• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: E.I.

25.09.2018

19:55

USKORO REALIZACIJA NIZA INFRASTRUKTURNIH PROJEKATA: U Srbiji će se graditi više od 400 km autoputeva!

Srbija

USKORO REALIZACIJA NIZA INFRASTRUKTURNIH PROJEKATA: U Srbiji će se graditi više od 400 km autoputeva!

Podeli vest

Pored Koridora 10 i 11, u našoj zemlji planirana izgradnja još najmanje šest modernih saobraćajnica u koje će biti uloženo više od dve milijarde evra. Najvažniji projekat Moravski koridor od Preljine do Pojata

U Srbiji će se, pored Koridora 10 i 11, narednih godina graditi još oko 400 kilometara najmodernijih autoputeva, najavljuju u Ministarstvu građevine. Više od dve milijarde evra biće uloženo u izgradnju šest veoma bitnih deonica koje će praktično pokrivati sve krajeve zemlje (pogledajte tabelu i mapu).

Ključnu ulogu imaće Moravski koridor od Preljine do Pojata, dužine 110 kilometara, koji će spojiti Koridore 10 i 11, a čija izgradnja bi mogla da počne već tokom sledeće godine.

Ključni projekat

Moravski koridor će povezati gradove u kojima živi pola miliona ljudi i posluje 21.000 preduzeća

Povezani putevima

U Ministarstvu građevine rekli su nam da sledeće godine počinje novi investicioni ciklus koji podrazumeva izgradnju niza autoputeva i brzih saobraćajnica širom Srbije.

- Uz završetak radova na Koridorima 10 i 11, planira se izgradnja još najmanje šest deonica modernih autoputeva. Ključna će svakako biti izgradnja Moravskog koridora od Pojata do Preljine, dugog 110 kilometara, koji će spojiti autoputeve na istoku i zapadu zemlje. Ova moderna saobraćajnica će povezati gradove u kojima živi pola miliona ljudi i posluje 21.000 preduzeća. Trenutno se radi na projektnoj dokumentaciji, a imamo interesovanje kineskih i američkih investitora za izgradnju ove deonice - kažu u Ministarstvu i dodaju da će izgradnjom niza autoputeva cela zemlja biti spojena modernim saobraćajnicama:

Mihajlović: Obilaznica oko Beograda za tri godine

Foto: Tanjug

Ministarka građevine Zorana Mihajlović rekla je da su Obilaznica oko Beograda i Moravski koridor ključni saobraćajni projekti pored završetka Koridora.
- Nećemo se zaustaviti na izgradnji Koridora 10 i 11, već odmah idemo u nove projekte i o tome već razgovaramo sa MMF-om. Sa kineskim kompanijama potpisali smo ugovore o izgradnji Obilaznice oko Beograda, koja bi trebalo da bude gotova za tri godine. Sledeće godine počinje i izgradnja Moravskog koridora, čije puštanje u rad planiramo za dve i po godine. I za investiranje u ovu deonicu već imamo interesovanje američke kompanije "Behtel" - rekla je ministarka Mihajlović.

- Autoput Niš-Merdare-Priština za Evropsku uniju ima isti rang kao Koridor 10, a njegova izgradnja trebalo bi da počne sledeće godine radovima na deonici Niš-Pločnik, dugačkoj 40 kilometara, koja će koštati 212 miliona evra. Veoma važan je i takozvani Fruškogorski koridor od Novog Sada do Rume, na koji će se nadovezati put Ruma-Šabac-Loznica. Time ćemo dobiti 120 kilometara moderne saobraćajnice koja će spojiti glavni grad Vojvodine sa Drinom. Konačno, kružni autoput od Beograda do Sarajeva počeće da se gradi u dva kraka, od Požege preko Užica do Kotromana i prema Bjeljini.

Koje deonice će se graditi širom Srbije

1. Moravski koridor (Preljina-Pojate)
Dužina: 110 kilometara
Vrednost investicije: 550 miliona evra
Status: Rade se izmene prostornog plana i projektne dokumentacije, američki "Behtel" zainteresovan za izgradnju


2. Niš-Merdare-Priština
Dužina: 100 kilometara
Vrednost investicije: 212 miliona evra (deonica Niš-Pločnik)
Status: U toku izrada projektne dokumentacije

3. Fruškogorski koridor (Novi Sad - Ruma)
Dužina: 45,35 kilometara
Vrednost: 400 miliona evra
Status: Sa kineskom kompanijom CBRC potpisan memorandum

4. Beograd-Sarajevo
Dužina: 60 kilometara (krak Požega-Užice-Kotoman) i drugi krak preko Bjeljine
Vrednost: 830 miliona evra (ceo projekat)
Status: Urađen generalni projekat

5. Ruma-Šabac-Loznica
Dužina: 76 kilometara
Status: Formirana je Radna grupa, radove bi trebalo da izvodi azerbejdžanska kompanija "Azvirt"

6. Obilaznica oko Beograda
Dužina: 69 kilometara (ukupna dužina)
Status: Potpisani ugovori za izgradnju sa kineskim kompanijama

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da je gradnja autoputeva jedna od najboljih državnih investicija i da to i narod mora da shvati.

Foto: ilustracija/mapa

Mapa koridora

Pametna investicija

 

- Nažalost, naš narod ne razume koliki je značaj izgradnje saobraćajne infrastrukture i ima onih koji smatraju da je to uzalud potrošen novac. Međutim, država koja želi da se razvija i napreduje, to ne može bez autoputeva. Setite se samo da je glavni uslov "Fijata" kada je dolazio u Kragujevac da preuzme "Zastavu" bio upravo da se ovaj grad autoputem poveže sa svim bitnim centrima, a kao proizvod ovog zahteva dobili smo autoput Kragujevac-Batočina. Nemačka, koja ima najrazvijeniju industriju na svetu, cela je ispresecana autoputevima, jer su tamo pametni ljudi shvatili da bez dobre saobraćajne mreže nema ni uvoza, ni izvoza, a tako je i u svim drugim razvijenim državama u svetu - kaže Vujanić za Informer.

VUČIĆ OTKRIO, NUDIO JE HRVATIMA DA SE ZAJEDNO BORIMO: Preložio sam da nam glavni pravac bude Beograd - Zagreb, NISU HTELI NI DA ČUJU!



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set