Kad ESTROGEN krene da OPADA! Ovom BILJKOM ublažite VALUNGE i noćno znojenje!

Shutterstock

21:10 Ljubav i zdravlje 0

ljubav&zdravlje/N.L. | 23. 10. 2021.

Kad ESTROGEN krene da OPADA! Ovom BILJKOM ublažite VALUNGE i noćno znojenje!

Smatra se da je žena prošla menopuzu kada nema menstruaciju godinu dana. Ali u godinama koje prethode menopauzi, zvanim perimenopauza, jajnici proizvode manje ženskih polnih hormona estrogena i progesterona, dok ovulacija takođe postaje ređa


Variranje hormona u godinama koje prethode menopauzi može da dovede do raznih neprijatnih simptoma, uključujući napade toplote, suvoću polnog organa, nagle promene raspoloženja, glavobolje, lupanje srca, probleme sa spavanjem i neuobičejeno slabe ili jake cikluse. 

Ublažite valunge i noćno znojenje

Da biste obuzdali noćno znojenje, poslužite se ekstraktom listova žalfije koji se koristi za lečenje više od 60 različitih zdravstvenih tegoba. Sipajte 3-15 kapi tinkture žalfije u pola šolje vode ili čaja i pijete tri puta na dan. Ova lekovita biljka ima astringentna svojsta koja mogu da pomgnu da se oslobodite abnormalnog znojenja gotovo za jedan dan.

Shutterstock

Uzimanje vitamina E takođe može da pomogne da se ublaže valulzi i noćno znojenje, kao i nagle promene raspoloženja i suvoća vagine. Predložena doza je 250 mg dva puta na dan, a nikako iznad ograničenja od 540 mg na dan. Trebalo bi, međutim, da porazgovarate sa svojim lekarom pre nego što redovno počenete da uzimate ovaj vitamin. To je posebno važno ukoliko imate dijabetes, lako dobijate modrice ili imate povišen krvni pritisak.

Da biste doprineli osećaju svežine nosite laganu odeću od prirodnih vlakana i oblačite se slojevito. Jedna od ideja je da sa sobom nosite mali ventilator na baterije da biste mogli da se rashladite. 

Shutterstock

Neke žene smatraju da jutarnje kupanje u malkoj vodi u trajanju od 20 minuta sprečava pojavu valunga tokom celog dana.

Recite „da“ fitoestrogenima

Kada je reč o ishrani za početak kažete „da“ soji. Određene vrste fitoestrogena, zvane izoflavoni, koje se nalaze u proizvodima od soje mogu da pomognu da se valunzi i suvoća polnog organa učine podnošljvijim. Preporučena količina je 60 mg izoflavona na dan, što ćete dobiti od 200 mg tofu sira.

Pixabay

Seme lana je drugi izvor fotoestrogena – dovoljno je da stavite 1-2 kašike semena, izmrvljenog u mlinu za mlevenje začina ili kafe u žitarice ili jogurt.

Uz soju i lan, u namirnice koje prirodno sadrže fitoestrogene spadaju i leblebije, kikiriki, ječam, grožđe, bobičasto voće, šljive, zeleni i crni čaj i mnoge druge.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.