• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Zaštitnik potrošača

21.10.2020

17:50

MUKE VLASNIKA "DAČIJE DASTER"! Automobil mu u garanciji, a na popravku čeka mesec i po dana

Vesti

MUKE VLASNIKA "DAČIJE DASTER"! Automobil mu u garanciji, a na popravku čeka mesec i po dana

Podeli vest

Dušan Saratlić skoro dva meseca čeka na svoj automobil, koji mu je iznenada stao nasred puta jer u servisu tvrde da im deo ne stiže zbog koronavirusa

Ako ste kupili nov automobil preko dilerske kuće "Hit auto", držite palčeve da vam se vozilo ne pokvari u skorije vreme, jer, verovali ili ne, na njegovu popravku možete čekati sve dok ne prođe epidemija koronavirusa!

Upravo to se dogodilo Dušanu Saratliću iz sela Belanovica, čiji se automobil pokvario početkom septembra, a još nije popravljen, jer, kako kažu, fali im deo iz inostranstva! Najgore od svega je što u "Hit autu" kupcu ne mogu da otkriju kada će moći da dobije svoje vozilo nazad, a odbijaju da mu daju nov automobil, na koji ima pravo s obzirom da je stari još uvek u garanciji.

Foto: Shutterstock


Domaći stručnjaci kažu da prema Zakonu o zaštiti potrošača trgovac ima rok od 30 dana da reši reklamaciju, koji je u ovom slučaju "debelo" probijen.

Papović: Zamensko vozilo
nije rešenje problema

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže da ako se reklamacija ne reši u zakonom predviđenom roku, potrošač ima pravo da traži novo vozilo.
- Prema Zakonu o zaštiti potrošača, proizvođač je dužan da reklamaciju reši najduže u roku od 30 dana, što je rok koji je ovde probijen. Mnogi se služe trikovima i pokrivaju se time da daju zamensko vozilo potrošaču, što nikako ne rešava problem. Ako se reklamacija ne reši u zakonom predviđenom roku, potrošač ima pravo da traži novo vozilo. Moj savet svim potrošačima koji dođu u ovakvu situaciju jeste da se obrate nekom od udruženja za zaštitu potrošača, donesu svu dokumentaciju, a mi ćemo zajedno sa našim pravnim timom pokušati da im obezbedimo najbolje rešenje - savetuje on i dodaje:
- Ipak, ako je potrošač potpisao da želi da mu se vozilo popravi, mora da sačeka rok koji je dao proizvođač. Tek ako se taj rok probije, moći će da dobije novo vozilo - rekao je Papović.

- Automobil "dačija daster" kupio sam 21. marta 2018. godine kod dilera "Hit auto", a celokupnu sumu koja nije bila mala platio sam unapred. Bio sam veoma zadovoljan kako me je služio, sve dok se dve godine kasnije nije desio nemili incident koji me je jako uplašio. Naime, bio sam na putu kada je automobil jednostavno stao. Crkao! Najgore od svega je što su sa mnom u vozilu bile i moje unuke. Ne želim ni da zamislim šta je sve moglo da se dogodi. Sada kada razmišljam o tome, shvatam koliko sam imao sreće što je sve prošlo bez posledica. Pozvao sam odmah njihovu šlep-službu i oni su brzo došli i prevezli auto u servis. To se dogodilo 7. septembra i ja sam naravno odmah uložio reklamaciju jer je auto još u garanciji i zahtevao sam da ga poprave. Rekli su mi da je kvar u elektronici i da će mi javiti kada ga reše - započinje priču Dušan i dodaje:

- Oni su mi u međuvremenu javili i da im za popravku treba deo koji nemaju u servisu, već moraju da ga poruče iz inostranstva. Zbog cele situacije sa koronavirusom ne znaju kada će to moći da se desi, pa su mi dali zamenski auto na korišćenje. Moram priznati, to je zaista bilo korektno od njih, ali ja sam kupio nov automobil i želeo sam takav i da vozim. Nakon 10 dana, kada mi je došlo do mozga šta se dogodilo i koliko je opasna cela situacija bila, shvatio sam da se više nikada neću osećati sigurno u tom automobilu. Zato sam im tražio da mi daju novu "dačiju daster", čak sam im i rekao da mi slobodno naplate ako ima bilo kakvih oštećenja nastalih u prethodne dve godine. U dopisu koji sam im poslao predložio sam im i da mi daju i neki drugi novi automobil, a ja bih doplatio razliku u ceni ako bi postojala. Mislim da je moje rešenje bilo korektno, s obzirom na to da ni oni sami nisu znali da mi kažu do kada bi moj auto "čamio" pokvaren kod njih - ogorčen je naš sagovornik.

Foto: Shutterstock

Dušan dodaje da "Hit auto" nije pristao ni na jedan njegov predlog. Ali, kako kaže, nisu mu dali ni konkretan odgovor na pitanje koliko treba da čeka kako bi mu popravili automobil.

- Prošlo je više od mesec dana, a ja i dalje čekam. Na moj predlog oni su odgovorili da ipak sačekam da oni taj auto poprave ko zna kada, pa da ako i dalje budem raspoložen za prodaju, njihovi majstori će proceniti koliko mogu novca da uzmem za njega. A onda opet da kupim nov auto kod njih! Nisam mogao da verujem, ja im tražim da ispune obaveze prema meni kao prema kupcu, a oni tako - rekao je Dušan.

"Hit auto": Nadamo se da će problem uskoro biti rešen

U auto-kući "Hit auto" potvrđuju da je pomenuti automobil došlepan 7. septembra u njihov servis.

- Defektažom je utvrđeno da je potrebno zameniti leptir gasa, i on je odmah poručen preko nadležne službe rezervnih delova. Nažalost, deo do danas nije nama isporučen. S obzirom na to da ranije nismo imali ovako duge rokove isporuke, očigledno je da je to posledica više sile zbog pandemije kovida-19. Mi smo i u toj situaciji uradili ono što je moguće. U stalnoj smo komunikaciji sa gospodinom Saratlićem, na sve dopise smo mu odgovorili. Ono što je najvažnije, i najviše što se može u ovoj situaciji uraditi, obezbedili smo zamensko vozilo za kupca. Gospodin Saratlić je savesni kupac, i mi smo učinili sve što je u našoj moći da objektivni problem nastao pandemijom umanjimo. Smatrali smo da je u postojećoj situaciji najvažnije očuvati mobilnost kupca, i to smo i postigli. Nadamo se da će problem uskoro biti prevaziđen. Poslednja informacija je da će pomenuti leptir gasa biti u Beogradu do kraja ovog meseca - kaže generalni direktor "Hit auta" Zoran Dragoj.

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Društvo

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set