо! ПС.Не бих да вас плашим али СРБИЈА НИЈЕ СПОСОБНА ДА ОДРЖАВА САДАШЊЕ ПРУГЕ А ШТА ЋЕ БИТИ СА ,,БРЗОМ'''? Ја јавно пишем да немамо машиновође за ,,брзе пруге''.

Ivana

pre 3 godine

Srbija ide pet koraka isper regiona. Hvala našem predsedniku Vučiću na svemu, što činite za našu državu i njene građane. Srbija se danas cela razvija i gradi, hvala predsedniče na svemu što činite za ekonomski oporavak i razvoj

Ana

pre 3 godine

Na zalost mnogo njih ne cene Vucicev trud i rad.

Ksenci

pre 3 godine

Razvoj zeleznicke infrastrukture je od velikog znacaja za zemlju i njene gradjane.

Ksenci

pre 3 godine

Imamo pruge koje postaju jedne od najboljih u Evropi.

Ksenci

pre 3 godine

Srbija se svakim danom sve više gradi i napreduje, dokaz je i ova deonica železnice da Srbija ide uzlaznom putanjom

Dipling

pre 3 godine

Vozovi ce ici brzinom od 200 km/h samo od zemuna do stare pazove dakle na jednoj vrlo kratkoj dionici. Ostake dionice od stare pazove do novog sada su projektovane za Max. brzine do 160 km/h na sat sto znaci da ce vozovi ici manjom prosecnom brzinom.

Dragan

pre 3 godine

Srbija snažno ide napred i drago mi je zbog toga.

Dragan

pre 3 godine

Svakim danom Srbija je sve lepša i modernija.

Dragan

pre 3 godine

BIće to korisno i dobro za sve građane-putnike.

Sasa

pre 3 godine

Razvijenost zeleznicke infrastrukture je veoma bitna u prevozu putnika, transportu robe, kao jedan jeftniji oblik saobracajnog prevoza.

Slobodanka

pre 3 godine

Iskreno mi je drago da kao bivši radnik železnice vidim kako država brine da je podigne bukvalno iz pepela. Naša železnica je bila na rubu propasti. Radom i trudom sve se može postići, samo me duboko razočaralo ponašanje N 1 koji i ovog puta postavljaju provokativna pitanja koje nemaju nikakve veze sa današnjim događajem..

Jelena

pre 3 godine

Veoma me raduje izgradnja ove pruge koja će doprineti i daljem razvoju naše države. Ali ono što nije u redu prozivke koje dolaze ko zna po koji put sa televizije N 1 koji danas kažu kada neko nešto uradi, da ni to nije dobro jer je moralo da bude brže govori samo o njima koliko ne cene trud i rad samo iz ljubomore i mržnje.

Perica

pre 3 godine

N1 je televizija koja samo izmislja vesti bavi se sporednim stvarima to je svima u Srbiji jasno.

Dejan

pre 3 godine

Ne treba da nas iznenađuje reakcija novinara N 1, jer oni od svojih gazda dobiju zadatak da na bilo koji način omalovaže i potcene uspeh države.Ali su ko zna po koji put dobili od Aleksandra Vučić jasan odgovor da jasnije ne može bit.

Milica

pre 3 godine

Ovo je dokaz koliko se u Srbiji radi! Svaka čast!

Marina

pre 3 godine

Železnica Srbije se vraća ponovo na velika vrata. Ima li šta lepše do vožnje vozovima.

Mila

pre 3 godine

Napredujemo i to je evidentno. Srbija realizuje velike projekte što je od velikog značaja za naš razvoj.

sledeća vest

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Društvo

Sport

Planeta

Zabava

Bata Spasojević poručuje pred veliku beogradsku reviju: Crno je neprolazno, budite smeli i drugačiji
Kultura

Bata Spasojević poručuje pred veliku beogradsku reviju: Crno je neprolazno, budite smeli i drugačiji

Smeli modni komadi uklopljeni u prepoznatljiv stil s akcentom na neprolazno crno, bar kada je čuveni dizajner Bata Spasojević u pitanju, trend su za ovu sezonu. Najnovija kolekcija za jesen/zimu jednog od naših najpoznatijih dizajnera, premijerno će biti prikazana publici u Beogradu na modnom, scensko/vizuelnom spektaklu, koji je zakazan za ponedeljak u čuvenoj Kristalnoj dvorani pozatog prestoničkog hotela.

15.11.2024

16:59

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set