MANJE VESTI, više DRUŠTVENIH IGARA, a ovaj NAPITAK IZBEGAVAJTE! Psiholog savetuje kako da ostanete čitavi tokom korone!

Shutterstock

16:34 Lifestyle 0

Talas/informer.rs | 21. 03. 2020.

MANJE VESTI, više DRUŠTVENIH IGARA, a ovaj NAPITAK IZBEGAVAJTE! Psiholog savetuje kako da ostanete "čitavi" tokom korone!

Klinički psiholog i psihoterapeut Goran Tomin savetuje predvidljivost u organizaciji svakodnevnih aktivnosti, fizičku aktivnost i umereno praćenje vesti...

Klinički psiholog i psihoterapeut Goran Tomin savetuje predvidljivost u organizaciji svakodnevnih aktivnosti, fizičku aktivnost i umereno praćenje vesti i informativnog programa kako bi se u periodu izolacije ili karantina umanjili eventualno negativni efekti po mentalno zdravlje građana.

OZBILJNO SHVATITE OVO UPOZORENJE PSIHOLOGA BILJANE ĆULAFIĆ: Panika može biti zarazna isto kao i virus! (VIDEO)

SRPSKI LEKARI SAVETUJU KAKO DA PODIGNETE IMUNITET! Sigurno ste kupili ovu namirnicu, odmah je izbacite!


Tomin smatra da rutina na dnevnom nivou i predvidljivost u planiranju različitih aktivnosti "može biti od velike koristi, u stanju kada se skoro ništa drugo ne može predvideti".

- To je takođe veoma važno i zbog dece. Dakle, rutina u obavljanju svakodnevnih aktivnosti, od spavanja i obroka, do zabave. Budite fizički aktivni, radite vežbe ili jogu - ističe Tomin u razgovoru za portal Talas.

pexels.com

Preporučuje umereno praćenje vesti i društvenih mreža.

- Družite se u kućama, izvadite prašnjave igre tipa ''Ne ljuti se čoveče'' ili ''Monopol'', igrajte karte. Društvene mreže će vam pomoći da budete u kontaktu, da dajete i primate podršku u odnosu sa voljenim bićima - kaže Tomin te ističe negativnu stranu društvenih mreža, "pogotovo ukoliko postoji veliki broj lažnih vesti i ljudi koji šire paniku i netačne informacije".

PREUZELI OZBILJNE MERE! Kraljica Elizabeta i princ Filip u strahu od VIRUSA - iselili se iz PALATE, postavili NOVE USLOVE kuvarima i osoblju


Prema njegovim rečima, osim velike liste knjiga, serija i filmova, vreme je i za "skidanje neke od brojnih aplikacija za meditaciju".

- Uz pomoć aplikacija moguće je jednostavno naučiti osnove meditacije, ali i slušati vođene meditacije za specifična stanja. Meditiranje nas drži prisutnima u sadašnjosti, što je jako važno ukoliko nas brinu događaji u budućnosti - napomenuo je Tomin.

Pixabay

Da bi se izbegla anksioznost u većoj meri i negativno raspoloženje, Tomin predlaže fizičku aktivnost.


- Na Jutjubu postoji veliki broj primera vežbi koje se mogu odraditi u stanu, bez dodatne opreme, a brojni fitnes influenseri takođe objavljuju predloge za fizičku aktivnost u kući - rekao je on.

SATURN NAM DONOSI 3 GODINE TEŠKIH ISKUŠENJA! Na ova 3 znaka će imati najveći uticaj!

Kaže da je dobar san neophodan "ukoliko želimo da sačuvamo svoj imunitet", kaže Tomin, ali dodaje da on može biti i prva žrtva anksioznosti.

Shutterstock

- Ukoliko konzumirate velike količine kofeina, to može doprineti osećaju anksioznosti, kao i izazvati probleme sa spavanjem - naglašava Tomin.

NAPRAVITE SAMI! Recepti za domaći KVASAC


Ukoliko, navodi, anksioznost postane toliko teška da ometa normalno funkcionisanje, konsultacija sa psihologom ili psihoterapeutom je takođe opcija - moguće je pronaći i onlajn psihoterapiju, a tu su i brojne vežbe disanja koje mogu doneti privremeno olakšanje tokom napada panike.

- Dostupna je Nacionalna telefonska linija za pružanje psihosocijalne podrške svim građanima kojima je potrebna, a otvorene su i linije Instituta za mentalno zdravlje - ukazuje ovaj stručnjak.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.