• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. CRNOMARKOVIĆ

25.08.2021

18:34

Ko se požali u Eurobanci, to debelo plati! Svojim klijentima nezakonito naplaćuju reklamacije

Zaštitnik potrošača

Ko se požali u Eurobanci, to debelo plati! Svojim klijentima nezakonito naplaćuju reklamacije

Podeli vest

* Ova banka naplaćuje naknadu za neopravdanu ili neosnovanu reklamaciju po čekovima, čime je ugrozila osnovno pravo svakog potrošača i klijenta banke da uloži prigovor

Kad god se ponadate da je lista nezakonitih troškova koje banke naplaćuju napokon završena, pojavi se neki novi neshvatljiv i neopravdan ceh kojim pelješe klijente. Jedan od njih je naplaćivanje reklamacije, koji smo pronašli u cenovniku Eurobanke.

Ova banka naplaćuje naknadu za neopravdanu ili neosnovanu reklamaciju po čekovima, čime je ugrozila osnovno pravo svakog potrošača i klijenta banke da uloži prigovor. U Eurobanci banci ovu stavku naplaćuju 200 dinara, a u cenovnik dodali i "reklamacije, urgencije i prenos poruka po nalogu klijenta", koji potrošače košta čak 1.200 dinara.
Da sve bude gore, Narodna banka Srbije (NBS) je jasno propisala da je naplata prigovora klijentima izričito zabranjena. Stručnjaci i predstavnici Udruženja za zaštitu potrošača tvrde da je ovo prvorazredni skandal, koji će sa svim onim "fantomskim" nametima pre njega naterati ljude da se pobune, da ugase tekuće račune, čime bismo se vratili u srednji vek.

U saopštenju NBS stoji jasna osuda ovakvog poslovanja banaka i naplaćivanja čak i najobičnijih prigovora.
- Banka svojim klijentima ne može da naplati naknadu niti bilo koje druge troškove kada postupa po njihovom prigovoru. S druge strane, ukoliko se klijent ne žali na njihov rad, već ako banka preduzima mere da bi rešila klijentov problem, sa na primer trgovinom, onda imaju pravo i na naknadu - objašnjavaju u NBS i dodaju:

Foto: Informer ZP

Bez osnova

Ti troškovi nemaju nikakvog osnova, jer ne postoji nijedna radnja kojom oni mogu da ih opravdaju

Zoran Nikolić, NOPS

- Iako ova naknada očigledno stoji u bankarskim tarifnicima, finansijske institucije su nas uverile da to ne naplaćuju. Naime, u kontrolnom postupku, banke koje imaju naknade za neosnovane reklamacije tvrde, a neke su to i dokumentovale, da te naknade u praksi ne naplaćuju, posebno u situaciji kada se radi o prigovoru korisnika u smislu Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga.

Potrošači, ali i predstavnici njihovih udruženja pozivaju Narodnu banku da sve ovakve stvari sankcioniše.
- Stvarno više ne znam šta u NBS čekaju, da li da svi polude i ukinu tekuće račune, pošto nigde u zakonu ne piše da ste u obavezi da imate tekući račun. Tako bismo se vratili u srednji vek i sve plaćali i naplaćivali "na ruke". Ovo je sunovrat kompletnog bankarskog sistema. Gde u svetu ima da vam neko naplati 200, 300 ili 1.200 dinara za reklamaciju? Pa to je pravo dobijeno sredinom prošlog veka i ono mora da bude potpuno besplatno - rekao nam je Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) i dodao:

Postupanje po prigovoru

Banka svojim klijentima ne može da naplati naknadu niti bilo koje druge troškove, kada postupa po njihovom prigovoru
Narodna banka Srbije

- U ovom slučaju je prekršen i Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga. Zato se postavlja pitanje šta znači obrazloženje Narodne banke da ta naplata postoji u cenovnicima, ali da se u praksi ne naplaćuje. Pa čim postoji u cenovniku, znači da mogu da naplate! Sad bi mi trebalo da im verujemo na reč da neće. Zbog toga je neophodno da ih Narodna banka Srbije prvo opomene, pa ako nakon opomene ne ukinu taj trošak, da ih shodno zakonu rigorozno kazni. Ti troškovi nemaju nikakvog osnova, jer ne postoji nijedna radnja kojom oni mogu da ih opravdaju i da objasne šta tačno naplaćuju. Pa podrazumeva se da u banci postoje neki papiri i da ti ljudi moraju tamo nešto da rade. Zamislite da vam u prodavnici naplate stavljanje stvari u kesu kao dodatan trošak, bilo bi apsurdno kao i ovo, jer je to u sklopu njihovog posla.
Do zaključenja ovog izdanja od Eurobanke nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

Svi posluju po istom principu

Zoran Nikolić je predložio da se napravi javni apel da bar jedna banka ukine sve "fantomske" troškove osim onog osnovnog.
- Na tržištu imamo 24 banke, ali nemamo neki izbor jer sve više ili manje posluju slično. Kad bismo mogli svi kolektivno da zamolimo samo jednu banku da ukine te nezakonite troškove i da zadrži samo naplatu održavanja računa i redovne kamate, mislim da bi svi potrošači pohrlili tamo. Za pet dana tvrdim da bi dobili milion novih klijenata i ovakav potez bi im se sigurno isplatio - smatra Nikolić.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
gago

pre 3 godine

Javna je tajna da svaki prigovor bankama klijenta stavljaju na crnu listu.

Marcco

pre 3 godine

Pa verovatno im dosadilo da obrađuju "žalbe" tipa, "zašto ste mi naplatili održavanje računa" i "zašto ne radite za džabe"

sledeća vest

Politika

Odluka Višeg suda u Novom Sadu! Određen pritvor do 30 dana glavnom projektantu!
Politika

Odluka Višeg suda u Novom Sadu! Određen pritvor do 30 dana glavnom projektantu!

Sudija za prethodni postupak Višeg suda u Novom Sadu je, posle saslušanja u Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu, odredila pritvor do 30 dana Ljiljani Milić Marković jednoj od 12 uhapšenih osoba koje se dovode u vezu sa padom nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu, kada je poginulo 15 ljudi, a dvoje teško povređeno, pišu Novosti.

22.11.2024

22:06

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

Poznati glumac izvršio samoubistvo
Showbiz

Poznati glumac izvršio samoubistvo

Zvezda "Real Housewives of Potomac" Metju Bajars umro je u 37. godini. Prema tvrdnjama kancelarije glavnog medicinskog istražitelja Merilenda, smrt je nastupila 21. novembra.

22.11.2024

20:31

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set