• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: E. DIMITRIJEVIĆ

09.08.2025

21:26

Potrošači na ovo ne obraćaju pažnju: Narod se žali zbog reklamacija i patika, a vreba veća opasnost

Shuterstock

Zaštitnik potrošača

Potrošači na ovo ne obraćaju pažnju: Narod se žali zbog reklamacija i patika, a vreba veća opasnost

Podeli vest

Kada koriste pomoć nadležnih za zaštitu potrošača, mnogi građani se žale na reklamaciju ili traže pomoć pri kupovini, dok pravo na zaštitu od reklama retko koriste, a skrivenih poruka nisu ni svesni dok im treće lice na njih ne ukaže.

Nakon burne reakcije britanskog regulatora za standarde oglašavanja Advertising Standards Autohority na promociju "nezdravo mršavog tela" u reklamama popularne "Zare", iste su zabranjene, što su potrošači podržali.

Kako smo ranije pisali, zaštita potrošača iz Britanije ove reklame okarakterisala je kao društveno neodgovorne, upravo zbog taknkih udova modela, ali i fotografija napravljenih tako da lice jednog od njih izgleda poput izgladnelog.

Stil, poza, osvetljenje i izbor odeće učinili su svoje i podsvesno potrošačima nametnuli "nezdravu mršavost" kao standard lepote, za kojim ljudi širom sveta teže.

Samim tim, "Zara" je prekršila pravila odgovornog oglašavanja!

Poznata modna kompanija nije primila tužbe, ali je reklame uklonila i branila se tvrdnjama da su oba modela, pre početka rada, priložila dokaze o dobrom zdravstvenom stanju.

Uprkos odbrani "Zare", digla se prašina, a potrošači se složili da ovakvim oglašavanjima treba stati na put.

Reklame u Srbiji

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović za Informer ističe da se reklame nalaze svuda oko nas, a "Zara" koja nameće standard lepote jedan je u moru problema i zabluda.

- U svetu, ali i u Srbiji, reklame predstavljaju ozbiljan izazov i o njima se jako malo vodi računa. Građani se zaštiti potrošača češće javljaju i šalju pritužbe zbog reklamacija i nedostataka proizvoda, nego u vezi sa onim što se svakodnevno plasira, a nimalo nije bezazleno. Iz tog razloga sva pažnja je usmerena na "pocepane patike", dok iz drugog ugla vreba veća opasnost - rekao je Papović.

Foto: Foto: Miloš Rafailović

Goran Papović

Ono što posebno zabrinjava, ističe naš sagovornik, jeste prikazivanje neprimerenog sadržaja.

- Neprimerene reklame često se emituju tokom dečijeg programa i zbog toga je od izuzetne važnosti definisati kome, kada i na koji način se nešto reklamira. Ta pravila jasno su istaknuta u Zakonu o oglašavanju - ističe on, pa dodaje:

- Oglašavanje nikako ne bi smelo sadržati elemente koji nekoga ili nešto diskriminišu i vređaju, ali ni da nameće nezdrav način života.

Kao primer, Papović je još naveo i veštačku inteligenciju, posebno popularnu u poslednje vreme i to među mlađom populacijom.

- Reklame za veštačku inteligenciju su svuda, čak i u vidu klipova čiji sadržaj detaljno objašnjava kako se njome barata, pa zbog toga često dolazi i do zloupotrebe. Kako bi se reklame dovele u red i sadržaj završio tamo gde pripada, potrebna je saradnja nadležnih sektora i zaštite potrošača, potrebno je uspostaviti etički kodeks - zaključio je Goran Papović.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Savet za monitoring: Krivična prijava protiv Nenadića zbog amnestije Borisa Tadića, prilikom prodaje NIS-a ispod cene
Politika

Savet za monitoring: Krivična prijava protiv Nenadića zbog amnestije Borisa Tadića, prilikom prodaje NIS-a ispod cene

Savet za monitoring, ljudska prava i borbu protiv korupcije Transparentnost podnosi krivičnu prijavu nadležnom javnom tužilaštvu protiv glavnog tužioca Javnog tužilaštva za organizovani kriminal Mladen Nenadića, zbog počinjenih krivičnih dela iz člana 360. Zakonika o krivičnom postupku kojim se sankcioniše ”kršenje zakona od strane sudije, javnog tužioca i njegovog zamenika”.

06.12.2025

13:32

TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!
Live TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!

Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…

05.12.2025

10:57

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set