• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. CRNOMARKOVIĆ

25.08.2021

18:34

Ko se požali u Eurobanci, to debelo plati! Svojim klijentima nezakonito naplaćuju reklamacije

Zaštitnik potrošača

Ko se požali u Eurobanci, to debelo plati! Svojim klijentima nezakonito naplaćuju reklamacije

Podeli vest

* Ova banka naplaćuje naknadu za neopravdanu ili neosnovanu reklamaciju po čekovima, čime je ugrozila osnovno pravo svakog potrošača i klijenta banke da uloži prigovor

Kad god se ponadate da je lista nezakonitih troškova koje banke naplaćuju napokon završena, pojavi se neki novi neshvatljiv i neopravdan ceh kojim pelješe klijente. Jedan od njih je naplaćivanje reklamacije, koji smo pronašli u cenovniku Eurobanke.

Ova banka naplaćuje naknadu za neopravdanu ili neosnovanu reklamaciju po čekovima, čime je ugrozila osnovno pravo svakog potrošača i klijenta banke da uloži prigovor. U Eurobanci banci ovu stavku naplaćuju 200 dinara, a u cenovnik dodali i "reklamacije, urgencije i prenos poruka po nalogu klijenta", koji potrošače košta čak 1.200 dinara.
Da sve bude gore, Narodna banka Srbije (NBS) je jasno propisala da je naplata prigovora klijentima izričito zabranjena. Stručnjaci i predstavnici Udruženja za zaštitu potrošača tvrde da je ovo prvorazredni skandal, koji će sa svim onim "fantomskim" nametima pre njega naterati ljude da se pobune, da ugase tekuće račune, čime bismo se vratili u srednji vek.

U saopštenju NBS stoji jasna osuda ovakvog poslovanja banaka i naplaćivanja čak i najobičnijih prigovora.
- Banka svojim klijentima ne može da naplati naknadu niti bilo koje druge troškove kada postupa po njihovom prigovoru. S druge strane, ukoliko se klijent ne žali na njihov rad, već ako banka preduzima mere da bi rešila klijentov problem, sa na primer trgovinom, onda imaju pravo i na naknadu - objašnjavaju u NBS i dodaju:

Foto: Informer ZP

Bez osnova

Ti troškovi nemaju nikakvog osnova, jer ne postoji nijedna radnja kojom oni mogu da ih opravdaju

Zoran Nikolić, NOPS

- Iako ova naknada očigledno stoji u bankarskim tarifnicima, finansijske institucije su nas uverile da to ne naplaćuju. Naime, u kontrolnom postupku, banke koje imaju naknade za neosnovane reklamacije tvrde, a neke su to i dokumentovale, da te naknade u praksi ne naplaćuju, posebno u situaciji kada se radi o prigovoru korisnika u smislu Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga.

Potrošači, ali i predstavnici njihovih udruženja pozivaju Narodnu banku da sve ovakve stvari sankcioniše.
- Stvarno više ne znam šta u NBS čekaju, da li da svi polude i ukinu tekuće račune, pošto nigde u zakonu ne piše da ste u obavezi da imate tekući račun. Tako bismo se vratili u srednji vek i sve plaćali i naplaćivali "na ruke". Ovo je sunovrat kompletnog bankarskog sistema. Gde u svetu ima da vam neko naplati 200, 300 ili 1.200 dinara za reklamaciju? Pa to je pravo dobijeno sredinom prošlog veka i ono mora da bude potpuno besplatno - rekao nam je Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) i dodao:

Postupanje po prigovoru

Banka svojim klijentima ne može da naplati naknadu niti bilo koje druge troškove, kada postupa po njihovom prigovoru
Narodna banka Srbije

- U ovom slučaju je prekršen i Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga. Zato se postavlja pitanje šta znači obrazloženje Narodne banke da ta naplata postoji u cenovnicima, ali da se u praksi ne naplaćuje. Pa čim postoji u cenovniku, znači da mogu da naplate! Sad bi mi trebalo da im verujemo na reč da neće. Zbog toga je neophodno da ih Narodna banka Srbije prvo opomene, pa ako nakon opomene ne ukinu taj trošak, da ih shodno zakonu rigorozno kazni. Ti troškovi nemaju nikakvog osnova, jer ne postoji nijedna radnja kojom oni mogu da ih opravdaju i da objasne šta tačno naplaćuju. Pa podrazumeva se da u banci postoje neki papiri i da ti ljudi moraju tamo nešto da rade. Zamislite da vam u prodavnici naplate stavljanje stvari u kesu kao dodatan trošak, bilo bi apsurdno kao i ovo, jer je to u sklopu njihovog posla.
Do zaključenja ovog izdanja od Eurobanke nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

Svi posluju po istom principu

Zoran Nikolić je predložio da se napravi javni apel da bar jedna banka ukine sve "fantomske" troškove osim onog osnovnog.
- Na tržištu imamo 24 banke, ali nemamo neki izbor jer sve više ili manje posluju slično. Kad bismo mogli svi kolektivno da zamolimo samo jednu banku da ukine te nezakonite troškove i da zadrži samo naplatu održavanja računa i redovne kamate, mislim da bi svi potrošači pohrlili tamo. Za pet dana tvrdim da bi dobili milion novih klijenata i ovakav potez bi im se sigurno isplatio - smatra Nikolić.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
gago

pre 3 godine

Javna je tajna da svaki prigovor bankama klijenta stavljaju na crnu listu.

Marcco

pre 3 godine

Pa verovatno im dosadilo da obrađuju "žalbe" tipa, "zašto ste mi naplatili održavanje računa" i "zašto ne radite za džabe"

sledeća vest

Politika

Šteta nekoliko miliona! Ekstremisti demolirali fontanu na Slaviji nakon protesta - zamenjeni uništeni reflektori, u toku punjenje fontane!
Politika

Šteta nekoliko miliona! Ekstremisti demolirali fontanu na Slaviji nakon protesta - zamenjeni uništeni reflektori, u toku punjenje fontane!

Javno-komunalno preduzeće "Beogradski vodovod i kanalizacija" saopštilo je danas da je Služba održavanja javnih gradskih česama i fontana ovog preduzeća tokom noćnih i jutarnjih sati obavila sve neophodne radove na fontani "Slavija", na kojoj je, kako je to preduzeće ranije saopštilo, pričinjena šteta tokom jučerašnjeg protesta na Slaviji.

23.12.2024

16:03

TV

Želimo li mirniju budućnost ili povratak u prošlost? Ne propustite Info dan od 15 časova!
Live TV

Želimo li mirniju budućnost ili povratak u prošlost? Ne propustite Info dan od 15 časova!

Juče se predsednik Srbije Aleksandar Vučić obratio javnosti sa važnom porukom: „Važno je da u ovom trenutku nastavimo da radimo zajedno, da sve naše razlike ne ostavljamo po strani, ali da pokušamo da razumemo da su nam mir i stabilnost u zemlji od izuzetnog značaja.“ Njegove reči dolaze u trenutku kada deo opozicije poziva na sukobe i nemire, što podseća na mračne epizode iz prošlosti.

23.12.2024

12:48

Tenzije u Bosni i Hercegovini: Mile Bosnić o odlukama Kristijana Šmita i potencijalnoj krizi Republike Srpske
"Bosanski lonac" pred pucanjem?!

Tenzije u Bosni i Hercegovini: Mile Bosnić o odlukama Kristijana Šmita i potencijalnoj krizi Republike Srpske

Gost "Info jutra" na Informer televiziji bio je predsednik udruženja Krajišnika Mile Bosnić koji je govorio o spletu velikih tenzija sa izvorištem u odlukama Kristijana Šmita, visokog predstavnika u Bosni i Hercegovini kojeg Banjaluka ne priznaje, a koje su išle direktno na štetu Republike Srpske uoči presude protiv lidera Republike Srpske Milorada Dodika i o tretnjama da se ovaj splet okolsnosti izrodi u najveću krizu od potpisivanja Dejtonskog sporazuma, a samu Srpsku dovede na korak od proglašenja samostalnosti.

23.12.2024

10:51

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set