• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

26.08.2025

11:05

Uskoro kreće gradnja metroa: Ovo će izmeniti lice Beograda - Evo kada se očekuje otvaranje

Shutterstock

Vesti

Uskoro kreće gradnja metroa: Ovo će izmeniti lice Beograda - Evo kada se očekuje otvaranje

Podeli vest

Dve velike TBM mašine ključne za iskopavanje podzemnih tunela beogradskog metroa trenutno su u izgradnji u Kini. "Mašine krtice" biće nam isporučene u drugoj polovini 2026. godine, i ako sve bude teklo po planu, Beograd do 2030. dobija najmoderniji metro!

Direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović posetio je u kineskom gradu Čangša fabriku CRCHI, koja proizvodi pomenute mašine. Otkrio je da se izrađuju specijalno za uslove tla u Beogradu, te da će radovi na metrou biti na najvišem mogućem nivou.

- Veliko mi je zadovoljstvo što sam sa predstavnicima kompanije "Pauer Čajna", koja je zadužena za projekat izgradnje metroa u Beogradu, i njihovim lokalnim partnerima obišao fabriku koja proizvodi dve mašine za kopanje tunela (TBM) namenjene prvoj fazi Beogradskog metroa. "Krtica" će u prvoj fazi radova na metrou kopati 11 kilometara podzemnih tunela od ukupno 15 kilometara trase sa 15 stanica - kazao je Mladenović.

Foto: Bg metro

 

Dodao je da je ovo ključni korak u realizaciji projekta koji menja lice Beograda.

- Dolazak TBM-ova označava početak najsloženije i zapravo najvažnije faze radova - iskopavanja tunela. Saradnja sa "Pauer Čajnom" i CRCHI garantuje da će Beograd dobiti najmoderniji metro sistem u ovom delu Evrope - izjavio je Mladenović.

Kuda će proći prva linija?

Prva linija metroa u Beogradu biće duga 21,3 kilometra i imaće 21 stanicu. Stanice su: Železnik, Makiš, Žarkovo, Bele vode, Trgovačka, Požeška, Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Savski trg, Trg republike, Bajlonijeva pijaca, Cvijićeva, Pančevački most, Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Sedma gimnazija, Mirijevo.

Ugovori za proizvodnju ove dve mašine potpisani su u maju. Specijalne, moderne mašine biće gotove sledeće godine, te će već polovinom 2026. stići u Beograd kako bi se moglo početi sa radovima, otkrio je direktor Mladenović.

- Sada možemo da vidimo delove mašina u proizvodnji, a naši stručni timovi će u januaru prisustvovati završnim testiranjima, što je ključna faza pre isporuke. Podsetiću vas da je kineska kompanija CRCHI do sada proizvela više od 1.700 TBM-ova, kojima je iskopano više od 6.000 kilometara tunela širom sveta, što uliva poverenje u kvalitet i pouzdanost opreme namenjene Beogradu. Veoma smo zadovoljni što imamo ovakvog partnera, a saradnja Srbije i Kine u ovom projektu predstavlja veliki podsticaj za razvoj Beograda i srpske privrede - naglasio je Mladenović.

Najbolji u poslu

Rukovodilac projekta izgradnje beogradskog Metroa Linije 1 Han Điping izjavio je da je beogradski metro veoma važan za kompaniju "Pauer Čajna" jer, kako je rekao, građani Srbije ovo čekaju decenijama.

- Kada svi delovi mašine budu dovršeni i testirani, ona će biti dostavljena u Srbiju drumskim i plovnim putem - kazao je Điping.

Beogradski metro među prioritetima

Predsednik kompanije "Pauer Čajna rejlvej" Džang Hajku rekao je da za tu kompaniju, koja gradi metroe u više od 40 svetskih gradova, izgradnja beogradskog metroa predstavlja jedan od prioriteta i veliki izazov da se u Evropi na ovaj način pokaže u pravom svetlu.
- Izgradili smo više od hiljadu kilometara metro tunela, a samo u ovom trenutku na izgradnji metroa u okviru 16 različitih projekata radi 51 TBM na iskopu tunela ukupne dužine 260 kilometara. U narednom periodu kompanija "Pauer Čajna" će uključiti svoje najbolje stručnjake da iskustvom i znanjem doprinesu najboljem mogućem kvalitetu izgradnje metroa u vašem gradu - rekao je on.

Posebno je naglasio da je, od momenta kada mašina stigne u Srbiju, do prvog lansiranja, potrebno dva do tri meseca.

- Naša kompanija je iskusna u ovom delu posla. U ovom trenutku, samo na teritoriji Kine koristimo 51 TBM mašinu, a u planu je nabavka još 130 TBM mašina različitog tipa. Trenutno na teritoriji Kine naše TBM mašine rudare 260 kilometara tunela - dodao je Điping.

Izgradnja metroa će znatno promeniti sliku Beograda, ali i poboljšati život građana, poručili su iz JKP "Beogradski metro i voz".

- Saradnja Srbije i Kine u ovom projektu predstavlja snažan podsticaj za domaću privredu. Ako sve bude išlo po planu, Beograd bi do kraja 2030. godine trebalo da dobije efikasan, bezbedan i moderan metro sistem - saopštili su.

Foto: Beoinfo

 

Činjenice o beogradskom metrou

Beogradski metro sadržaće ukupno tri linije i to sa sledećim rutama:

Linija 1: Železnik - Mirijevo, ukupno vreme putovanja 32 minuta, 44 trodelna voza

Linija 2: Bežanija - Mirijevo, ukupno vreme putovanja 39 minuta, 38 trodelnih vozova

Linija 3: Bežanija - Banjica, ukupno vreme putovanja 38 minuta, 29 trodelnih vozova

Takođe, građani Beograda, kao i domaći i strani turisti imaće ogromne koristi od novih linija prestonice, a to su sledeći:

  • brzina prevoza;
  • smanjenje zagušenja u saobraćaju
  • laka dostupnost i pristupačnost; bezbednost
  • smanjenje buke i unapređenje kvaliteta vazduha;
  • očuvanje ulica i puteva prednosti za životnu sredinu
  • energetska efikasnost
  • jačanje ekonomije
  • umanjeni putni troškovi
  • bolja pristupačnost za osobe sa invaliditetom
  • smanjenje stresa
  • kulturna razmena
  • razvoj turizma 


Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!
Live TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!

Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…

05.12.2025

10:57

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set