• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer/Le Figaro sante/J.V.

09.07.2022

22:00

JEDITE OVO I PRODUŽITE ŽIVOT ZA 10 GODINA!

Vesti

JEDITE OVO I PRODUŽITE ŽIVOT ZA 10 GODINA!

Konzumacija dnevne porcije mahunarki, integralnih žitarica, voća i povrća od 20. godine može imati uticaj na dugovečnost

Prema nedavnoj norveškoj studiji, konzumacija dnevne porcije mahunarki, integralnih žitarica, voća i povrća od 20. godine može imati značajan uticaj na dugovečnost.

Ishrana bogata mahunarkama (grašak, sočivo, soja), celim žitaricama (ovs, kukuruz, pirinač) i orašastim plodovima (orasi, bademi, pistaći), u kombinaciji sa smanjenom potrošnjom crvenog mesa i prerađevina, može da produži život za 10,7 godina za žene i 13 godina za muškarce.

Foto: Shutterstock

Mahunarke su zdrave

Da bi došao do ovih zaključaka, istraživački tim je koristio brojke iz studije, koja analizira uzroke morbiditeta u Sjedinjenim Državama, Kini i Evropi. Procenjuje se da je loša ishrana uzrok 11 miliona prevremenih smrti godišnje.

Ovi rezultati su zatim ukršteni sa drugim nedavnim meta-analizama kako bi se utvrdio uticaj nekoliko vrsta hrane na dugovečnost.

Popularne mahunarke

Dnevni obrok od 200 grama mahunarki produžio je očekivani životni vek za više od dve godine kod ljudi starijih od 20 godina. Isto zapažanje za dnevni unos od 225 grama celih žitarica, bogatih rastvorljivim vlaknima, i za unos orašastih plodova od 25 grama dnevno, izvora esencijalnih minerala.

Optimalna ishrana


Idealno je, prema naučnicima, da se ove namirnice dopune značajnim delom voća i povrća.

S druge strane, pozivaju vas da smanjite ili čak izbegnete svu konzumaciju crvenog mesa, tačnije prerađenog mesa, kao što su slanina i kobasice.

Međutim, ukoliko ne uspemo da ih potpuno skinemo sa tanjira, istraživači procenjuju da se dobitak u dugovečnosti spušta na 7 godina za muškarce i 5 godina za žene.

Prema rečima Larsa Tora Fadnesa, profesora javnog zdravlja na Univerzitetu u Bergenu i glavnog autora studije, dugovečnost se povećava zahvaljujući ovoj „optimalnoj ishrani“ jer verovatno doprinosi „smanjenom riziku od srčanih oboljenja, dijabetesa i raka“.

Foto: Pixabay

Crveno mesa treba izbegavati

Nikad nije kasno za nove navike u ishrani

Da li se svi ovi dobici poništavaju ako ste prešli dvadesete i u prošlosti ste konzumirali više rafinisanih žitarica i prerađene hrane nego zelenog povrća?

Naučnici uveravaju da je moguće ispraviti situaciju.

- Za starije ljude, dobici su manji, ali i dalje značajni - rezimira studija.

Razumna dijeta

Razumna dijeta produžava životni vek žene od 40 godina za 5 godina (6 godina za muškarca). Nakon 60 godina, dobitak je 8 godina za ženu (9 za muškarca), a nakon 80 godina se svodi na 3 godine, svih polova zajedno.

 

Bonus video:



Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srbi na KiM pokazali snagu! Pljušte čestitke nakon izbornog uspeha Srpske liste (FOTO)
Politika

Srbi na KiM pokazali snagu! Pljušte čestitke nakon izbornog uspeha Srpske liste (FOTO)

Nakon ubedljivihrezultata Srpske liste na izborima na Kosovu i Metohiji, čestitke su počele da pristižu sa svih strana. Brojni državni funkcioneri, ministri, poslanici i predstavnici institucija Srbije ocenili su da su Srbi na KiM pokazali jedinstvo, slogu i odlučnost da sačuvaju svoje političko predstavljanje uprkos brojnim pritiscima kojima su bili izloženi u prethodnom periodu.

08.06.2026

10:37

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Premijera predstave "Luna Luna Park"
Kultura

Premijera predstave "Luna Luna Park"

Pozorište lutaka "Pinokio" sa ponosom najavljuje premijeru predstave "Luna Luna Park", u režiji Fabricija Montekija, koja će se održati u subotu 6.juna u 19:00 časova.

04.06.2026

11:51

Magazin

Džet set