ŠOKANTNO OTKRIĆE NAUČNIKA! Planeta Zemlja se umalo PREVRNULA, evo o čemu se radi

Pixabay

07:17 Zanimljivosti 2

Sputnjik | 25. 06. 2021.

Planeta Zemlja se u jednom trenutku umalo „prevrnula“ i potom vratila, što se desilo pre 84 miliona godina, tvrde naučnici u novoj studiji

Međunarodni tim naučnika u studiji objavljenoj u časopisu „Nejčr“ navodi da se Zemlja nagnula za 12 stepeni u periodu pre 86 do 79 miliona godina, što je dovelo do toga da se, na primer, Njujork nađe na današnjem mestu Floride, kaže Sara Slocnik, članica naučnog tima.

Naučnici su analizirali paleomagnetsku lavu, kao i istorijske naslage krečnjaka nađene u Italiji. Analiza je pokazala da se Zemljina kora pomera za oko tri stepena na svakih milion godina.

Kako su objasnili, posle naginjanja od 12 stepeni, naša planeta se vratila u prvobitnu poziciju.

pixabay.com

Zemlja se umalo prevrnula

„Nismo očekivali da ćemo otkriti takav povratni događaj“, kazao je Ros Mičel, geofizičar Kineske akademije nauka, takođe jedan od autora studije.

Naučnici navode da bi naslage ekstremno zagrejanog stenja u Zemljinom plaštu, koje se nalaze između spoljašnjeg jezgra i Zemljine kore, mogle da budu uzrok ovog događaja.

Druga hipoteza je da su za naginjanje Zemlje odgovorna pomeranja tektonskih ploča, što je moglo da promeni balans planete, kaže Ros Mičel.

Miloš Kapor

25.06.2021. 09:25

Najveća glupost. Oni ne znaju kako je Zemlja nastala, a kamoli da utvrde na osnovu stijena, da je osovina planete promijenila ugao u odnosu na svoju ekliptiku. Za ovakve "stručne radove" svi zarađuju ogromne novce, a narod im slijepo vjeruje.