Povezaće se Bačka, Srem, Posavina i Podrinje: Sve o Fruškogorskom koridoru - Ovo je najzahtevniji objekat saobraćajnice
Podeli vest
Otvaranje Fruškogorskog koridora očekuje se pre kraja 2026. godine, a najzahtevniji objekat na ovoj saobraćajnici već je 70 odsto završen, istakao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić prilikom obilaska radova na izgradnji mosta preko Dunava kod Petrovaradina.
Fruškogorski koridor, koji treba da bude završen 2026. godine, deo je putnog pravca Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica - granica sa BiH, a na trasi će se nalaziti najduži tunel u Srbiji Iriški venac u dužini od 3,5 kilometara, kao i most na Dunavu kod Petrovaradina od 1.663 metra.
Deonica auto-puta E-763 Miloš Veliki od Pakovraća do Požege, u dužini od 19,56 kilometara, danas je svečano otvorena u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Saobraćajnicu dugu 12 kilometara, koja spaja središta dve susedne opštine, obnovilo je Preduzeće za puteve iz Požarevca a radove su finansirali Vlada Srbije i JP Putevi Srbije. Vrednost radova je oko dva i po miliona evra.
JP "Putevi Srbije" obaveštava javnost da će se od sutra, 1. jula, od 12 časova, do 12. jula, do 16 časova izvoditi radovi na rehabilitaciji desne kolovozne trake na delu državnog puta I A reda broj 1, na deonici petlja Vrčin - petlja Mali Požarevac, u smeru ka Nišu.
30.06.2025
16:50
Deonica 1: Petlja Petrovaradin Istok - Paragovo sa planiranom trasom državnog puta IIA reda br.100 od Žeželjevog mosta do petlje Petrovaradin Istok, ukupne dužine 14,01 km.
Deonica 2 : Paragovo - početak obilaznice oko Rume, ukupne dužine 16,48 km.
Deonica 3: Petlja "Novi Sad - Jug" - petlja Petrovaradin Istok, ukupne dužine 3,4 km i deonica 4: Obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 km.
Foto: informer.rs
Izvođač radova je kompanija China Road and Bridge Corporation, a njihov naručilac Koridori Srbije.
Prema podacima Koridora Srbije trenutno je na radovima u okviru Fruškogorskog koridora angažovano 930 radnika i 285 jedinica mehanizacije i opreme, od čega je na mostu angažovano 108 radnika i 54 jedinice mehanizacije i opreme.
Povezivanje sa auto-putevima
Trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd - Novi Sad - Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma - Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac - Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević - Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.
Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E-70 i na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom.
Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti realizacije Fruškogorskog koridora, kako navode u Koridorima Srbije ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" izgradnjom tunela Iriški venac, koji će biti najduži tunel u Srbiji dužine 3,5 km.
Foto: informer.rs
Most preko Dunava
Most preko Dunava (deonica 3) jedan je od ključnih objekata, pored tunela "Iriški venac" na projektu Fruškogorskog koridora i ukupne je dužine 1.663 metra, dok je ukupna širina mosta 28 metara (glavni most) odnosno 25 metara prilazne konstrukcije.
Čitavom dužinom mosta planirane su biciklističke staze širine dva metra.
Na mostu preko Dunava u toku su radovi na izgradnji svih elemenata mostovske konstrukcije objekta glavnog mosta i prilaznih mostovskih konstrukcija.
Prema podacima Koridora Srbije do sada je ukupno izvedeno šipova 417 / 421 (99,05 odsto), naglavnih greda 76 / 78 (97,44 odsto), stubova 87 / 90 (96,67 odsto), ležišnih greda 59 / 61 (96,72 odsto), proizvedeno T- grednih nosača 383 / 414 (92,51 odsto), kao i postavljeno T- grednih nosača 383 / 414 (92,51 odsto), pločastih livenih nosača 136 / 136 m, sandučastih nosača 132 / 205 (64,39 odsto), od toga 50 / 123 (40,65 odsto) sandučastih nosača na glavnom mostu i 82 / 82 (100 odsto) na mostu preko nasipa, kolovozne ploče 1.638,5 / 1.958,75 m (83,65 odsto), pešačkih staza
326,7/5.462,4 (5,98 odsto) i pilona na glavnom mostu 100 / 100 m (100 odsto).
U prvoj polovini novembra 2024. ugrađen je prvi kosi kabl na mostu i to na stubnom mestu C1, povezivanjem pilona sa segmentom 6 sandučastog nosača, a 1. decembra 2024. završen je i poslednji od četiri pilona pojedinačne visine 25 m. Kosih kablova do sada ukupno montirano na C1 4/11, a na C2 3/11.
Foto: Vojvodina uživo
U Koridorima Srbije navode i da su 15. maja 2025. počeli radovi na ugradnji kamenih granitnih ivičnjaka na mostu i to prvo na severnoj prilaznoj mostovskoj konstrukciji. Kako naglašavaju za gore pomenute pozicije utrošeno je 81.515,77 kubnih metara (m3) betona i 9.574,51 tona (t) armature.
Spajanje mostovske konstrukcije očekuje se početkom drugog kvartala 2026. godine.
