• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs

30.05.2022

09:58

OVO JE BOMBARDOVANJE DECE! Komentar profesora o gradivu za 5. razred osnovne škole PODELIO masu na društvenim mrežama!

Vesti

OVO JE BOMBARDOVANJE DECE! Komentar profesora o gradivu za 5. razred osnovne škole PODELIO masu na društvenim mrežama!

Podeli vest

Rasprave na društvenim mrežama su česta pojava, a posebnu pažnju ljudi privukla je diskusija tviteraša o gradivu iz geografije u petom razredu osnovne škole

Dušan Pavlović, profesor Fakulteta politčkih nauka, u Beogradu je nedavno podelio sa svojim pratiocima na Tviteru sadržaj udžebnika iz geografije za 5. razred osnovne škole.

- Geografija za 5. razred. Lekcija: Vode na kopnu. Bombardovanje dece novim rečima, pojmovima, podelama i kategorizacijama: rečni tok, rečno korito, meandri, rečni sistem, rečna mreža, rečni sliv, razvođe, basen, vrste jezera, kraška, eolska, lednička... - napisao je on kao opis fotografija iz uždbenika i dodao:

 

 

Sve to kompresovano je na dve strane uz kratka objašnjanja. Ovo može da se nauči samo napamet bez razumevanja. Deca to i rade. Uz otpor.

 

 

Ova njegova izjava je pokrenula lavinu komentara, a reakcije ljudi su razne. Od onih koji se slažu sa njim, preko ljutih i besnih kojima nije jasno u čemu je problem. Neki od komentara su sledeći:

Došla sam ovde samo da izbrojim "tako su i meni, pa šta mi fali" odgovore. Nisam razočarana.

Ajde liče, ne lupetaj! Sve ovo isto je i moja generacija učila u osnovnoj školi. Jok, izbacite sve po vama suvišno i razvijajte tako buduće ravnozemljaše.

Slažem se da ima previše predmeta i podpredmeta, ali neke osnovne stvari treba da se znaju. Iz OTO-a uče vrste vijka i opterećenje vijka - to mislim da je malo previše detalja, osim za strukovne škole.

Foto: Printscreen

Ne vidim šta je ovde sporno, mi smo sve to svojevremeno učili a neki od nas se još uvek sećaju.

Apsolutno se slažem sa vama. Ja bih u geografiju uveo samo to da je zemlja okrugla da ima vode i da ima zemlje i dosta. Suvišne i komplikovane pojmove poput: reke, mora, planine i slično bih izbacio.

To pričam odavno. Količina novih pojmova i novog gradiva obrnuto proporcionalna izlaznom rezultatu, tj.znanju. Vratiti obim gradiva i literature na vreme kako je bilo sedamdesetih godina. To je prava mera za sticanje funkcionalnog znanja.

Najbolje da deca uopšte ne uče nove reči. Isto ovako se učilo i 80ih godina, uvodna lekcija sa objašnjenjima pojmova, koji se kasnije pominju i u ostalim lekcijama.

- Određena terminologija će uvek biti nova i samim tim neophodna da se nauči po imenu - “napamet”. Geografija se uči 4 godine, a pre toga postoji ceo uvod u istu u prethodne 4. Šta ćemo tek sa ćelijom,mitohondrijom i hlorofilom? Neke stvari su opšta kultura koje bi trebalo znati.

A kakvo je vaše mišljenje o ovome?

Anketa

Anketa

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Anja

pre 2 godine

Nastavnik sam u školi, predajem strani jezik, imam troje dece. Đaci treba puno da uče, ali ne ovoliko detaljno i samo iz udžbenika. Ekskurzije treba da budu osmišljene tako da deca što više vide uživo ono što uče u školi. Na pr. o praistoriji u Lepenskom Viru, o Rimljanima u Viminacijumu, biologiju da uče u prirodi, o poljoprivredi boraveći u pravom selu. Svugde tu mogu da se organizuju radionice gde će deca sama da prave od gline keramičke posude ili figurine poput one pronađene u Vinči, kolačiće od heljde, da beru lekovito bilje...A ne da idu na tzv. "nastavu u prirodi" gde 7 dana provedu u nekom hotelu sa animatorima.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set