• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Zaštitnik potrošača

07.08.2022

16:26

BANKOMAT "PROGUTA" NOVAC! ŠTA ONDA? To se desilo jednom Beograđaninu, a Rajfajzen banke NI PARA, A NI IZVINI

Vesti

BANKOMAT "PROGUTA" NOVAC! ŠTA ONDA? To se desilo jednom Beograđaninu, a Rajfajzen banke NI PARA, A NI IZVINI

Podeli vest

U znak protesta zbog bezobraznog ponašanja bankara čovek zatvorio devizne račune jer nije dobio ni odgovore na pozive i mejlove

Ukoliko vam bankomat Rajfajzen banke "proguta" novac, budite spremni da povraćaj sredstava na račun čekate danima!

Naime, jednom potrošaču desilo se upravo to, novac je, naravno, "skinut" sa računa, a na telefone ove banke niko se nije javljao danima. Da stvar bude gora, čak ni na reklamaciju upućenu pisanim putem na mejl adresu banke duže od tri dana nije dobio odgovor.
Nezadovoljni potrošač je svoju priču podelio na društvenoj mreži Tviter, gde je objavio:
- Šesti dan kako mi je bankomat Rajfajzen banke u jednom tržnom centru "progutao" novac. Banka se i dalje pravi mrtva. Niti vraćaju novac, niti se javljaju. Pre tri dana sam podneo i pisani protest. Danas sam zatvorio dva svoja devizna računa u Rajfajzen banci! Sram vas bilo - napisao je on na Tviteru.

On je takođe podsetio da, ukoliko klijent ostane dužan banci, ne gine mu naplata kamate, a u obrnutom slučaju ne dobije ni "izvini", a kamoli obeštećenje.
Da nije jedini kome se ovako nešto dogodilo, potvrdili su i drugi ljudi u komentarima ispod objave.
Ipak, najstrašnije od svega je to što se ovakve situacije ne dešavaju samo klijentima Rajfajzen banke. Sa problemima oko povraćaja sredstava na račun susreli su se brojni potrošači, koji se u velikom broju žale na sve banke koje posluju na tržištu Srbije.

Foto: Informer DN

Šta raditi?

Razlozi zbog kojih bankomat može da "proguta" novac su brojni. Većina banaka svoje bankomate programirala je tako da već nakon petnaestak sekundi povuku novac nazad da ne bi došlo do krađe ukoliko klijent, recimo, uzme karticu, a zaboravi novac i okrene se i ode. Ali može biti u pitanju i kvar samog bankomata. Potrošači su se ranije žalili da im se dešavalo da je novac vraćen nazad u bankomat čim je iz njega izašao. Takođe, dešavalo se i da klijenti čuju zvuk prebrojavanja novca u bankomatu, ali da nakon toga pare ne izađu.

Ali šta raditi kada vam se to desi?

Kada podižete novac na bankomatu, prvo će vam biti vraćena kartica, a tek onda će kroz otvor predviđen za novčanice izaći željeni iznos. Budite pažljivi, jer, kao što smo već napomenuli, većina bankomata već nakon petnaestak sekundi povlači novac nazad. Analize reklamacija pokazuju da korisnici bankomata najčešće zaborave da preuzmu novac jer ih je neko pozvao na telefon, deca su ih nešto zapitkivala ili su razgovarali sa prijateljem u tom trenutku i prosto su zaboravili da uzmu novac.

Foto: Zastitnik potrosaca

Bez odgovora

Ukoliko vam se to ipak desi, a koristili ste bankomat matične banke, odmah idite u najbližu filijalu i objasnite o čemu se radi, savetuju stručnjaci. Ako ste pak podizali novac na bankomatu druge banke, i u tom slučaju prava adresa za rešavanje ovog problema je filijala vaše matične banke. Morate otići i reći na bankomatu čije banke ste podizali novac, a zatim će banka proveriti da li je bilo terećenja računa za iznos novca koji ste prijavili i zatražiti od vas da popunite Zahtev za reklamaciju na transakciju.
Po prijemu ovog zahteva banka čiji vam je bankomat "progutao" novac, prilikom sravnjavanja stanja na bankomatu konstatovaće višak, proveriti transakciju i uraditi povraćaj novca na račun za koji je vezana kartica.
Do zaključenja ovog izdanja od Rajfajzen banke nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.
 

Klijentima skidali novac sa računa!

Tokom prošle nedelje pojedinim korisnicima Rajfajzen banke novac je skinut sa računa bez ikakvih vidljivih transakcija!
Još jedan potrošač požalio se prošle nedelje na ovu banku i na društvenoj mreži podelio svoj problem:

- Da li je još neko danas imao problem sa Rajfajzen bankom i da li mu je skinut novac sa računa bez ikakvih vidljivih transakcija? Ovo se nikada do sada nije desilo, danas je prvi put. Iz banke kažu da imaju poteškoća sa radom i da mi zapravo imamo novac na računu, ali ga ne vidimo u aplikaciji i da će nam novac biti vraćen najpre danas u toku dana, da bi večeras rekli da će ipak biti sutra u toku prepodneva i da su sporne transakcije od 22. i 23. jula i da se vode kao neproknjižene, a da su ipak proknjižene - napisao je nezadovoljni potrošač.

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set