• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: K. Milanović

02.03.2021

16:05

KUPOVINA TELEVIZORA U ONLAJN PRODAVNICAMA JE VELIKI RIZIK! Nema reklamacije za polomljen ekran

Vesti

KUPOVINA TELEVIZORA U ONLAJN PRODAVNICAMA JE VELIKI RIZIK! Nema reklamacije za polomljen ekran

Podeli vest

Pre nego što isproba uređaj, kupac mora da potpiše kuriru da je sve u redu. Zbog toga mu trgovac ne priznaje reklamaciju iako je kvar nastao prilikom transporta

Kada kupujete televizor, obavezno u prodavnici proverite da li radi i nikako ne tražite da vam robu isporuče kurirskom službom, jer se može desiti da debelo platite pokvaren i polomljen uređaj! Najgore od svega jeste što, ako vam se to desi, gotovo sigurno trgovac neće želeti da vam zameni robu ili vrati pare, već će tvrditi da ste vi sami krivi za oštećenje. Naime, kada kupuju u onlajn prodavnicama, potrošači u Srbiji prvo moraju da potpišu obrazac da su robu primili u neoštećenom stanju, pa tek onda imaju pravo da otvore paket i uvere se da li je sa naručenom robom sve u redu! Da stvar bude gora, ukoliko nakon otvaranja utvrdite da je roba oštećena, a to niste prijavili u prva 24 sata, postoji velika verovatnoća da vam reklamacija neće biti uvažena.

Foto: Shutterstock/Zastitnik potrosaca

Upravo to dogodilo se Tini Jevtić, koja je kupila televizor koji nema fizička oštećenja, ali kada ga je uključila, na ekranu su se pojavile crte. Reklamacija joj je odbijena, jer, kako su joj rekli, kvar nije prijavila u prva 24 sata.

(FOTO) POTKRADAJU NAS NA BRAŠNU! Evo koliko ga zaista ima u kesama na kojima piše 1 kg!

- Kupili smo stan i u fazi smo renoviranja i opremanja. U jednoj prodavnici bele tehnike pazarili smo uređaje za oko 300.000 dinara. Između ostalog, poručili smo i televizor "hisense", koji je koštao 52.000. Kad je paket stigao, rekli su nam da nemamo pravo da ga otvorimo dok ne potpišemo papir na kom piše da smo pregledali uređaj i da je potpuno ispravan. Zatim platiš, pa tek onda možeš da otvoriš. Moj muž je otvorio paket, pogledao televizor, koji je bio bez oštećenja, znači nigde ništa nije puklo. Nakon šest dana kupili smo ručicu na koju se montira TV na zid, postavili i uključili. Tek tada smo videli da displej ekrana ima unutrašnje oštećenje - kaže ona i dodaje:

Veliki problem

Najveći broj pritužbi na oštećenu robu u transportu koje stižu na adresu našeg udruženja odnose se upravo na televizore
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

- Odneli smo ga na reklamaciju, gde su nas odbili uz obrazloženje da je prošlo više od 24 sata od isporuke. Tog dana kada je paket stigao nismo imali struje u stanu, jer je stan bio u fazi renoviranja. Menjali smo utičnice, sklopke, prekidače, pa nismo ni mogli da proverimo. Videli smo da televizor spolja nema nikakvih oštećenja, tek kada smo ga upalili, shvatili smo da je unutra ta ploča otišla, što se golim okom ne vidi - ogorčena je Tina.

Naša sagovornica sa pravom se pita kako potrošač može da potpiše da je primio uređaj u dobrom stanju ako ne može da otpakuje paket i proveri da li je sve u redu.

Foto: Shutterstock/Zastitnik potrosaca

- Ovo je otimačina para i velika nepravda. Skoro smo poručili telefon gde smo čoveka koji ga je doneo pitali da otvorimo, a on je rekao da po zakonu ne sme da dopusti da se pošiljka otvara! Kako mi da potpišemo papir da je uređaj ispravan kad ga nismo ni videli?! Recite mi kako da ja probam, recimo, ugradnu ploču koja je dostavljena bez kabla? Da bih je isprobala, treba da prođe više od 24 sata dok pozovem majstora, pa dok kupim kabl, a nijedan majstor nije meni na raspolaganju 24/7 - ističe Tina i dodaje:

Zapretili tužbom

Reklamaciju za TV su nam uvažili tek kada smo zapretili tužbom i da ćemo objaviti priču u novinama
Tina Jevtić

- Kako da probam ugradnu sudomašinu, rernu, aspirator? Mi možemo samo da vidimo da li ima nekih vidljivih oštećenja i kad to sve postavimo i uključimo, da se molimo Bogu da sve radi jer u suprotnom reklamacija neće biti uvažena. Reklamaciju za TV su nam uvažili tek kada smo zapretili tužbom i da ćemo objaviti priču u novinama! To je sramota što se tako posluje, kako taj zakon funkcioniše? Želim da ih tužim, jer ovo nema nigde u svetu. Nedavno smo se doselili iz inostranstva, ovakav bezobrazluk nigde nema - rekla je ona.

Slično se dogodilo i Ljubiši Vukiću, kome je na kućnu adresu isporučen polomljen televizor.
- Naručio sam televizor preko interneta, a kada je tri dana kasnije stigao, dao sam kuriru novac i uzeo televizor. Osim računa, nisam dobio nikakvu priznanicu da sam pare isplatio, niti obrazac za odustanak od kupovine zaključene na daljinu. Pošto nisam imao nosač za zid, ostavio sam ga u kutiji dok ne kupim sve što mi je potrebno. Dva dana kasnije kupio sam nosač, a sutradan ga i postavio na zid. Tek tada sam video da je televizor polomljen! Odmah sam pozvao da reklamiram i tražim novi uređaj, ali su mi oni rekli da prvo pošaljem slike na kojima se vidi oštećenje, pa će mi javiti - kaže Ljubiša i dodaje da nije ni sanjao da će mu ubrzo stići negativan odgovor.

Foto: Shutterstock/Zastitnik potrosaca

- Rekli su mi da sam zakasnio tri dana sa reklamacijom i da uvažavaju samo one koje se prijave u prva 24 sata. Objasnili su mi da sam morao odmah da ga otvorim i proverim da li je sve u redu. Pokušao sam da im objasnim da je televizor sigurno udaren, da ja to nisam mogao da uradim od kombija do kuće, ali ništa nije vredelo - ispričao nam je Ljubiša.
 

Bumbić: Televizore kupujte u radnji

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić savetuje potrošače da televizore nikako ne naručuju onlajn, jer se ovakve situacije događaju svakodnevno.
- Pojedine prodavnice bele tehnike za isporuku angažuju firme koje nisu registrovane za to, pa se Zakon o poštanskim uslugama na njih ne odnosi, već je stvar dogovora trgovca i potrošača - kaže on i dodaje:

- Najveći broj pritužbi na oštećenu robu u transportu koji stižu na adresu našeg udruženja odnose se upravo na televizore. Zato je naš savet potrošačima da televizore nikako ne kupuju preko interneta, niti da traže isporuku istog. Televizore uvek kupujte u prodavnici, gde možete da proverite da li je sve u redu sa robom. A ako baš ne želite vi da ga nosite kući, pojedine prodavnice sada nude uslugu ekstra isporuke koja obuhvata dostavu i mogućnost da na licu mesta proverite da li uređaj radi. Naravno, to se dodatno naplaćuje - objasnio je Bumbić.

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set