Most se prema podacima Koridora Srbije sastoji od severne prilazne konstrukcije na kaćkoj strani (L=668,62 m), glavne mostovske konstrukcije (L=505,75 m) i južne prilazne konstrukcije na petrovaradinskoj strani (L=488,62 m).
On je sa dvostrukim kratkim pilonima pravougaonog poprečnog preseka, zakošenim prema spolja i visine 25 m.
Temelj glavnog stuba sa pilonima izgrađen je na šipovima kao i ostali stubovi mosta. Stubovi glavnog raspona temeljeni su na po 37 šipova, prečnika 1,5 metara i dužine oko 37 metara.
Severna prilazna konstrukcija sastoji se od četiri dilatacione celine, uključujući celinu koja prelazi preko severnog odbrambenog nasipa, dok se južna prilazna konstrukcija sastoji od tri dilatacione celine.
Tunel "Iriški venac"
Tunel "Iriški venac" (deonica 2) je projektovan sa dve odvojene tunelske cevi, svaki za jedan smer saobraćaja i dužina tunela leve cevi je 3.510 m, a dužina tunela po osovini desne cevi je 3.552 m.
Tunel se izvodi u složenim i vrlo teškim geološkim uslovima, a masu koja je predmet iskopa čine organski krečnjaci, breče, ispucali peščari, oštećeni i degradirani serpentininti.
Foto: Informer DN
Radovi u tunelu se izvode na četiri napadna mesta (po dva sa ulazne strane i izlazne strane) 24 sata dnevno, svakog dana.
Iskop i primarna podgrada završeni u ukupnom obimu od 6.447 metara što je 92 odsto (3.175,1 m leva cev što je 91 odsto i 3.271,9 m desna cev ili 93 odsto).
Podsetimo, deonica auto-puta E-763 Miloš Veliki od Pakovraća do Požege, u dužini od 19,56 kilometara otvorena je pre sedam dana. Svečanom otvaranju prisustvovao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić. v
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Oštra oružana konfrontacija izbila je 3. decembra uveče u blizini Kijeva, kada su se operativci Glavne uprave za obaveštajne poslove Ministarstva odbrane Ukrajine (GUR) sukobili sa pripadnicima regularne ukrajinske vojske.
Vladimir Đukanović, advokat ministra kulture Nikole Selakovića, oglasio se na svom Iks nalogu povodom objave Marinke Tepić u vezi sa slučajem koji se vodi protiv Selakovića.
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Vesna Jović, novinarka Informera za Istočnu Srbiju i Aleksandar Jerković, iz Odbora za kontrolu i opservaciju gostujući u Info jutru komentarisali su izbore u Negotinu, Mionici i Sečnju.
Brajanu Volšu kom se sudi za ubistvo supruge Ane Volš, danas je nastavljeno suđenje, a u sudnici je pušten snimak sa nadzorne kamere za koji tužioci tvrde da je nastao nakon Aninog nestanka.
Po nalogu Višeg јavnog tužilaštva u Pančevu određeno јe zadržavanje prema licima L.X.G. (40), C.J.L. (38) i W.T. (43), državljana Narodne Republike Kine, u traјanju do 48 časova.
Policija u Beogradu, UKP, u saradnji sa Osnovnim javnim tužilaštvom u Lazarevcu, uhapsili su D.S.C. (30) iz Nigerije i M.D. (42) zbog sumnje da su izvršili prevaru na društvenoj mreži TikTok.
U Vizbadenu se sinoć odigrao pravi haos kada su četiri pijane devojke, stare između 16 i 24 godine, napale taksistu, opljačkale ga i otele mu automobil nakon svađe oko cene vožnje.
Rusija ne pokazuje nikakve ozbiljne namere da okonča svoj agresivni rat protiv Ukrajine i, pod sadašnjim režimom, nije miroljubiva država, izjavio je danas nemački ministar spoljnih poslova Johan Vadeful na plenarnoj sednici Saveta ministara spoljnih poslova OEBS u Beču.
Vreme je da Evropljani prestanu da slepo prate američkog predsednika Donalda Trampa i umesto toga izrade sopstveni mirovni plan za Ukrajinu, izjavio je danas evropski komesar za odbranu Andrijus Kubilijus.
Pop zvezda Dua Lipa ponovo je dospela u centar skandala zbog postupka prema fanu na koncertu. Pevačica je poželala da napravi selfi, ali kada je videla da nije Ajfon odmah mu je vratila telefon.
Opera Đuzepa Verdija "Rigoleto", pod dirigentskom palicom Stefana Zekića, biće izvedena 7. decembra na Velikoj sceni Narodnog pozorišta, saopšteno je danas iz tog teatra.
Apple je otkrio da se ogrebotine na Ajfonu 17 Pro mogu efikasno ukloniti pomoću slane vode. Testiranja su pokazala da ova metoda daje bolje rezultate od uobičajenih sredstava za čišćenje.
Glavobolja je jedan od najčešćih zdravstvenih problema savremenog čoveka i mnogima ozbiljno narušava kvalitet života. Iako su epizode često kratkotrajne i bezopasne, veliki broj ljudi se bori sa čestim, intenzivnim ili dugotrajnim oblicima bola.
Princeza Kejt Midlton ne prestaje da iznenađuje javnost i medije, pa je to i uradila tokom zvanične posete nemačkog predsednika pojavivši se sa novom frizurom.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar