Raste prodaja novih automobila: Evo koje su marke najtraženije, a za koja kola su vozači posebno zainteresovani
Podeli vest
Prodaja novih automobila u Srbiji je porasla ove godine, ali i dalje nije dostignut nivo pre pandemije. Najprodavaniji brendovi u 2023. bili su "škoda", "tojota", "hjundai". U kupovini električnih automobila kaskamo za Evropom, ali su naši vozači više zainteresovani za hibride.
Predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Đurđević kaže da se tržište automobila oporavlja, ali da to i dalje ide sporo.
Cena polovnih automobila u nekim evropskim zemljama poslednjih meseci je padu. Osetne promene trenda naročito su vidljive u zemlji iz koje u velikoj meri uvozimo polovnjake, što je otvorilo pitanje da li to sledi i našem tržištu? Struka ističe da su cene polovnjaka kod nas i dalje visoke, a prosečan automobil košta oko 10.000 evra.
Nova, električna, Fiat Panda biće predstavljena javnosti 11. jula 2024. godine, a kako su najavili on će se proizvoditi u tri Stelantisove fabrike, između ostalog i našoj u Kragujevcu.
28.11.2023
11:50
- Prodato je ove godine nešto više od 23.100 vozila i to je 10 odsto više nego prethodne godine. Taj rast je u redu, međutim, i dalje mi nismo dostigli period pre pandemije 2019. godine. Zaostajamo pet odsto za Evropom - rekla je Đurđevićeva.
Najprodavanije marke u Srbiji
U Srbiji je do kraja novembra najviše automobila prodavala “škoda“, nešto više od 5.000 vozila. Za “škodom“ ide “tojota“, nešto ispod 2.000 vozila, zatim “hjundai“, “folksvagen“, “dačija“, “reno“.
Cene polovnih automobila u Nemačkoj u padu su već sedam meseci. Međutim, taj pad je veoma mali, tako da se to nije osetilo na našem tržištu, kaže Petar Veličković, sa sajta "Polovni automobili". Značajnije su, kaže, pojeftinila luksuzna vozila.
Iako su izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima stupile na snagu 15. septembra ove godine, nisu sve odredbe počele da se primenjuju od tog dana.
18.11.2023
15:52
- Zanimljivo je da su poslednji među tih prvih 10 brendova – BMV, ‘audi‘, ‘mercedes‘, kao luksuzni i premijum brendovi. Tako da imamo utisak da se malo polarizuje prodaja. Kada je kupovna moć u pitanju – to se vidi u prvih 10 prodatih brendova - kaže Đurđević.
Povećana prodaja hibrida
Đurđevićeva dodaje da se u Srbiji i dalje najviše prodaju benzinci (52 odsto). Povećana je prodaja hibridnih automobila (23 odsto), dok su automobili sa dizel motorom pali na treće mesto (19 odsto).
- Možemo reći da Evropa ima još niži procenat i učešća dizela, oko 13 odsto - kaže Đurđević.
Smatra da je u Srbiji prodaja hibridnih vozila povećana zbog subvencija koje država daje. Zato je, dodaje, neophodno usredsredili se na povećanje prodaje električnih automobila.
- Subvencije postoje od 2020. godine i iznose 5.000 evra za električna vozila, 3.500 za plug-in hibride, to su hibridi koji se uključuju na struju, i 2.500 za standardne hibride. I to je nešto što je svakako, pored infrastrukture, glavni oslonac prodaje -kaže Đurđevićeva i napominje da ima najava da će budžet za subvencije biti smanjen, što ne bi pogodovalo nastavku trenda rasta prodaje.
Za povećanje broja električnih automobila bitna je i infrastruktura. Za sada u Srbiji ima oko 120 punjača.
“Ono što ohrabruje su najave raspisavanja velikog tendera, gde bi trebalo da se kod nas u zemlji stavi 160 brzih punjača na nekih 16 odmorišta po auto-putevima. Gde ćemo imati po pet brzih punjača od 150 kW sa dva priključka. To je jedna važna inicijativa koja može da napravi veliki iskorak kada je infrastruktura u pitanju”, kaže Đurđević.
Najviše je ipak polovnih vozila – starijih od 2005.
Od ukupnog broja prodatih automobila u 2023. godini, 83 odsto su polovni automobili. Zabrinjava to što više od 80 odsto uvezenih čine vozila starija od 2005. godine proizvodnje, koja imaju evro 3, evro 4 standard.
- Imamo takođe najave da će već od 1. januara sledeće godine biti zabranjen uvoz ovakvih vozila i to je prvi korak prema zelenoj agendi, tačnije prema tome da nam život postane lepši i da naš vazduh postane čistiji, jer možemo pričati o subvencijama za električna i elektrifikovana vozila, ali ukoliko se ne spreči uvoz vozila koja su zabranjena za uvoz u bilo koju drugu evropsku zemlju, ako ne učinimo isto, imaćemo veliki problem sa kvalitetom vazduha - ističe Đurđević.
