SVAKI TREĆI POLOVNJAK HAVARISAN! Evo šta je pokazalo istraživanje o stanju POLOVNIH AUTOMOBILA koji se voze u Srbiji
Podeli vest
Čak 31,5 odsto proverenih vozila ima neku skrivenu štetu, a na svakom devetom je muljano sa kilometar-satom, pokazalo je evropsko istraživanje
Svaki treći polovni automobil u Srbiji je havarisan, a svaki deveti ima vraćenu kilometražu. Prosek vraćanja je 54.000 kilometara, pokazalo je evropsko istraživanje.
Na fotografijama i snimcima sa drumova širom Srbije danas je zabeležen niz suludih situacija
27.11.2022
18:13
Platforma za izveštavanje o istoriji vozila "Karvetikal" sprovela je istraživanje kako bi utvrdila u kojim zemljama je kupovina polovnih automobila najrizičnija. Istraživanje, naime, pokazuje, da u čitavoj Evropi postoje problemi sa prevarama, bilo da se radi o vraćanju kilometraže ili skrivenim štetama. Kada je naša zemlja u pitanju, nalazimo se na 16. mestu od 23 zemlje u kojima je sprovedeno istraživanje o transparentnosti tržišta, a u sličnom rangu su Hrvatska, Poljska i Bugarska.
VEĆI RIZIK
Kada automobil pređe granicu, veći je rizik da su prevaranti smanjili znatan deo njegove kilometraže
Jeftini modeli
Oko 75 odsto vozila u Srbiji se uvozi, a kada automobil pređe granicu, veći je rizik da su prevaranti smanjili znatan deo njegove kilometraže. Čak 31,5 odsto polovnih vozila proverenih na "Karvetikalu" u Srbiji je oštećeno, što sugeriše da možda nisu bezbedna za vožnju i da imaju skrivene nedostatke.
Kako navode domaći stručnjaci za automobile, kada je reč o kupovini polovnog automobila, to je obično vrlo komplikovan proces. Dodaju da većina vozača traži najbolju moguću ponudu za što manje para, te da je "idealan automobil" onaj koji ima povoljnu cenu, a koji je u isto vreme što noviji i očuvaniji.
Miodrag Piroški, urednik auto-portala "Vrele gume", navodi za Informer da se tržište polovnih vozila u Srbiji u najvećem broju svodi na najjeftinije modele, koji u proseku koštaju od 3.000 do 5.000 evra, dok manji deo čine mladi polovnjaci.
PROFIT
Zarada preprodavaca je upravo u manipulaciji sa havarijama i kilometražom
Miodrag Piroški
Bez istorije
- Kupovina polovnog automobila, pogotovo starijeg, uvek je bila "mačka u džaku". Sa stanovišta struke, uvek prednost treba dati onim vozilima koja su kao nova kupljena kod ovlašćenih zastupnika i imaju jasnu istoriju korišćenja i održavanja, koja je po pravilu garant stanja vozila i kilometraže. Takva vozila su skuplja od onih bez "istorije" za oko 10 odsto, što je investicija koja se po pravilu isplati - ističe Piroški.
On dodaje da je najveći problem našeg tržišta polovnih automobila činjenica da godišnje registrujemo više od 100.000 vozila iz uvoza, od kojih je većina potpuno nepoznate istorije i sa lažnim elementima.
- Tačan podatak koliko je na tržištu polovnjaka sa "štelovanom" kilometražom i prikrivenim havarijama nije moguće sa sigurnošću utvrditi i, po mom mišljenju, daleko je iznad polovine svih prodatih polovnjaka, jer faktički zarada preprodavaca je upravo u toj manipulaciji - ističe Piroški.
Profesor Vujanić: Prodali mi auto, vratili kilometražu više nego duplo
Da je situacija u Srbiji oko vraćanja kilometraže katastrofalna, svedoči i profesor Milan Vujanić, stručnjak za bezbednost saobraćaja, koji za Informer prepričava svoje iskustvo sa kupovinom polovnog automobila.
