• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Tanjug

23.05.2022

13:01

Ovo je najznačajniji projekat za Srbiju! Zadovoljan sam što smo ispred predviđenih rokova, da Beograd 2028. godine dobije svoj metro!

informer.rs

Politika

Ovo je najznačajniji projekat za Srbiju! Zadovoljan sam što smo ispred predviđenih rokova, da Beograd 2028. godine dobije svoj metro!

Podeli vest

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na projektu izgradnje beogradskog metroa na Makiškom polju


13.30 - Pitanja novinara

Šta će se prvo raditi? 

- Voleo bih kad bismo mogli da biramo prioritete. Nažalost, oni biraju nas. Nismo mi odgovorni za situaciju u Ukrajini, ali ona je dovela do velike energetske krize. Više nemate vremena, moramo time da se bavimo. Mi nismo zaustavili ni jedan veliki strukturni projekat, ono što je krenulo da se gradi, gradi se i dalje. Nisam siguran da ćemo to tako izdržati. Moravski koridor ide punom parom, radi se na sva tri sektora, izvanredno. Imamo više od 70 odsto zemljanih radova. Radi se put Gradište Golubac. Imamo finansijske probleme, poteškoće oko Kuzmin – Rača. Radimo most, već nam je 75 odsto završen preko Save. U julu ćemo moći pešice da ga pređemo. Nisam zadovoljan izgradnjom puta Novi Sad – Ruma. Ostalo sve ide dobro. Radimo planove, projekte.

Poskupljenje struje? 

- Moji računi su isti kao i vaši. Štedim, gasim svetla kada i koliko god mogu, i ti računi za električnu energiju su manji nego bilo gde u Evropi. Jedino Gruzija ima jeftiniju električnu energiju od Srbije.  Morate da posmatrate celinu države, a ne samo jednu osobu. Kažu povećajte cene, time će trgovci biti zadovoljni, a hoće li građani biti zadovoljni? Morate da zadovoljite i jedne i druge. Struja će jednog dana svakako morati da poskupi, u onom trenutku kada budemo shvatili da smo zauzdali inflaciju, iako nam je ona uvezena.

Predsednik je istakao da moramo da budemo spremni da prihvatamo svoje greške i da samo tako možemo da rastemo.

– Ja ne odvrćem sijalice, za razliku od drugih gasim svetlo kada je nepotrebno da gori. Nisam od onih koji je toliko odgovoran da se tako ponaša, ali čestitam ljudima koji jesu. Meni smeta kada se mi podsmevamo ljudima na Zapadu koji govore o štednji i mukama s kojim će se suočiti tokom zime, a s druge strane mi je drago da ljudi u Srbiji nisu ni doživeli tu krizu. Spremaju se za letovanje. Pozivam ljude da i ove godine što više vremena provedu u Srbiji, svakako će biti teško. Vidim da je to neka nova taktika napada na mene “plašite narod” – odgovorio je Vučić novinarki i dodao:

– Koliko god mi dobacujete, ja sam srećniji – naglasio je Vučić.

- Oni koji su oni vaši postavljali bili su još gori, mnogo su krali. Em su bili nesposobni em su bili lopovi. Ova zemlja ide u dobrom smeru, kreće se napred i siguran sam da će nastaviti da ide dobrim putem. 

Optužnica iz Hrvatske

- Ne, nisu Srbi ubijali Hrvate. već su Hrvati Srbe. Ja nikoga nisam ubijao, a ti ljudi jesu i to decu. Žao mi je što to vi na N1 ne vidite. Za mene su deca važna, važnija od bilo koje političke sudbine. Ubistva dece posebno ne smeju da prođu nekažnjeno. Nikada nikoga nisam ubio i ponosan sam na tu činjenicu. Više pročitajte u ovoj vesti

Dijalog Beograda i Prištine

- Uvek smo spemni za dijalog i pokušaj pronalaska rešenja u dijalogu sa PR, ali rezultati brutalnih pritisaka nikada nisu bili dobri.

Razgovor sa ambasadorom Hilom

- Razgovor sa Hilom bio dobar, korektan otvoren, nije bilo iznenađenja ni za njega ni za mene, geldali smo kako da produbljujemo odnose.

