• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: M. M. D. - A. C.

08.07.2022

16:20 >> 16:21

Putnici proklinju svaki dan letovanja! Agencije ih slagale.... Evo koje su i šta su im uradili

Zaštitnik potrošača

Putnici proklinju svaki dan letovanja! Agencije ih slagale.... Evo koje su i šta su im uradili

Podeli vest

"Barcino" prodao dva puta ista sedišta u autobusu, a ol-inkluziv sa "Filip travelom" i "1A travelom" ne podrazumeva usluge koje su putnici platili i ugovorili

Turističke agencije umesto da na najbolji način dobrom i korektnom uslugom iskoriste otvaranje granica put letovališta, one kao da su odlučile da potpuno izgube poverenje putnika i prevare ih na svaki mogući način! I dok su do juče strepeli od kraha zbog zatvaranja i bankrota, čim im se ukazala prilika, počeli su već od samog početka letnje sezone da obmanjuju putnike, ne ispunjavaju obaveze iz ugovora i varaju ih sa ciljem da zarade što više novca.

Tako se putnici žale da im je agencija "Barcino" oduzela mesta u autobusu koja su uredno platili, a oni koji su ol-inkluziv aranžmane uplatili preko "1A travela" i "Filip travela" bili su šokirani kada su morali basnoslovno da plaćaju ležaljke, a trebalo je da im budu uračunate u cenu aranžmana (pogledajte okvire).

Stručnjaci koji se bave zaštitom potrošača kažu da je više nedopustivo da se iz godine u godinu pojavljuju takvi problemi sa turističkim agencijama.

Foto: Shutterstock

Budite obazrivi

Potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Zoran Nikolić upozorava za Zaštitnik potrošača da putnici moraju biti veoma obazrivi i da dobro vode računa šta potpisuju u agencijama, a pre svega, šta plaćaju.

- Ovi slučajevi su nedopustivi jer su to ozbiljna kršenja potrošačkih prava i obmana. Ako je žena platila dva sedišta, ona ih mora dobiti i tu nema nikakve dileme. U suprotnom, agencija joj mora odmah vratiti novac. Ozbiljno su prekršili poslovnu praksu i dva puta prodali isto sedište. Što se tiče problema hotela sa uslugom i ol-inkluzivom, tu se prvo mora proveriti šta je agencija ponudila, a onda i da se reaguje žalbama - ističe Nikolić i napominje:

Foto: Zastitnik/Shutterstock

- Svaka agencija mora pismeno potrošaču da dostavi šta sve spada u njegov aranžman i šta sve obuhvata cena koju su platili. Što je prodato, mora biti i isporučeno. Ako ste platili ol-inkluziv i u ugovoru o putovanju stoji da imate sve besplatno, to u hotelu morate i dobiti. I hranu, i smeštaj, i ležaljke... Šta ako neko nije poneo novac jer se vodi time da u hotelu sve ima obezbeđeno?! Veoma nezahvalno. Dakle, ako toga što ste platili nema, istog trenutka se žalite predstavniku agencije kako bi se problem rešio. Takođe, u tom slučaju imate pravo da tražite povraćaj novca, jer ste obmanjeni. Ako se dokaže da su sve ove žalbe istinite, onda se mi, nažalost, vraćamo pet koraka unazad. Jer nije cilj nepoverenje, već da verujemo agencijama, jer im ostavljamo svoj novac.

Tužite agenciju

Dejan Gavrilović, predsednik organizacije "Efektiva", kaže da je očigledna namera turističkih agencija da zarade što više novca i da u toj nameri ne biraju sredstva ni načine.

Foto: Shutterstock

- Imali smo prvo slučajeve sa vaučerima kada putnici nisu uspevali da ostvare svoja prava, a zatim i sa doplatom goriva, kada na delu imamo velike nelogičnosti u postupanju turističkih agencija, ali i avio-prevoznika. Postoje mešetarenja i sve je netransparentno i javljaju nam se ljudi koji su oštećeni. Osim toga, sve češće su žalbe na lažno reklamiranje aranžmana, neispunjavanje ugovornih obaveza, na lošu uslugu u plaćenim smeštajima i mnoge druge primere koji već vređaju narod. Najveći problem je što oštećeni putnici ćute i neće da presaviju tabak ili da sastave grupne tužbe, urade nešto po ovom pitanju, ne budu naivni i ne gutaju sve što im se servira. Takođe, očigledno je da imamo malo turističkih inspektora i da nemamo nijedan valjan primer kazne onih turističkih agencija koje ne rade dobro svoj posao - kaže Gavrilović i dodaje:

- Da stvar bude gora, to što turistička agencija ima licencu za rad i što je članica Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije ("Juta") apsolutno ne znači da putnici koji takvim agencijama putuju na kraju neće biti i prevareni.
 

