UZ POMOĆ JEDNOSTAVNOG TESTA BOJE utvrdite koliko vam je VODE POTREBNO DA PIJETE NA DAN

Shutterstock

11:41 Ljubav i zdravlje 0

Informer/večernji list | 15. 02. 2020.

UZ POMOĆ JEDNOSTAVNOG TESTA BOJE utvrdite koliko vam je VODE POTREBNO DA PIJETE NA DAN

Voda je potrebna svakom organizmu, ali količine ove tekućine koje su potrebne jednom čoveku variraju.

Iako se često navodi kao stroga preporuka stručnjaka, osam čaša vode na dan je zapravo mit, otkrivaju naučnici. Naime, količina vode i potreba za njom varira od čoveka do čoveka i ne postoji određena brojka koja bi se odnosila na sve ljude, piše Biznis insajder.. 

Osim toga, čovek od 20 do 30 odsto vode dobija iz hrane, posebno leti,  kada je sezonsko voće i povrće bogato vodom.

Odrasli zdravi ljudi će retko imati problem s dehidratacijom jer će im organizam sam javiti pre nego što se to dogodi, a najugroženiji su stariji, hronični bolesnici i deca.

Tokom proteklih nekoliko decenija ljudi su počeli govoriti o tome da su postali zavisni od ispijanja vode. 

Shutterstock

 

Nije sve tako dobro kod preterivanja s vodom - sve se češće dešavaju i slučajevi zavinosti u kojima ljudi imaju potrebu svakih nekoliko minuta uzeti gutljaj i nikud ne idu bez flašice. To se dogodilo usled menjanja hemije mozga koji očekuje veće količine vode, što može poremetiti rad bubrega i spavanje zbog učestalog uriniranja.

Koliko stvarno treba popiti- test po boji

Realno, ženama je dovoljno oko 1,6 litara dnevno, a muškarcima oko dva litra- isključivo vode. Ipak, uz namirnice bogate vodom ta se potreba smanjuje. Postoji i bolje merilo - a to je naprosto provera boje urina. Ako je on taman, definitivno vam nedostaje vode jer je optimalno da urin bude svetlo žut. Kod preterane hidratizacije, on postaje gotovo bezbojan, poput same vode.

Računanje potrebne vode nakon treninga

Tokom intenzivnog treninga znojićete između 1 i 4 odsto težine na sat, a tu je tečnost nužno nadoknaditi, savetuju stručnjaci. Kako biste otkrili koliko vam je tečnosti potrebno nakon vežbanja da nadoknadite izgubljeno, izvagajte  se neposredno pre i neposredno nakon treninga 

Ideja je da se popije vode u iznosu od 150 posto težine koju ste izgubili. Stoga, ako ste lakši 200 grama, treba da popijete 300 mililitara vode. 


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]