• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
Digla se frka oko "Zare": Hitno zabranjene reklame - Evo o čemu se radi

Shuterstock

Zaštitnik potrošača

Digla se frka oko "Zare": Hitno zabranjene reklame - Evo o čemu se radi

Podeli vest

Advertising Standards Autohority, britanski regulator za standarde oglašavanja zabranio je dve reklame popularne kompanije "Zara", zbog modela koji odaju utisak "nezdravo mršavih".

Advertising Standards Autohority je sporne "Zarine" reklame okarakterisao kao društveno neodgovorne, te su naredili da se više ne prikazuju u istom formatu.

Na prvoj reklami prikazan je model u "oversajz" beloj košulji, a ruke modela postavljene su tako da deluju vrlo tanko. Takođe, ključne kosti bile su izrazito istaknute na modelu.

Na drugom modelu mogla se videti kratka haljina, a noge modela su izrazito tanke zbog senki, dok je lice izgledalo kao izgladnelo.

Stil, poza, osvetljenje, ali i izbor odeće u obe reklame doprineli su da potrošači steknu utisak nezdrave mršavosti i prekršili standarde odgovornog oglašavanja, ocenjuje Advertising Standards Autohority.

U ovom slučaju "Zara" nije primila tužbe, ali je obe reklame uklonila.

Iz modne kompanije su saopštili da su modeli imali medicinska uverenja o dobrom zdravstvenom stanju, u skladu sa preporukama iz izveštaja "Fashioning a Healthy Future" britanske Komisije za zdravlje modela. Osim toga, tvrde da fotografije nisu dodatno izmenjene, već da su samo osvetljenje i boja minimalno podešeni nakon fotografisanja.

Naime, ovo nije prvi put da Advertising Standards Autohority reaguje zbog prikazivanja nezdravo mršavog izgleda.

Nedavno su zabranili reklame kompanija "Marks & Spencer" i "Next" iz istog razloga.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!
Live TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!

Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…

05.12.2025

10:57

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set