Dodaje da je najavljeno da će se problem starih automobila rešiti subvencijama za reciklažu.
- Da evro 1, evro 2, evro 3 vozila dobiju subvenciju od 2.100 evra za reciklažu, tako da je to svakako dodatan motiv, uz tu zabranu uvoza, da ljudi menjaju svoje automobile za čistije i za bezbednije, jer nije samo više stvar čistoće vazduha, već i više bezbednosti u saobraćaju. Ta vozila su nebezbedna i verovatno smo poslednje mesto u Evropi gde je dozvoljen takav uvoz - ističe Đurđević.
Na pitanje da li je kraj godine dobar period da se po povoljnijoj ceni kupi nov automobil, budući da će se 2023. voditi kao godina proizvodnje, Đurđevićeva kaže da ne očekuje rasprodaju i akcije.
Domaće tržište polovnih automobila ima nizak nivo transparentnosti, pokazuje Indeks transparetnosti tržišta koji smešta Srbiju na 18. mesto liste, pre svega zbog vraćene kilometraže.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Cena polovnih automobila u nekim evropskim zemljama poslednjih meseci je padu. Osetne promene trenda naročito su vidljive u zemlji iz koje u velikoj meri uvozimo polovnjake, što je otvorilo pitanje da li to sledi i našem tržištu? Struka ističe da su cene polovnjaka kod nas i dalje visoke, a prosečan automobil košta oko 10.000 evra.
Vrhovni javni tužilac Zagorka Dolovac, koja je otišla iz Srbije u utorak ujutru, dan nakon što je Odbor za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu odbio njene izveštaje o radu tužilaštva za period od 2020-2024. godine, vratila se posle četiri dana u Srbiju, i to sinoć nešto malo pre ponoći, saznaje Informer.
Tokom sledeće nedelje, vojni objekti u Ukrajini biće napadnuti kao odmazda za napad dronom na soliter u Groznom, izjavio je danas lider Čečenije Ramzan Kadirov.
Gradonačelnici četiri opštine na severu KiM, nakon što su preuzeli dužnost od albanskih gradonačelnika, u zgradama opština zatekli su katastrofalno stanje.
Blokader Petar Đurić, nakon što smo otkrili da se bahati na odmoru u lukusuznom hotelu Dubaiju i uživa u bazenu dok poziva narod da ustane protiv vlasti, nastavio je da širi opasnu mržnju prema novinarima koji su već dugo na meti blokadera.
Na naslovnoj strani "Hrvatskog tjednika" pojavila se skandalozna karikatura koja, čini se, prikazuje patrijarha SPC Porfirija sa krvavim nožem među zubima, uz poziv na veliki skup otpora "jugosrpskim fašistima".
Analitičar Dragoslav Bokan, komentarisao je užasno vršnjačko nasilje koje je pretrpeo jedan trinaestogodišnji dečak, a nasilnici su ga prilikom maltretiranja nazivali i "ćacijem".
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Tokom sledeće nedelje, vojni objekti u Ukrajini biće napadnuti kao odmazda za napad dronom na soliter u Groznom, izjavio je danas lider Čečenije Ramzan Kadirov.
Kao odgovor na napade Ukrajine, ruska vojska je pokrenula masovni udar raketama "Kinžal" na ukrajinske vojno-industrijske komplekse i energetska postrojenja, saopštilo je rusko ministarstvo odbrane.
Mnogo puta smo čuli da je rat u Ukrajini veoma isplativ za zapadne korporacije. Takvi zaključci mogu se izvesti čak i jednostavno na osnovu činjenica o vlasništvu globalnih investitora nad poljoprivrednim zemljištem na teritoriji Ukrajine.
Vlasnica mačke Nikola (24) želela je da proveri da li se njena ljubimica Mila smirila i naučila da se ne igra jelkom, ali je eksperiment propao za svega nekoliko minuta.
Privatni detektiv Rejmond Rano, koji više od 30 godina prati bračna neverstva, tvrdi da postoji jedan vrlo jasan znak koji često otkriva muškarce koji varaju, a to je stanje njihovog automobila.
Fejsbuk Dejting poslednjih meseci privlači sve više pažnje, ali mlađi korisnici i dalje teško dolaze do mečeva. Starija publika mnogo bolje koristi ovu opciju, dok mladi sve češće prelaze na druge aplikacije.
Pevačica Ivana Selakov prisetila se studentskih dana sa pevačem Sašom Kovačevićem, te otkrila kako je među njima vladala velika ljubav i da su zajedno započeli karijeru.
Danas se navršava pet godina od smrti Džeja Ramadanovskog, a njegova porodica i najbliži okupili su se ispred njegove večne kuće u Aleji zaslužnih građana
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar