• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: A. Crnomarković

08.07.2020

13:33

DRUGI SUSRET SA SMRĆU U NOVOM "MERCEDESU": Goran Simonović dva puta u životnoj opasnosti zbog fabričkih grešaka, OVO JE NJEGOVA ISPOVEST!

Zaštitnik potrošača

DRUGI SUSRET SA SMRĆU U NOVOM "MERCEDESU": Goran Simonović dva puta u životnoj opasnosti zbog fabričkih grešaka, OVO JE NJEGOVA ISPOVEST!

Podeli vest

Tek što mu je godinu i po dana star "GLE kupe" popravljen nakon otpadanja točka prilikom vožnje Simonoviću se iz čista mira prilikom preticanja ugasio auto nasred puta * Pukom srećom, izbegnuta je tragedija

Ako poslovica kaže da mačka ima devet života, svako ko kupi novi "mercedes" poželeće da bude ova životinja! Goran Simonović iz Žitorađe, koji je kupio ganc novi "GLE kupe" i platio ga čak 90.000 evra, u prvih godinu i po dana dva puta je gledao smrti u oči.

Dva puta sam gledao smrti u oči, posećujem lekara zbog svega što mi se dogodilo i stvarno mi nije jasno dokad će ova noćna mora trajati  - Goran Simonović

Kao što smo već pisali, 11 meseci nakon kupovine i sedam dana nakon izlaska iz ovlašćenog servisa na autoputu iz čista mira, pri brzini od 110 km/h, otpao je točak i samo pukom srećom je preživeo jer se osam puta okrenuo i nekoliko puta udario u bankinu. Iako je već tada morao da, prema svim zakonima, dobije novi automobil, borba ovog nesrećnog čoveka i nemačkog giganta je trajala mesecima.

Foto: Informer/Zaštitnik potrošača

 

SA "MERCEDESA" OTPAO TOČAK U VOŽNJI: Goranu koji je mogao da pogine prodavac dao sramnu ponudu!

Pošto "Mercedes" nije želeo niti da mu vrati novac niti da mu da novo vozilo i tvrdio je da ovo havarisano može da se popravi i da radi besprekorno, Simonović nije imao kud, već da ga popravi, i to uz doplatu, jer je shvatio da od ovog nekadašnjeg giganta ništa drugo ne može da dobije, a kola su mu neophodna.

VLASNIK NOVOG MERCEDESA U OČAJU: Usred vožnje otpao točak, zbog fabričke greške umalo da poginemo!

Nakon što je popravio svoj "GLE kupe" i nakon što je sedam dana testiran u najboljem "Mercedesovom" servisu "Trijaška", naš sagovornik je ponovo seo u svog četvorotočkaša, ali sreća nije trajala zadugo. Samo deset dana nakon popravke luksuzni automobil, koji vredi kao dvosoban stan u Beogradu, ugasio se nasred autoputa prilikom preticanja iz čista mira i Simonović je ponovo jedva izvukao živu glavu.

 

 

Ovaj put ovlašćeni servis "Kemoinpeks" preuzeo je automobil, ali do dan-danas nije klijentu odgovorio na pitanje šta se sa vozilom dešava, niti kada će biti popravljen. Od nekih majstora iz ove "slavne" nemačke kompanije Simonović je čuo da je u automobil ušla voda i napravila kratak spoj, što se retko dešavalo i na nekadašnjem "jugu", a kamoli na "Mercedesovom" novom džipu.

Teške traume

- Ovaj luksuzni automobil sam kupio 2018. u oktobru i već nakon 11 meseci i samo sedam dana od izlaska iz servisa gledao sam smrti u oči. Na autoputu, pri brzini od 110 km/h, koja je manja od dozvoljene, iz čista mira otpao mi je ceo točak i brat i ja, koji smo bili u kolima, samo smo pukom srećom preživeli.

Insistirali su na popravci i dogodilo se još gore i čovek zamalo ponovo nije poginuo. Jasno je da na ovom automobilu malo šta valja -Vladan Kontić, auto-mehaničar
 

Okrenuli smo se osam puta oko svoje ose, udarali o bankine i prava je sreća da niko nije naišao i da smo izvukli živu glavu.U policijskom i zapisniku osiguranja konstatovano je da mora da se menja čak 30 delova. Mesecima sam se borio sa "Mercedesom" da mi shodno zakonu zamene ovaj automobil sa očiglednom fabričkom greškom, ali oni to nisu želeli, tvrdili su da može da se popravi i nudili mi zamene koje urušavaju ljudsko dostojanstvo.

Foto: Informer/Zaštitnik potrošača

 

Pošto više nisam imao snage da se borim i bio sam očajan u martu sam pristao da se automobil popravi. Čak sam doplatio oko 10 odsto, odnosno 300.000 dinara za tu popravku iako ništa nisam kriv. Nakon popravke automobil su sedam dana testirali u najboljem "Mercedesovom" servisu "Trijaška" i rekli mi da je sve kako treba - ispričao nam je Simonović i prisetio se novog nemilog događaja:

- Pre tri nedelje sam napokon preuzeo automobil i koristio ga od kuće do posla, što je razdaljina od nekih 10 kilometara. Međutim, čim je pala prva kiša, učinilo mi se da nešto ne funkcioniše kako treba. Nažalost, bio sam u pravu. Deseti dan moje vožnje automobil mi se samo ugasio, i to nasred autoputa prilikom preticanja.

 

 

Ponovo sam jedva izvukao živu glavu. Zvao sam "Mercedesov" servis, koji je poslao šleper, i automobil su prebacili u najbliži servis "Kemoinpeks" u Nišu, gde sam ga i kupio. Između redova su mi rekli da se zadnji deo ispod gepeka i rezervne gume napunio vodom i da je to izazvalo kratak spoj.

Direktor "Kemoinpeksa": Ništa ne znam

 

Povodom ovog skandala kontaktirali smo i sa "Kemoinpeksom" iz Niša, gde je kupljen sporni automobil koji je sada kod njih na servisu. Direktor ove firme ni na pitanje o kvarovima ni na pitanja kada će automobil biti vraćen vlasniku nije znao da odgovori.

- Stvarno ne znam šta da vam kažem o ovoj temi. Jesam direktor, ali sam ovde nov. Upoznat sam sa slučajem, automobil je kod nas i moramo da ispitamo šta se sa njim dogodilo. Ne bih pričao ništa dalje, niti davao bilo kakve vremenske okvire - opskurno nam je odgovorio Stefan Ilić, direktor ove firme.
 

Takve stvari su neshvatljive i za mnogo manje automobile, a kamoli za ovaj. Da stvar bude gora, otad mi se niko ne javlja. Iako je automobil sada star godinu i po dana i prešao je 45.000 kilometara, što znači da je još u garanciji, niko reč neće da mi kaže. Zvao sam servis, pisao poruke i mejlove, ali uzalud. I sad opet nemam automobil i ponovo sam mogao da poginem.

 

 

Još od onog otpadanja točka imam stalne traume, a sada sam posle ovog poslednjeg udesa bio kod lekara i konstatovao mi je da sam preplašen i izbezumljen, da mi trnu ruke i vrat. Dva puta sam gledao smrti u oči, posećujem lekara zbog svega što mi se dogodilo i stvarno mi nije jasno dokad će ova noćna mora trajati.

Majstor u šoku

Iskusni auto-mehaničar Vladan Kontić, kome smo na uvid dali fotografije oba udesa, rekao nam je da tek sada ne postoji nikakva sumnja da je reč o fabričkoj grešci.

- Čuo sam za raznorazne stvari koje se događaju na novim automobilima, ali za ovako nešto još nisam. Vreme je masovne proizvodnje i najvećim brendovima se događa da sa trake siđe 200 do 300 vozila koja imaju neku grešku a da to ne primete.

300 hiljada dinara je Goran učestvovao u popravci

 

Međutim, ovakve stvari ne smeju da se dešavaju. Već prvi put kada se dogodila ogromna havarija sa točkom jedna ozbiljna kompanija morala je da klijentu da novo vozilo. Insistirali su na popravci i dogodilo se nešto još gore i čovek zamalo ponovo nije poginuo. Jasno je da se radi o grešci u materijalu i da na ovom automobilu malo šta valja.

I prošli put sam napomenuo da je dobro što je vlasnik automobila angažovao advokata i veštaka i treba da traži novo vozilo, jer ovo nikada ne može dovoljno dobro da se popravi.

To se ispostavilo kao tačno. Da ne pričam da je ovde sve jasno kao dan, postoje zapisnici, izveštaji osiguranja i nemoguće je da iz "Mercedesa" bilo šta negiraju - jasan je Kontić.
 

 

Pokret za zaštitu potrošača: Ovo je pokušaj ubistva

 

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević rekao je da se ovo što je "Mercedes" uradio može podvesti pod pokušaj ubistva sa predumišljajem.

- Oko četiri decenije sam u potrošačkim sporovima, ali ovako nešto nikada nisam video. Obično velike automobilske kuće čine sve da ugode potrošačima da ovakve stvari ne bi izašle u javnost, a "Mercedes" uporno srlja iz greške u grešku.

 

 

Od samog početka pričam da ovde mora da se primeni načelo saobraznosti, po kome je garancija od dve godine obavezna. Pošto su se dogodili ovako veliki kvarovi, zakon jasno kaže da vlasnik automobila može da bira između novog vozila, vraćanja novca i popravke starog. O tome se izjašnjava pismenim putem.

Servis "Trijaška": Samo nek dovezu automobil kod nas da ga popravimo

Vlasnik najboljeg "Mercedesovog" servisa u Srbiji "Trijaška" Jan Trijaška rekao je za naš list da su oni radili samo deo popravke i da bi rado sam platio da dovezu automobil da ga poprave.

- Taj čovek je naša stara mušterija, vozio je veliki broj "mercedesa" i mnogo ga cenim. Mi smo na ovom automobilu samo popravljali trapove. Ne znam zbog čega se ovo dešava, a još manje zbog čega automobil još uvek stoji u servisu i nisu ni počeli da ga popravljaju. Evo, nudim da platim transport iz Niša i da ga mi ovde popravimo - izričit je Jan.

Na naše pitanje da li je u 35 godina karijere video ovakav slučaj da se nov "mercedes" ovako dva puta pokvari nakon samo godinu i po dana Jan je kratko odgovorio:
- Nisam.

Nema potrošač ovde šta da pregovara sa "Mercedesom", koji očigledno pokušava da ga prevari. Ukoliko već ne žele da postupe po zakonu, potrošač treba da se obrati višim istancama. Pa nisu oni jači od države i ne mogu da ne da postupe po zakonu - rekao je Bogosavljević i dodao:

- Ovde ima i elemenata međunarodnog privrednog kriminala, a uz to, čovek je dva puta umalo izgubio život. S obzirom na to da je "Mercedes" insistirao na popravci, ne znam kako drugačije ovo da nazovem, nego pokušaj ubistva sa predumišljajem.

Foto: Informer/Zaštitnik potrošača

 

Uz odštetu za automobil i njegovo nekorišćenje ovom čoveku pripada i velika nematerijalna šteta. Stres koji je on preživeo, gledanje smrti u oči i sve ostale nematerijalne posledice moraju da se naplate.

Iz mog iskustva, on samo za to može dobiti vrednost novog "Mercedesa". Samo je bitno da ne odustane jer je zakon na njegovoj strani.


"Star import": Upoznati smo sa slučajem

 U kompaniji "Star import", koja je generalni distributer kompanije "Daimler AG" za brend "Mercedes-Benz" u Srbiji kažu da su u više navrata dali mišljenje na upite po datom slučaju.

- U skladu sa tim upoznati ste da je kompanija "Star import", zajedno sa ovlašćenim dilerom, koji je prodavac konkretnog vozila, preduzela sve neophodne radnje i mere u skladu sa strogim procedurama kompanije.

U cilju zaštite integriteta kupca, kao i našeg brenda, svako prenošenje, davanje i objavljivanje neproverenih zaključaka neosnovano je i nije u interesu svih zainteresovanih strana - kažu u ovoj kompaniji.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs



Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

Treći dan potrage za Dankom Ilić! Policija traži iglu u plastu sena!
Live TV

Treći dan potrage za Dankom Ilić! Policija traži iglu u plastu sena!

Pripadnici Ministarstva unutrsanjih poslova nakon 27 sati deetaljne pretrage terena u potrazi za Dankom Ilic, obustavili su dalju pretragu s obzirom na to da svi dosadasnji pezultati ukazuju da se devojcica ne nalazi na ovom podrucju. Policija nastavlja inzenzivan operativan rad, a istraga je usmerena u drugom smeru. Na ovu temu u "Info jutru" govorili su Blažo Marković, bivši predsednik sindikata MUP-a i Mihajlo Janjic iz Centra za drustvenu stabilnost.

28.03.2024

08:58

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija