SULUDI TROŠKOVI ŠOPINGA U JISKU: Danci nisu ništa bolji od švedske robne kuće, KUPCI U ŠOKU, EVO I ZAŠTO

Shutterstock

14:50 Zaštitnik potrošača 4

Zaštitnik potrošača | 30. 06. 2020.

SULUDI TROŠKOVI ŠOPINGA U "JISKU": Danci nisu ništa bolji od švedske robne kuće, KUPCI U ŠOKU, EVO I ZAŠTO

Poslovna politika ove robne kuće podrazumeva da kupac finansira transport robe iz jedne prodavnice u drugu, iako je prethodno obavešten da ga roba čeka u željenoj radnji

Kompanija "Jisk", koja se bavi prodajom nameštaja i pokućstva, sprovodi poslovnu politiku prema potrošačima, sa kojom se nećete susresti ni u jednoj trgovini.

Ovo je primer loše poslovne prakse jer kupca apsolutno ne treba da bude briga kako će i odakle oni dopremiti robu, Zaštita potrošača

O tome svedoči slučaj Ivane B., koja je bila šokirana saznanjem da mora da snosi troškove prebacivanja robe iz jedne radnje u drugu, iako joj je rezervacija proizvoda prihvaćena uredno, bez ikakve informacije o dodatnom trošku.

Ona je preko sajta ove kompanije rezervisala baštenske stolice koje su u tom trenutku bile na sniženju.

- Obradovala sam se kada sam videla cenu stolice koja mi se odavno sviđa, ali mi je uvek bilo mnogo da dam više od 30.000 za četiri komada. Na sajtu sam pronašla da je snižena čak 50 odsto, koštala je 4.000, umesto donedavnih 8.000 (vidi galeriju).

Pisalo je da se za ovaj proizvod ne dostavlja na adresu, odnosno ne može da se kupi onlajn, ali da mogu da je rezervišem i pokupim i platim u prodavnici - kaže naša sagovornica.

Čist bezobrazluk

To je i učinila i SMS-om je dobila potvrdu rezervacije.

- Pisalo je da me narudžbina čeka u prodavnici na Karaburmi i da je moram preuzeti tokom radnog vremena prodavnice, a najkasnije dan nakon porudžbine. Sve je bilo u redu dok me nije pozvao radnik "Jiska" i saopštio mi da oni u toj prodavnici nemaju te stolice, ali da ih mogu doneti iz druge radnje.

Nemaju kese, samo skupe torbe

Ukoliko pazarite u "Jisku", budite spremni na to da nemaju nikakve kese u ponudi i da ćete robu, ukoliko nemate svoju torbu, morati da nosite u ruci.

Jedina opcija koju nude je torba koja je ujedno i njihov promotivni materijal, ali za nju ćete morati da iskeširate 180 dinara.

Pomislila sam samo da ću morati da sačekam koji dan dok to ne urade, međutim, onda mi je saopštio da troškove transporta iz jedne u drugu radnju moram ja da snosim. Rekao je da bi to bilo oko 1.000 dinara po stolici. Pitala sam da li bi onda u tom slučaju, pošto već plaćam, mogli da mi je donesu pravo na kućnu adresu, ali mi je rekao da to ne može.

Kako kaže, bila je, najblaže rečeno, razočarana jer tako nešto nikada nije doživela.

- I ja radim u jednom prodajnom lancu i dešava se da na zahtev potrošača prebacujemo robu iz jedne radnje u drugu, ali kupac nema apsolutno ništa sa tim transportom. Ni od mene kao kupca tako nešto nikada nije traženo. A "Jisk" mi naplaćuje 25 odsto vrednosti kupljene stvari kako bih ja očigledno finansirala njihovo poslovanje - razočarana je Ivana B.

Bojkotovati ih

Stručnjaci za zaštitu potrošača kažu da kupac mora da bude upoznat sa svim troškovima pre kupovine, i da se "Jisk" u ovom slučaju zakonski izvukao jer je telefonski pre kupovine obavestio kupca o dodatnom trošku.

1.000 dinara košta da se prebaci jedna stolica 

- Nije u redu što je rezervacija prihvaćena, i to sa tačno navedenom lokacijom, iako nisu bili u mogućnosti to da ispune. Ovo je primer loše poslovne prakse jer kupca apsolutno ne treba da bude briga kako će i odakle oni dopremiti robu.

Ovakvu vrstu odnosa prema potrošačima treba kažnjavati bojkotom i odlaskom kod konkurencije - kažu u udruženju Zaštita potrošača. Do zaključenja ovog broja iz "Jiska" nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

SLOVO ZAKONA

Ukoliko trgovac pokuša da vam naplati nešto o čemu vas nije obavestio, znajte da to nije po zakonu.

Prema članu 14 Zakona o zaštiti potrošača, potrošač nije dužan da plati bilo kakav oblik dodatnih troškova, uključujući i poštanske i troškove transporta i isporuke, ako trgovac za to nije dobio izričitu saglasnost potrošača.

U JISKU TVRDE: Prevozniku se plaća naknada

Iz kompanije "Jisk" povodom teksta da kupci snose troškove prebacivanja robe iz jedne prodavnice u drugu kažu da nisu tražili klijentkinji tražili da snosi troškove dostave između prodavnica. 
 

- Istina je da "JISK" uopšte nema uslugu dostave, a prevoznik sa kojim naša kompanija sarađuje naplaćuje 1.000 dinara dostavu do pet kilometara do adrese kupca, i cena je ista bilo da prevozi jednu ili veći broj stolica i to je jedino što se naplaćuje.  
 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs


Maja

30.06.2020. 15:14

Ja sam kupila preko on line u jysku i doneli su mi na adresu jedino sto je proizvod bio za kupovinu on line i obavestili su me i kad je porudzbina pocela da putuje iz Poljske i kad ce stici.



Axxx

30.06.2020. 16:44

Trebala je lepo da prihvati uslove. Zatim kad je obaveste da je roba stigla, da kaže da odustaje od kupovine. Potom neko njen ponovo kupi istu garnituru online. Pošto je garnitura sad već u prodavnici nema dodatnih troškova. Sa takvima se mora tako.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.