Uskoro kreće gradnja metroa: Ovo će izmeniti lice Beograda - Evo kada se očekuje otvaranje
Podeli vest
Dve velike TBM mašine ključne za iskopavanje podzemnih tunela beogradskog metroa trenutno su u izgradnji u Kini. "Mašine krtice" biće nam isporučene u drugoj polovini 2026. godine, i ako sve bude teklo po planu, Beograd do 2030. dobija najmoderniji metro!
Direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović posetio je u kineskom gradu Čangša fabriku CRCHI, koja proizvodi pomenute mašine. Otkrio je da se izrađuju specijalno za uslove tla u Beogradu, te da će radovi na metrou biti na najvišem mogućem nivou.
Andreja Mladenović, direktor JKP "Beogradski metro i voz" danas je istakao da su TBM mašine odnosno "mašine krtice", koje će biti dostvaljene u Srbiju u drugoj polovini 2026. godine, izrađene specijalno za uslove tla u Beograd. Kako dodaje, radovi na metrou biće na najvišem mogućem nivou.
Danas su potpisani ugovori za nabavku dve TBM mašine, tzv. krtice, za iskopavanje i izgradnju tunela za beogradski metro.
16.05.2025
13:30
- Veliko mi je zadovoljstvo što sam sa predstavnicima kompanije "Pauer Čajna", koja je zadužena za projekat izgradnje metroa u Beogradu, i njihovim lokalnim partnerima obišao fabriku koja proizvodi dve mašine za kopanje tunela (TBM) namenjene prvoj fazi Beogradskog metroa. "Krtica" će u prvoj fazi radova na metrou kopati 11 kilometara podzemnih tunela od ukupno 15 kilometara trase sa 15 stanica - kazao je Mladenović.
Predstavnici Vlade Srbije i kompanije "Pauer Čajna" potpisali su sporazum za gradnju Linije 1 beogradskog metroa, koji obuhvata izradu projekta i izvođenje radova, uključujući i pripremne aktivnosti.
Na nedavno održanoj ACES regionalnoj konferenciji "Trendovi u građevinskoj industriji" bilo je reči i o jednom od najiščekivanijih i najvećih infrastrukturnih projekata u Srbiji - Beogradskom metrou. Dokle se zaista stiglo u planiranju i kako bi on trebalo da izgleda govorili su Andrija Mladenović, direktor "Beogradskog metroa" i Milonja Milanović, izvršni direktor za infrastrukturu JKP "Beogradski metro i voz".
17.10.2024
08:52
Dodao je da je ovo ključni korak u realizaciji projekta koji menja lice Beograda.
- Dolazak TBM-ova označava početak najsloženije i zapravo najvažnije faze radova - iskopavanja tunela. Saradnja sa "Pauer Čajnom" i CRCHI garantuje da će Beograd dobiti najmoderniji metro sistem u ovom delu Evrope - izjavio je Mladenović.
Kuda će proći prva linija?
Prva linija metroa u Beogradu biće duga 21,3 kilometra i imaće 21 stanicu. Stanice su: Železnik, Makiš, Žarkovo, Bele vode, Trgovačka, Požeška, Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Savski trg, Trg republike, Bajlonijeva pijaca, Cvijićeva, Pančevački most, Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Sedma gimnazija, Mirijevo.
Ugovori za proizvodnju ove dve mašine potpisani su u maju. Specijalne, moderne mašine biće gotove sledeće godine, te će već polovinom 2026. stići u Beograd kako bi se moglo početi sa radovima, otkrio je direktor Mladenović.
- Sada možemo da vidimo delove mašina u proizvodnji, a naši stručni timovi će u januaru prisustvovati završnim testiranjima, što je ključna faza pre isporuke. Podsetiću vas da je kineska kompanija CRCHI do sada proizvela više od 1.700 TBM-ova, kojima je iskopano više od 6.000 kilometara tunela širom sveta, što uliva poverenje u kvalitet i pouzdanost opreme namenjene Beogradu. Veoma smo zadovoljni što imamo ovakvog partnera, a saradnja Srbije i Kine u ovom projektu predstavlja veliki podsticaj za razvoj Beograda i srpske privrede - naglasio je Mladenović.
Najbolji u poslu
Rukovodilac projekta izgradnje beogradskog Metroa Linije 1 Han Điping izjavio je da je beogradski metro veoma važan za kompaniju "Pauer Čajna" jer, kako je rekao, građani Srbije ovo čekaju decenijama.
- Kada svi delovi mašine budu dovršeni i testirani, ona će biti dostavljena u Srbiju drumskim i plovnim putem - kazao je Điping.
Beogradski metro među prioritetima
Predsednik kompanije "Pauer Čajna rejlvej" Džang Hajku rekao je da za tu kompaniju, koja gradi metroe u više od 40 svetskih gradova, izgradnja beogradskog metroa predstavlja jedan od prioriteta i veliki izazov da se u Evropi na ovaj način pokaže u pravom svetlu.
- Izgradili smo više od hiljadu kilometara metro tunela, a samo u ovom trenutku na izgradnji metroa u okviru 16 različitih projekata radi 51 TBM na iskopu tunela ukupne dužine 260 kilometara. U narednom periodu kompanija "Pauer Čajna" će uključiti svoje najbolje stručnjake da iskustvom i znanjem doprinesu najboljem mogućem kvalitetu izgradnje metroa u vašem gradu - rekao je on.
Posebno je naglasio da je, od momenta kada mašina stigne u Srbiju, do prvog lansiranja, potrebno dva do tri meseca.
- Naša kompanija je iskusna u ovom delu posla. U ovom trenutku, samo na teritoriji Kine koristimo 51 TBM mašinu, a u planu je nabavka još 130 TBM mašina različitog tipa. Trenutno na teritoriji Kine naše TBM mašine rudare 260 kilometara tunela - dodao je Điping.
Izgradnja metroa će znatno promeniti sliku Beograda, ali i poboljšati život građana, poručili su iz JKP "Beogradski metro i voz".
- Saradnja Srbije i Kine u ovom projektu predstavlja snažan podsticaj za domaću privredu. Ako sve bude išlo po planu, Beograd bi do kraja 2030. godine trebalo da dobije efikasan, bezbedan i moderan metro sistem - saopštili su.
Foto: Beoinfo
Činjenice o beogradskom metrou
Beogradski metro sadržaće ukupno tri linije i to sa sledećim rutama:
Linija 1: Železnik - Mirijevo, ukupno vreme putovanja 32 minuta, 44 trodelna voza
Linija 2: Bežanija - Mirijevo, ukupno vreme putovanja 39 minuta, 38 trodelnih vozova
Linija 3: Bežanija - Banjica, ukupno vreme putovanja 38 minuta, 29 trodelnih vozova
Takođe, građani Beograda, kao i domaći i strani turisti imaće ogromne koristi od novih linija prestonice, a to su sledeći:
brzina prevoza;
smanjenje zagušenja u saobraćaju
laka dostupnost i pristupačnost; bezbednost
smanjenje buke i unapređenje kvaliteta vazduha;
očuvanje ulica i puteva prednosti za životnu sredinu
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Krtice, moderne mašine koja će kopati tunel za Beogradski metro, uskoro će biti izgrađene i u Srbiju će stići već početkom 2026. godine, kada se očekuju i delovi za Novi Savski most.
Andreja Mladenović, direktor JKP "Beogradski metro i voz" danas je istakao da su TBM mašine odnosno "mašine krtice", koje će biti dostvaljene u Srbiju u drugoj polovini 2026. godine, izrađene specijalno za uslove tla u Beograd. Kako dodaje, radovi na metrou biće na najvišem mogućem nivou.
Zamenica tužioca Međunarodnog krivičnog suda (MKS) u Hagu Nažat Šamim Kan izjavila je danas da istraga o ruskoj "invaziji" na Ukrajinu ne može biti obustavljena zbog mirovnih pregovora.
Istoričar i univerzitetski profesor Čedomir Antić u potpunosti je razotkrio na koji način su blokaderi planirali Majdan, ali je govorio i o nasilju koje svakodnevno sprovode kako njihovi lideri tako i same pristalice blokaderske opozicije.
Poslanik Srpske napredne stranke Nebojša Bakarec komentarisao je najavljene izbore u Srbiji i poručio da će "borba biti teška i neizvesna zbog toga što blokaderi i opozicija imaju ogromnu finansijsku pomoć iz inostranstva".
Direktor Kancelarije za Kosovo i Metohiju Petar Petković izjavio je da je u Raški danas održao sastanak sa predstavnicima Srpske liste i čestitao gradonačelnicima na preuzimanju dužnosti.
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Sjedinjene Američke Države žele da Evropa preuzme većinu konvencionalnih odbrambenih kapaciteta NATO, od obaveštajnih podataka do raketa, do 2027. godine, rekli su zvaničnici Pentagona diplomatama u Vašingtonu ove nedelje, što je kratak rok koji neki evropski zvaničnici smatraju nerealnim, prenosi Rojters.
Ukrajinski antikorupcijski biro NABU i SBU saopštili su da su razbili kriminalnu grupu na čijem čelu je poslanica Ana Skorohod iz stranke „Za budućnost“.
Evropska komisija kaznila je platformu Iks novčanom kaznom od 120 miliona evra zbog kršenja Zakona o digitalnim uslugama, saopštio je na brifingu u Briselu zvanični predstavnik Evropske komisije Toma Renje, prenosi TASS.
Nemački ministar spoljnih poslova Johan Vadeful oštro je reagovao na nedavno objavljeni dokument administracije Donalda Trampa, u kojem se tvrdi da Evropa u naredne dve decenije rizikuje „civilizacijsko brisanje“ zbog migracija i integracije u EU.
Glumica Gala Videnović slavu je stekla ulogom Nataše u filmovima o "Žikinoj dinastiji", a posle mnogo godina publika j eponovo može gledati na filmu i to u 11. nastavku ovog kultnog serijala.
Posna lenja pita na čaše je mekana, sočna i mirisna, a priprema je jednostavna i praktična. Idealan kolač kada želite brz i ukusan desert bez mnogo komplikacija
Dr Dmitrij Jaranov, poznati kardiolog je otkrio da više nikada ne treba da pijete dijetalna pića. Iako se mnogi kunu u njih, nova velika studija pokazuje da vas rizici mogu ozbiljno iznenaditi.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar