• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer/Figaro.fr

09.03.2022

22:14

NAJNOVIJE ISTRAŽIVANJE - ZA DUŽI ŽIVOT JEDITE OVO!

Vesti

NAJNOVIJE ISTRAŽIVANJE - ZA DUŽI ŽIVOT JEDITE OVO!

Prema nedavnoj norveškoj studiji, konzumacija dnevne porcije mahunarki, integralnih žitarica, voća i povrća od 20. godine može imati značajan uticaj na dugovečnost. Osim jabuke, koja hrana zaista može odvratiti doktora?

Norveški istraživači sa Univerziteta u Bergenu ističu „optimalnu ishranu“ koju treba usvojiti od 20. godine i koja bi mogla da spasi 10 godina života, piše francuski Figaro. Ishrana bogata mahunarkama (grašak, sočivo, soja), celim žitaricama (ovs, kukuruz, pirinač) i orašastim plodovima (orasi, bademi, pistaći), u kombinaciji sa smanjenom potrošnjom crvenog mesa i prerađevina, može da dobije 10,7 godina za žena i 13 godina za muškarca.
 

Foto: Shutterstock

Mahunarke za dugovečnost


Ishrana bogata mahunarkama (grašak, sočivo, soja), celim žitaricama (ovas, kukuruz, pirinač) i orašastim plodovima (orasi, bademi, pistaći), u kombinaciji sa smanjenom potrošnjom crvenog mesa i prerađevina, može da dobije 10,7 godina za žena i 13. godina za muškarca.
 

Da bi došao do ovih zaključaka, istraživački tim je koristio brojke iz studije, koja analizira uzroke morbiditeta u Sjedinjenim Državama, Kini i Evropi. Procenjuje se da je loša ishrana uzrok 11 miliona prevremenih smrti godišnje. Ovi rezultati su zatim ukršteni sa drugim nedavnim analizama kako bi se utvrdio uticaj nekoliko vrsta hrane na dugovečnost.

 

Foto: Shutterstock

Voće i povrće za idealnu ishranu

 

Idealno je, prema naučnicima, da se ove namirnice dopune značajnim delom voća i povrća. S druge strane, pozivaju vas da smanjite ili čak izbegnete svu konzumaciju crvenog mesa, a posebno prerađenog mesa, poput slanine, kobasica ili mesnih jela.

Ukoliko ne uspemo da ga potpuno skinemo sa tanjira, istraživači procenjuju da se dobitak u dugovečnosti spušta na sedam godina za muškarce i pet godina za žene. Prema rečima Larsa Tora Fadnesa, profesora javnog zdravlja na Univerzitetu u Bergenu i glavnog autora studije, dugovečnost se povećava zahvaljujući ovoj „optimalnoj ishrani“, jer verovatno doprinosi „smanjenom riziku od srčanih oboljenja, dijabetesa i raka“.
 

Foto: Tanjug/Rade Prelić

Pravi izbor hrane za duži životni vek

 

Za starije ljude, dobitak je manji, ali i dalje značajan", rezimira studija. Razumna ishrana  produžava očekivani životni vek 40-godišnje žene za 5. godina (6. godina za muškarca). U poslednjih 60. godina, dobitak je 8. godina za ženu, (9.godina za muškarca) i preko 80. godina, svodi se na tri godine za sve polove zajedno.
 

Bonus video:

 

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Kolumna Dragutina Matanovića: Pojas Presvete Bogorodice u Hramu Svetog Save
Kolumne

Kolumna Dragutina Matanovića: Pojas Presvete Bogorodice u Hramu Svetog Save

Slika prva. Grupa srpskih hodočasnika nalazi se na Svetoj Gori. U nedelji posle Vaskrsa, manastiri su u posebnom „režimu“. Ne može se dolaziti baš po svojoj volji, jer se monasi odmaraju od prethodnih zahtevnih i celonoćnih službi. Srpski hodočasnici za preciznu satnicu nisu znali, pa su na kapiji zatekli samo jednog grčkog monaha, koji im je pomalo ljutito objasnio da je vreme poseta isteklo pre dva sata. Ali kada ih je na rastanku upitao odakle su, a oni mu odgovorili da su Srbi, situacija se odjednom promenila. Za Srbe – kapija se otvorila. Potom su dobili i mnoge poklone od manastirskog bratstva. Zašto?

12.06.2026

12:33

TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!
Live TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!

U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" otkrili smo vam kakav je to javni blam doživeo revolucionar u pokušaju Savo Manojlović, gde voli da sedi advokat blokader Božo Prelević, čime se u slobodno vreme bavi glumac blokader Tika Stanić, na koji način se opušta penzionisani policijski general-pukovnik Goran Radosavljević Guri…

12.06.2026

10:39

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

JOŠ TV VESTI

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro Dejvid Hokni
Showbiz

Umro Dejvid Hokni

Čuveni britanski slikar Dejvid Hokni, jedan od najuticajnijih i najvažnijih umetnika 20. i 21. veka, preminuo je u 88. godini, zvanično je saopštila njegova predstavnica za javnost.

12.06.2026

12:14

Magazin

Džet set