• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs

24.12.2024

17:00

Čaša vina na dan je dobra za srce, ali postoji jedna caka! Morate da obratite pažnju kada pijete ovo piće

Shuterstock

Zdravlje

Čaša vina na dan je dobra za srce, ali postoji jedna caka! Morate da obratite pažnju kada pijete ovo piće

Čaša vina na dan može da prepolovi rizik od srčanog udara, pa ponekad deluje čak i bolje od lekova, tvrdi studija. Ali, ipak postoji caka.

Stručnjaci sa Univerziteta u Barseloni su otkrili da osobe koje piju male do umerene količine vina imaju manji rizik od razvoja ozbiljnih srčanih problema od onih koji uopšte ne piju. Samokontrola je ključna, a zdravstvene prednosti nestaju kao pijete više od jedne čaše na dan.

Testirali su učinke čaše vina na dan na 1232 ispitanika tokom pet godina koji su u sklopu ispitivanja jeli i zdravu mediteransku ishranu. Pokazalo se da su razvili značajno manji rizik od kardiovaskularnih oboljenja, kao i od srčanog ili moždanog udara.

Foto: Shutterstock

 

Testovima su utvrđivali koje su količine vina ispitanici tačno popili, kako bi studija bila što preciznija. Profesor Ramon Estruč je otkrio da konzumiranje između pola i jedne pune čaše vina na dan u proseku smanjuje rizik od srčanih bolesti za 50 posto u poređenju sa osobama koje uopšte ne piju.

Čaša vina na dan štiti od srčanog udara

Povremena konzumacija vina, manje od jedne čaše nedeljno, smanjuje rizik za oko 38 posto, pokazala je ista studija. Ali, kod osoba koje su pile više od jedne čaše na dan nije razvijena nikakva zaštita.

''Otkrili smo mnogo veći zaštitni učinak vina od onoga koji je primećen u drugim studijama. Smanjenje rizika od 50 posto veće je nego što se može postići nekim lekovima, poput statina. Nedavne studije pokazuju da se zaštitni učinci konzumacije vina uočavaju počevši od 35. do 40. godine života. Važno je napomenuti da umerena konzumacija za žene uvek treba da bude upola manja od one kod muškaraca, a vino treba piti uz jelo'', napisao je prof. Estruč u časopisu European Heart Journal.

Istraživanja pokazuju da je grožđe, od kojeg se proizvodi vino, puno antioksidansa koji mogu da budu dobri za srce i krvne sudove. Zbog toga se crno vino obično se smatra najzdravijim alkoholnim pićem.

Foto: Shutterstock

 

Iz NHS- a kažu kako niko ne bi smeo da pije više od šest čaša vina nedeljno. Profesor Navid Satar sa Univerziteta u Glazgovu nije bio uključen u ovu studiju, ali kaže kako ''znamo da su mnogi ljudi koji ne piju smanjili ili potpuno prestali da piju alkohol zbog bolesti."

- Studija sugeriše da niska do umerena konzumacija vina može da smanji rizik od kardiovaskularnih bolesti, ali nije pametno piti više. Potpuno je jasno i naučno dokazano kako je preterana konzumacija alkohola štetna za zdravlje srca - kaže Trejsi Parker, iz British Heart Foundationa.

 

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Miki Aleksić bi najradije spalio ovaj snimak! Leti perje nakon što je odjavio Đilasa, sve mu izvlače iz naftalina (VIDEO)
Politika

Miki Aleksić bi najradije spalio ovaj snimak! Leti perje nakon što je odjavio Đilasa, sve mu izvlače iz naftalina (VIDEO)

Predsednik Narodnog pokreta Srbije (NPS) Miroslav Miki Aleksić izjavio je, govoreći o potencijalnoj koaliciji proevropskih stranaka za predstojeće parlamentarne izbore, da će njegova stranka uzeti aktivno učešće na tim izborima, ali da će odluka o formatu izbornih koalicija biti doneta "na vreme, u najboljem interesu antirežimskog bloka".

09.06.2026

13:53

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set