- Ja sam imao baš loše iskustvo. Kupio sam "mercedes", za koji mi je prodavac rekao da je prešao 212.000 kilometara, što mi je odgovaralo. Ipak, odlučio sam da ga odvezem na servis, a kad smo ga priključili na kompjuter, video sam da je stvarna kilometraža više nego duplo veća i iznosi 494.000 kilometara - priča Vujanić.
Kako dodaje, nije svejedno da li je auto prešao 100.000 ili 500.000 kilometara, i ističe da je vozilo ubrzo počelo da mu se kvari i morao je da ga vozi na popravku svaki čas.
- To je prevara koja se toliko odomaćila da u većini slučajeva nikako ne možete da budete sigurni koliko je auto prešao. To je moguće utvrditi samo kod automobila čiji vlasnici ih održavaju u servisima proizvođača i koji poseduju servisnu knjigu u kojoj se vidi kad je servisiran, šta mu je rađeno, kolika je bila kilometraža pri kom servisu - objašnjava Vujanić.
U istočnoj Evropi najgore
Kupovina polovnih automobila u Letoniji, Litvaniji, Ukrajini ili Rumuniji rizičan je posao jer mnoga vozila imaju skrivena oštećenja, promenjenu kilometražu i još mnogo toga. "Najmutnije" tržište automobila je u Letoniji, gde 23,6 odsto svih vozila proverenih na "Karvetikalu" ima vraćenu kilometražu. Slična je situacija i u ostalim istočnoevropskim zemljama: Rumunija ima 19,6 odsto automobila sa ovom vrstom obmane, Ukrajina - 15,6 odsto, a Litvanija - 18,1 odsto. Mnoga vozila iz zapadne Evrope stižu oštećena, zatim se popravljaju i prodaju kao nova. Zbog toga je procenat oštećenih automobila u istočnoj Evropi veoma visok. U Litvaniji je oštećeno 59 odsto vozila, Letoniji - 57,5, Rumuniji - 57 i Ukrajini - 46,7 odsto.
rend rasta cena polovnjaka na našem tržištu u narednim mesecima se, najverovatnije, neće zaustaviti, ali će značajno usporiti u odnosu na prošlu godinu.
Serviseri klima na motornim vozilima masovno su počeli da sklanjaju klima stanice iz svojih autoservisa i prestaju da pružaju uslugu servisiranja klima.
Svaka roba nađe svoga kupca, pogotovo kada se radi o raritetu koji je i više nego sjajnom stanju. Ipak, ponekad vlasnici preteruju te se njihova roba često nađe na udaru korisnika društvenih mreža.
10.04.2024
12:01
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Vašington je Kijevu dao jednostavan zadatak: da se bore do poslednjeg Ukrajinca. To će oni učiniti. Ovo genocid nad ukrajinskim narodom. Strašno je govoriti o tome kakvu će budućnost imati Ukrajina… A ono što ih je dovelo do ove tačke je ta želja za Evropom, u koju su bili namamljeni, kaže ruski analitičar Viktor Litovkin.
U prostorijama Opštinskog odbora Srpske napredne stranke na Starom gradu,bpočelo je prikupljanje potpisa podrške listi ALEKSANDAR VUČIĆ - STARI GRAD SUTRA.
Gradska izborna komisija u Jagodini, na svojoj sednici koja je završena danas, proglasila je listu Dragan Marković Palma - Jedinstvena Srbija - Ivica Dačić - Socijalistička partija Srbije i ova lista će se na lokalnim izborima koji će se održati 02. juna 2024. godine, naći na glasačkom listiću pod rednim brojem jedan!
Gostujući u jutarnjem programu televizije Prva, Aleksandar Vulin je kazao da se 2. juna odlučuje o budućnosti Srbije, te da nije reč o lokalnim izborima koji se samo tako zovu. Vulin je kazao da na ovim izborima hoće da slome kičmu Vučiću da bismo se odrekli Republike Srpske, Kosova i Metohije, da bismo priznali da smo genocidan narod i uveli sankcije Rusiji.
O izborima u Indiji, ali i uticaju te zemlje na celu planetu, kao i o tome šta je ključ za savršeno svetsko društvo, govorio je u Info danu prof. dr Velimir Abramović, filozof.
Profesor dr Boris Bratina sa Filozofskog fakulteta u Kosovskoj Mitrovici komentarisao je trenutnu situaciju u južnoj srpskoj pokrajini tokom svog gostovanja u "Info jutru" na Informer TV.
Ivan Bošnjak, stručnjak za regionalnu politiku i Milan Jolović, pukovnik u penziji, bili su gosti "Info jutra" Informer TV gde su govorili o trenutnoj političkoj situaciji u Republici Srpskoj.
Od četvrtka policija traga za Dejanom P. koji je osumnjičen da je upucao Maria Simovića (43). Oružani okršaj se odigrao u lokalu jedne firme u Preljini, uz Ibarsku magistrali.
Jedan od najuglednijih trenera u istoriji NBA lige, Džordž Karl, našao se na udaru navijača Lejkersa, pošto je rekao da je za njega Nikola Jokić najbolji košarkaš svih vremena.
Košarkaši Denver Nagetsa našeg Nikole Jokića savladali su i u trećem meču plej-ofa NBA lige igrače Los Anđeles Lejkersa, a meč je obeležila i jedna nesvakidašnja situacija!
Košarkaši Budućnosti gostovaće Partizanu u Beogradskoj areni 30. aprila u okviru polufinala plej-ofa ABA lige, a bek Podgoričana Alerik Frimen (29) poručuje da na teren crno-belih dolaze po brejk.
U Grčkoj se od jula uvodi šestodnevna radna nedelja, a ova obaveza će se odnositi na državne službe, komunalna preduzeća, banke, privredna društva, organizacije i poljoprivredna gazdinstva koja su do sada praktikovala petodnevni nedeljni sistem rada.
Tokom karijere u Ministarstvu odbrane, Ivanov je nabavio kuću od 1.500 kvadratnih metara i raritetnu limuzinu sovjetske marke "ZIS", piše ruska agencija RIA Novosti pozivajući se na podatke iz antikorupcijske deklaracije za period od 2016. do 2019. godine.
Tri osobe su povređene u okrugu Lankaster u američkoj državi Nebraska kada se zbog tornada urušio industrijski objekat u kojem je bilo 70 ljudi, a svi su evakuisani, saopštile su vlasti.
Iako ima toliko novca da zaista može lepo i stilizovano da se oblači, Dženifer Lopez je ovaj put rešila da izađe u farmerkama, koje izgledaju kao da ih je našla u kanti za đubre.
Nakon što je krajem 2023. godine ukinuta starosna granica za prijavu za Mis Univerzuma, Alehandra Rodrigez koja ima 60 godina je dobila priliku da se kvalifikuje za ovo čuveno takmičenje.
Suprug poznate voditeljke preminuo je 8. maja pre dve godine, a njegovi roditelji odlučili su da danas obeleže dvogodišnjicu od njegove smrti i to bez bivše snaje.
Mnogi Beograđani su juče još oko podneva započeli svoje praznične odmore, sudeći po kolonama na ulicama kojima smo svedočili. Gužva na pojedinim tačkama Beograda i dalje ne jenjava.
Nekoliko dana pre nego što je Miloš Obrenović u Takovu sa narodnim prvacima podigao Drugi sprski ustanak, u gružanskom selu Konjuša, Milošev veliki prijatelj i najbliži saradnik, Sima Milosavljević Paštrmac zvani Amidža silno se naljutio...
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.