MUKE S "BARCINOM"! Dva puta prodali isto sedište

Turistička agencija "Barcino" skoro svake godine izigra poverenje svojih putnika, a na samom početku ove sezone, sredinom juna, već su nam se javili čitaoci koji su imali problem. Tako je čak pet turistkinja bilo šokirano i razočarano prilikom povratka iz Grčke, tačnije iz Pefkohorija, jer nisu dobile mesta u autobusu koja su uredno platile.

- Iz ličnih razloga platile smo po dva mesta u autobusu (60 evra doplata po sedištu) kako u odlasku, tako i za povratak sa letovanja. U odlasku je svaka dobila svoja dva, naglašavam, plaćena mesta. Međutim, prilikom povratka rečeno nam je da drugo mesto ne možemo da dobijemo iako je uredno plaćeno i da su ista još jednom prodata - priča jedna od putnica (ime poznato redakciji).

Foto: Shutterstock

Ona dodaje da su se dva mesta na pola puta oslobodila, ali da nijednoj od njih vodiči nisu ustupili slobodan prostor koji je unapred plaćen.

- Nas pet dalo je čak 300 evra za uslugu dodatnih sedišta. Nama je dodatno sedište bilo veoma bitan uslov za odabir agencije, te stojim iza toga da smo ovakvim potezom obmanjene. Ne razumem zbog čega nam je uskraćena usluga koju smo uredno platile, kao i šta se agencije tiče zbog čega nekome trebaju dva mesta - pita se ova putnica.

Nakon što je "Barcinu" stigao upit naših novinara, putnice su pozvane da im vrate novac za sedišta koja su im oduzeli.
- Novac koji nam je prilikom povratka u Beograd vraćen sada nam ne znači ništa. Mi smo isključivo želele da dobijemo ono što smo platile.

RAZOČARENJE U "FILIP TRAVEL"! Lažne informacije

Ni Egipat nije što je nekad bio. Ovo bi pomislili putnici koji svoje letovanje uplaćuju preko "Filip travela", jer ono što je u ponudi ove agencije u stvari je samo mamac za naivne turiste.
- Bili smo u Hurgadi u hotelu "Luks Marina" od 14. do 23. juna. Očekivali smo više profesionalnosti od agencije "Filip travel", koja važi za jednu od najboljih i najskupljih u Srbiji. Pre svega, prodali su nam lažne informacije, jer ovaj hotel uopšte nema restoran a la kart, kao što nam je rečeno, već jedan restoran koji ima očajan izbor hrane. Takođe, nema ni tople vode u hotelu. Najviše zameram što smo agencijskog predstavnika Zorana videli samo jednom na 15 minuta i nismo imali kome ni da se žalimo - priča jedan nezadovoljan putnik.

Foto: Shutterstock

On dodaje da je njegova grupa za svaki izlet morala da se raspituje preko Vajbera, jer se niko od vodiča nije udostojio da pošalje poruku za plan i program izleta.

- Nijedan srpski vodič nije bio na tim izletima. Za Kairo "zapao nam je" vodič Muhamed, koji jedva govori srpski i nije profesionalan, a za Luksor je bio Husein, koji malo bolje govori srpski. Drugo, za Luksor je bio mini-kombi, koji je bio očajan. Napominjem da "Filip travel" ima najskuplje izlete, a ono što smo dobili vredi kao da smo išli preko egipatskih agencija. Očekivali smo i bolju uslugu i poštovanje za taj novac, a dobili smo veliko razočarenje.

BEZOBRAZLUK "1A travela" Naplaćivanje ležaljki, a ol-inkluziv

Agencija "1A travel" potpuno je razočarala svoje putnike jer ih je odvela u deluks hotel u Egiptu, gde su im Egipćani naplaćivali ležaljke čak osam evra! Da stvar bude gora, niko od zaposlenih u ovoj turističkoj agenciji nije ovaj trošak napomenuo turistima prilikom rezervacije, iako je opšte poznato da usluga ol-inkluziv podrazumeva sve.

Foto: Shutterstock

- Veoma sam šokiran što su nam u ol-inkluziv hotelu naplaćivali ležaljke na njihovoj privatnoj plaži. Da stvar bude gora, još ti kurs računaju Egipćani, a po njemu ova usluga ponekad košta i više od 10 evra. Što je najgore, srpski turisti koji letuju preko "1A travela" i ostali nemaju isti tretman. Strancima ol-inkluziv obuhvata besplatne ležaljke, a nama ne, iako u ugovoru piše da obuhvata - priča jedan nezadovoljan putnik.

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set