ŠTA ĆE SE DESITI AKO POTPUNO IZBACITE BANANE IZ ISHRANE? Evo šta kažu stručnjaci!

pixabay.com

21:00 Ljubav i zdravlje 0

objektiv.rs/informer.rs | 11. 05. 2021.

ŠTA ĆE SE DESITI AKO POTPUNO IZBACITE BANANE IZ ISHRANE? Evo šta kažu stručnjaci!

Od detinjstva, banane su deo ishrane većine ljudi. Bogate su kalijumom, magnezijumom i vitaminom C koji su našem organizmu neophodni

Poduža je lista korisnih svojstava banana, i zbog toga nutricionisti ističu da je dobro za vaše zdravlje da ih jedete.

Zato je zanimljivo pogledati šta će se dogoditi ako banane izbacite iz ishrane ili ih uopšte ne jedete.

1. Narušeni imunitet

Banane, a naročito nezrele, pravi su izvor otpornog skroba. On ima prebiotički učinak, što znači da hrani dobre bakterije u vašim crevima. Ako prestanete da jedete banane, dobrim bakterijama uskraćujete hranu koja im je neophodna za život.

Prema istraživanju objavljenom u časopisu Frontiers od Immunology 2013. godine, dovoljan unos prebiotičkih vlakana jača imunitet. Ali, uskraćivanjem takve hrane utičete na slabljenje imuniteta, odnosno smanjenu otpornost prema bolestima.

pexels.com

Banane su izvor otpornog skroba

2. Teži oporavak posle fizičkih vežbi

Ako želite da efikasno vežbate i pritom izbegavate visoko procesirane proteinske pločice ili sportska pića, pokušajte da pojedete bananu. Prosečna banana sadrži oko 517 miligrama kalijuma što predstavlja 11 odsto preporučene dnevne doze tog minerala čiji je nedostatak povezan sa grčevima u mišićima.

Studija z 2012. godine otkriva da su banane efikasne u smanjenju upalnih procesa nakon fizičkih vežbi, kao i da pomažu pojačanom lučenju dopamina kod sportista nakon treninga, bolje nego pića namenjena za oporavak.

3. Češće ste gladni

Možda mislite da ćete izbacivanjem banana iz jelovnika smanjiti višak kilograma, ali kod mnogih to ima sasvim suprotan fekat. Studija koju je 2017. godine objavio Journal of Functional Foods pokazala je da skrob iz brašna banane, koji su ispitanici konzumirali pre obroka, rezultira smanjenjem ukupnog unosa kalorija za 14 odsto.

Kod unosa zrelih banana taj hemijski proces je manje verovatan, ali banane i dalje pomažu u gubljenju kilograma.

4. Skloniji ste prehladama

Ako svake godine dobijete grip, onda bi banane definitivno trebale da ostanu na vašem jelovniku. Studija iz 2020. godine otkrila je da lektin iz banane, vrsta vlakna koje se veže uz šećer, ima antivirusna svojstva kad je reč o više sojeva gripa.

pexels.com

5. Povišeni krvni pritisak

Studija iz 2005. godine u časopisu Hypertension otkrila je da hrana bogata kalijumom pomaže da se snizi povišeni krvni pritisak, na sličan način kao i lekovi koji se koriste u tu svrhu. Ako, dakle, želite da vaš krvni pritisak bude u granicama normale, ne izbegavajte konzumaciju banane.

6. Veći rizik od moždanog udara

Visoki krvni pritisak je ozbiljan faktor rizika od moždanog udara. Uskraćivanjem hrane bogate kalijumom približavate se toj rizičnoj grupi, a studija iz 2013. godine u časopisu BMJ otkrila je da ljudi koji jedu hranu bogatu kalijumom imaju 24 odsto manji rizik od moždanog udara.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.