13.23 - Obraćanje predsednika Vučića

- U poređenju s onim što smo videli poslednji put kad smo ovde bili, ovo je neuporedivo. Ponosni smo na naše partnere, na naše radnike. Zadovoljan sam što smo ispred predviđenih rokova, važno je da ne kasnimo, da Beograd 2028. godine dobije svoj metro i da možemo da se pohvalimo da spadamo u red zemalja koji imaju najmoderniji metro, ali i generalno celu saobraćajnu infrastrukturu.

Kako kaže, uložen je veliki novac i to u jeku koronavirusa. Dodaje da nje ovo jedando najboljih ugovora koje je neko mogao da potpiše i zahvalio se francuskim prijateljima na tome.

– Ogroman novac je uložen u jeku korone, kada je bilo najteže, veoma sam zahvalan francuskim prijateljima što su sve ispunili u roku. Što se tiče kineske kompanije, oni ovde svoj posao rade dobro i marljivo. Važno nam je da se završi obilaznica oko Beograda. Tu smo mi kasnili i imali problema oko eksproprijacija. Izgubi se mesec, dva, tri dok se ti problemi ne reše, ali očekujemo da do marta u potpunosti bude otvoreno sve do Bubanj Potoka. To će biti veliko rasterećenje za Beograd. 

- Danas smo ovde jer se radi o fantastičnom projektu. Da nastavimo vredno da rade, ako treba i užurbano,. To nam je važno za dalji rast srpske ekonomije. Moramo da se borimo, da radimo i da pokušamo da se izvučemo sa najmanje štete. Da svoju zemlju nastavimo da gradimo. Važno je da budemo jedinstveni, da se zajedno borimo, da guramo napred. 

- Imaćemo tri linije, povezaćemo sve krajeve grada. To će biti ogromna pomoć i podrška u rešavanju saobraćajnih problema, ali i doprineti razvoju beogradske, ali i srpske ekonomije.

– Svakoga dana kada vidite te mašine, kranove u gradu, one donose dinar više i mnogo više od tog dinara više, i plate više za sve naše ljude i znače ubrzani napredak za našu Srbiju – rekao je predsednik.

Foto: informer.rs

13.00 - Obilazak radova

Obilazak je počeo u 13 časova, a sa predsednikom, na mestu gde je počela gradnja metroa, radove su obišli i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, ambasador Francuske Pjer Košar, otpravnik poslova u Ambasadi Kine Tjen Išu, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić...

Ministar Mali rekao je da će prva linija biti duga 21,3 kilometra i da je za izgradnju ovog dela metroa obezbeđeno 70 miliona evra.

Foto: informer.rs

Aleksandar Vučić obilazi radove na beogradskom metrou

Predsednik Vučić je na početku obilaska istakao da je mnogo veći prostor nego što je to bio slučaj ranije, te da je površina ogromna.

Ministar finansija Siniša Mali preneo mu je da radovi idu brže od planirane dinamike.

- Ukupno je oko 72 hektara, 16 hektara je već završeno, nasuto kamenom, očekujemo i peskom uskoro. Daleko idemo ispred plana - rekao je Mali.

 

 

Ministar je dodao da se u septembru očekuje potpisivanje ugovora za izgradnju infrastrsukture, odnosno saobraćanjica po celom Makiškokom polju, kako bi se ceo taj deo otvorio za razvoj i izgradnju.

- To je važno za Železnik, Ostružnicu, druga naselja - konstatovao je predsednik Vučić.

Foto: informer.rs

Mali mu je preneo i da se u septembtu, a najkasnije u oktobru očekuje ugovor za izgradnju samog depoa.

Do kraja godine Ežis bi trebalo da završi idejni projekat prve linije, kako bi, po planu, polovinom naredne godine, počela gradnja te prve linije.

Vučić je podsetio da je prva linija Mirijevo - Makiš, druga Mirijevo - Bežanija, a treća Banjica - Bežanija.

Mali je ukazao i da je svakodnevno na gradilištu 140 radnika, ali da je tu najvažnija mehanizacija.
 

Foto: informer.rs

- Vrednost ovih radova je 57 miliona evra, plus PDV - rekao je Mali.

Vučić je odgovorio rekavši da radovi napreduju odlično, i da se vidi da je prostor očišćen kako bi radovi tekli nesmetano.

Vučić je na konstataciju vezanu za Fajnal For dobio odgovor da su hoteli i u Novom Sadu i Pančevu bili puni.

– Time čuvamo trend rasta i napredujemo. Pitao sam ljude oko Fajnal Fora, i rekli su da su svi hoteli bili puni. Ovo je najznačajniji projekat za Srbiju. Cilj nam je da ostvarimo konekciju s putevima, koju nijedan drugi grad u ovom delu Evrope nema.

