• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. Crnomarković

17.09.2019

14:39

SRAMOTNO! VELIKA LOJALITI "LUKOIL" PREVARA: Skandaloznom reklamom, naftna kompanija BEZOČNO VARA KLIJENTE

Zaštitnik potrošača

SRAMOTNO! VELIKA LOJALITI "LUKOIL" PREVARA: Skandaloznom reklamom, naftna kompanija BEZOČNO VARA KLIJENTE

Podeli vest

Cena dresova odbojkaške reprezentacije sa 50 odsto popusta uz Lukoil lojalti karticu na njihovim pumpama ista je kao redovna cena istih tih dresova u sportskim radnjama

Ovo je ozbiljno i višestruko kršenje zakona, koje se mora strogo sankcionisati i biti primer ostalima da se ne usuđuju na takve poteze, poručuju stručni sagovornici Zaštitnika.

Naftna kompanija "Lukoil" služi se marketinškim prevarama kako bi navukla potrošače da koriste njihove lojalti kartice! Ovaj gigant se na sva usta reklamira da ukoliko imate ovu karticu, dobijate popust do 50 odsto na dresove muške i ženske odbojkaške reprezentacije, što je apsolutna laž.

Naime, cena muškog dresa sa lojalti karticom i navodnim popustom u prodavnicama na "Lukoil" pumpama je 4.152 dinara, a ženskog 3.592 dinara, što je tek sedam dinara jeftinije nego u sportskim radnjama.

 

SA "N SPORT" I "D EKSPRES" PROBLEMI ZAGARANTOVANI: Prodaju patike kojih nema, ROBA KASNI I PO SEDAM DANA!

Da sve bude gore, pored toga što popust ne postoji, naftna kompanija "Lukoil" je praktično iskoristila fenomenalan uspeh naše ženske odbojkaške reprezentacije i zlato osvojeno prošle nedelje na Evropskom prvenstvu u Ankari za svoje marifetluke i prevarni marketing.

Predstavnici udruženja potrošača i marketinški stručnjaci u razgovoru za Zaštitnik potrošača ističu da je ruska kompanija prekršila i Zakon o oglašavanju i Zakon o zaštiti potrošača i da bi zbog toga morala da dobije višemilionske kazne, uz zabranu ove reklame.

Foto: informer.rs

 

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević smatra da je i dosad bilo slučajeva da je popust manji od onoga što firme obećaju, ali da još nije doživeo takvu bahatost da popust uopšte ne postoji, kao što je sada slučaj.

- Zakon jasno propisuje da reklamna poruka mora da bude ispoštovana. Imali smo slučajeva da isto ovako piše do 50 odsto, pa da popusti budu 20 ili 30 procenata, ali ovde je cena praktično identična. Nema ni jedan odsto sniženja i to je zaista bahatost i bezobrazluk pomenute kompanije.

Imamo slučaj najobičnijeg prevarnog marketinga i obmane potrošača da uzmu tu karticu, uz koju neće imati nikakvu povoljnost. Ovo bi vam bilo isto kao da na nekoj prehrambenoj namirnici napišete velika akcija ili rasprodaja, a stavite popust jednu paru. Sasvim je jasno da imamo najgrublje kršenje Zakona o oglašavanju i Zakona o zaštiti potrošača, zbog čega je neophodno da na teren izađe tržišna inspekcija.

Zabrana i kazna

Neophodno je da se što pre ova reklama zabrani i da se uz to ova naftna kompanija rigorozno kazni

Goran Papović, NOPS

Za ovakve prekršaje su predviđene višemilionske kazne uz obaveznu zabranu ove reklame i akcije - rekao je Bogosavljević i dodao da bi u ovom slučaju Zakon trebalo da se primeni još rigoroznije.

- Konstantno pričam da mi imamo Komisiju za zaštitu konkurencije i baš ovo su situacije u kojima bi oni morali da izađu na teren i reaguju. Ovo što sada "Lukoil" radi je nefer konkurencija i prema svim ostalim benzinskim kompanijama i prema sportskim radnjama jer jednima na prevaru otimaju mušterije za gorivo, a drugima za dresove.

Zakonom o konkurenciji je predviđeno da se oduzme sav novac koji je zarađen ovakvom prevarom, a kazne idu i do 10 odsto ukupnog profita. Samo jedna takva kazna može da opameti tako veliku i bogatu firmu kao što je "Lukoil" i da ih natera da poštuju Zakon, a ne da se u Srbiji ponašaju po principu "može nam se" - jasan je Bogosavljević.

Sa njim se slaže i predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović, koji tvrdi da su veliki popusti koji se nude uz lojalti kartice uglavnom alarm za prevaru.

Foto: informer.rs

Cena u sportskoj radnji ista kao u Lukoilu na popustu sa lojalti karticom

- Često napominjemo da kada vidite na reklami do 50 ili do 70 odsto, morate da budete posebno oprezni jer se najverovatnije radi o prevari. Trgovci se često služe tim predlogom "do" jer do 50 odsto može značiti i samo pet odsto. I obično tako i bude. Uz to ukazujemo potrošačima i da su te lojalti kartice obmana jer vam oni uz tu karticu i neku veliku potrošnju navodno omogućavaju da nešto dobijete jeftinije, a to uglavnom ne bude tako.

Ovde imamo jedan takav drastičan slučaj, gde je obećan popust do 50 odsto, a popusta nema i samim tim je lojalti kartica prevara jer ne služi ničemu. Jasno je da ima posla za tržišnu inspekciju jer su potrošači obmanuti i dovedeni u zabludu, a uz to imamo i prevarni marketing. Neophodno je da se što pre ova reklama zabrani i da se uz to ova naftna kompanija rigorozno kazni. Jedini način da sve firme shvate da Zakon mora da se poštuje je da jedna ovako velika kompanija dobije drakonsku kaznu.

Zabranjeno zakonom

Lažno reklamiranje sniženja kao što je ovo smatra se obmanom potrošača i zabranjeno je zakonom

Saša Borojević, marketinški stručnjak

Dokle god velikima budemo popuštali zato što su veliki, ne možemo očekivati ni od onih manjih da ne hvataju krivine i posluju po zakonu - objasnio je Papović.

Marketinški stručnjak Saša Borojević tvrdi da je ovo očigledna reklamna prevara i obmana potrošača, koja je zabranjena zakonom, ali da prodavci nažalost ne haju mnogo za to.

- Ništa ne privuče više kupaca u radnje takvom brzinom kao veliki natpisi - "sniženje", "rasprodaja", "50 odsto popusta". U Srbiji prava sniženja ne postoje, ali zato lažne rasprodaje, koje spadaju u najstariju trgovačku varku, ne možemo da iskorenimo. Iako su ovakve obmane kažnjive zakonom, trgovce to, čini se, ne plaši mnogo.

Zbog slabe konkurencije, prodavci mogu da manipulišu lažnim rasprodajama. Kada bi postojali veliki lanci koji bi spustili cene i preoteli kupce, i ostali trgovci bi to morali da prate. Lažno reklamiranje sniženja kao što je ovo, smatra se obmanom potrošača i zabranjeno je zakonom - naglašava Borojević.

Foto: informer.rs

 

Naš sagovornik je istakao da ovde mora da reaguje tržišna inspekcija i sud za prekršaje i napomenuo da smatra da je ovo na istom nivou kao i ratno profiterstvo.

- Građani koji požele nešto da urade povodom lažnih sniženja mogu da se jave nekoj od organizacija za zaštitu potrošača. Oni će zatim da alarmiraju tržišnu inspekciju, koja će izaći na teren.

KATANAC NA MLEKARU TROVAČNICU: Posle raskrinkavanja Mlekobela u Zaštitniku potrošača, REAGOVALI NADLEŽNI ORGANI!

Kako inspektori ne mogu da izreknu novčanu kaznu, njihovo je da podnesu prijavu nadležnom sudu za prekršaje, koji nakon toga pokreće prekršajni postupak. Svakako ovo se meri istom kaznom kao i ratno profiterstvo, samo se ovde radi o ekonomskoj prevari iz koje se profitira - decidan je Borojević.

Lukoil: Ne obmanjujemo nikog

Kako kažu u kompaniji "Lukoil", dresovi odbojkaške reprezentacije Srbije koji se nalaze u prodaji u njihovoj maloprodajnoj mreži, nabavljeni su od ovlašćenog dilera sportske opreme na teritoriji Srbije koji garantuje da su ovo proizvodi originalnog proizvođača.

- U odnosu na punu maloprodajnu cenu ovih artikala na našim benzinskim stanicama koja je vidljivo istaknuta uz artikle, samo za korisnike "Lukoil" programa lojalnosti je obezbeđen popust i to - 20 odsto na ovogodišnje modele, a 50 odsto na prošlogodišnje modele.

Svaka trgovinska kuća formira maloprodajne cene u skladu sa svojom poslovnom i komercijalnom politikom, na šta veliki uticaj imaju količine artikla koje se od dobavljača nabavljaju i nabavne cene po kojima svaka trgovinska kuća date artikle nabavlja.

Osim toga, svaka trgovinska kuća ima svoj program popusta i periode sniženja cena i to je njihovo ekskluzivno pravo, tako da nemamo uvida u akcijske cene drugih maloprodajnih lanaca.

Kao partner i sponzor Odbojkaškog saveza Srbije odgovorno pristupamo ovoj saradnji i ne obmanjujemo niti srpsku javnost, niti naše potrošače - kažu u ovoj kompaniji. 



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Vladimir

pre 5 godina

Sto ste se uhvatili za dresove? Pisite o malverzacijama prilikom kupovine Beopetrola AD!!! Pisite koliko su ulozili u preduzece koje su kupili .. kako su vec postojecu imovinu prikazivali kao investiciju .. pogledajte vrednost i broj akcija Lukoil Srbija na berzi 'LOIL' .. pisite kako su dostampavali deonice .. kako nisu ispunili ugovor o kupoprodaji .. kako su zavrnuli drzvu i manjinske akcionare ..

Politika

Dok je postajao najbogatiji čovek u zemlji, Beograd i Srbija su gladovali!! Đilasovu bahatost nijedan normalan čovek ne može da razume
STRAŠNE MALVERZACIJE

Dok je postajao najbogatiji čovek u zemlji, Beograd i Srbija su gladovali!! Đilasovu bahatost nijedan normalan čovek ne može da razume

Tajkun i lider hejterske opozicije Dragan Đilas svesno je prekršio zakon u vezi sa izgradnjom Mosta na Adi i potrošio ogromne svote novca građana. Prema informacijama koje je Informer objavio, Đilas je uložio skoro 10 miliona evra, naravno, narodnih para, kako bi most bio otvoren pred izbore, a sve u cilju lične promocije i marketinškog poteza za Novu godinu.

08.11.2024

15:18

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set