Beogradski metro

Početak radova na izgradnji beogradskog metroa, velikog infrastrukturnog projekta na koji građani srpske prestonice čekaju decenijama, ozvaničen je u novembru prošle godine radovima na nasipanju i pripremi terena na Makiškom polju gde će biti izgrađen depo budućeg metroa.

Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji je usvojen istog meseca na sednici Skupštine grada Beograda, predviđeno je da prva linija metroa povezuje Železnik i Mirijevo, a druga Mirijevo i Zemun.

Obe linije biće duge po 21 kilometar, a kako je planirano radovi na prvoj biće završeni do 2028, dok će druga linija biti gotova 2030. godine.

Osim izgradnje metroa, planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je proširenje tramvajske mreže i BG voza čime će biti omoguceno da 2030. godine šinski sistem postane dominantan podsisitem u javnom prevozu u Beogradu.

Beogradski metro je prvi put obećan davne 1970. godine kada je gradonačelnik bio Branko Pešić, a prva studija o metrou u Beogradu urađena je pre više od 50 godina.

 

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Žarko

pre 1 godinu

Metro je veoma bitna stvar koja nedostaje našoj prestonici. Njegovom izgradnjom upotpuniće se i taj deo koji fali Beogradu.

DAgnja

pre 1 godinu

Danas nema važnijeg projekta za Beograd od metroa. On će ubrzati transport u Beogradu i olakšati život i boravak svima vezanim za ovaj grad

Rada

pre 1 godinu

Posle toliko godina obecanja i iscekivanja konacno je neko obecanja pretvorio u dela. Beograd ce i zvanicno biti svetska metropola.

Pahuljica

pre 1 godinu

Sve pohvale! I pored teske situacije sa kojom se suocavamo, Srbija se razvija i ide napred. Predsednik Vucic se bori , i pored svih izazova, da obezbedi nasim gradjanima bolju buducnost.

kole

pre 1 godinu

U svetu je kriza, ali Srbija i dalje nastavlja da se gradi i razvija, to govori da imamo stabilne finansije i da državu vodi neko ko zna svoj posao.

Aca

pre 1 godinu

Imamo razloga da verujemo da ce Beograd biti bolje mesto za zivot.

Vladimir

pre 1 godinu

Bez obzira na situaciju koja drma ceo svet, Srbija ne posustaje već vredno radi i razvija se.

Mica cica

pre 1 godinu

Stari beograđani su decenijama pričali o metrou koji im je preko potreban a sada je to i stvarnost

Mica cica

pre 1 godinu

Sve vise rastemo. Ovo je ono o cemo smo dugo slusali price a sada vidimo dela. Jako smo ponosni

Mica cica

pre 1 godinu

Mnogo toga dobrog je uradjeno za vreme sadašnje vlast kao što je Beogradski metro

zečica

pre 1 godinu

Mnoge prethodne vlasti su imale u planu izgradnju metroa ali niko nikada nista konkretno nije uradio po tom pitanju.

zečica

pre 1 godinu

Metro koji se gradi bice najsavremeniji moguci, bez masinovodje, potpuno automatizovan.

Ivana

pre 1 godinu

Izgradnja metroa će samo upotpuniti sliku Beograda. Narodu će jako olakšati putovanje, s takođe može da bude stavka koja će privući neke nove turiste.

Gile

pre 1 godinu

Samo neka se gradi i razvijamo u svakom pogledu, to je ono sto zemlju cini boljim mestom za zivot!

Neca

pre 1 godinu

Sve sto je obecano sada se pretvara u dela, svaka čast za naseg predsednika!

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija

Osmanlije učile srpski! Ovo su srbizmi koji se i dan danas koriste u turskom jeziku
Srbija

Osmanlije učile srpski! Ovo su srbizmi koji se i dan danas koriste u turskom jeziku

Kada se povede razgovor o srpskom jeziku često se govori o turcizmima, odnosno rečima koje su iz turskog ušle u naš jezik i tu se "odomaćile" tokom viševekovne otomanske prisutnosti u Srbiji. Međutim, malo se zna da su i naša kultura i jezik imali značajan uticaj na turski. Jedan od pokazatelja istorijskog značaja srpskog jezika jeste, između ostalih, i njegov status u Osmanskom carstvu.

22.04.2024

07:20