• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: J. Matijašević

16.10.2019

16:01

NEZAKONITO! U PRODAVNICI KAMPER OBMANULI KUPCA: Za raspadnute patike ženi odbili reklamaciju JER NEMA KUTIJU!

Zaštitnik potrošača

NEZAKONITO! U PRODAVNICI KAMPER OBMANULI KUPCA: Za raspadnute patike ženi odbili reklamaciju JER NEMA KUTIJU!

Podeli vest

Milica M. morala je kod obućara da krpi patike stare samo 15 dana, koje je skupo platila u prodavnici "Kamper", jer je bacila kutiju. Prodavac nema pravo da zbog toga odbije reklamaciju, kaže zakon, ali i stručnjaci za zaštitu potrošača

Ukoliko vam se pokvari laptop, televizor, telefon, puknu vam patike ili cipele, a prodavac odbija reklamaciju jer niste sačuvali originalnu kutiju, dobro pazite, jer je to protiv zakona i alarm za Tržišnu inspekciju!

Naime, u Članu 56 Zakona o zaštiti potrošača navodi se da nemogućnost potrošača da dostavi ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog odbijanja otklanjanja nesaobraznosti. Tako da, ukoliko vas neko uslovljava amabalažom, pozovite se na svoja zakonska prava i reklamacija mora da se izvrši. To važi za sve proizvode, čak i za prehrambene, i bez obzira na cenu, popust ili način plaćanja.

Ovo je skandalozno ponašanje neprofesionalnost, a pre svega ozbiljno kršenje Člana 56 Zakona o zaštiti potrošača!
Petar Bogosavljević, Pokret za zaštitu potrošača

Među potrošačima koji su se našli na udaru prodavaca koji su pokušali da se ogluše o zakon i uskrate im prava reklamacije bila je i Beograđanka Milica M. Ona je kupila patike u prodavnici "Kamper" i nakon tri nedelje đon se odlepio. Otišla je u radnju, priložila svoju obuću, a onda ju je trgovac "oduvao" i tražio orginalno pakovanje?!

Obmana potrošača

- Da se odmah razumemo, bez obzira na to koliko nešto košta, prava potrošača se ne smeju uskraćivati. Naročito ne za one stvari koji vi platite na desetine hiljada, jer očigledno kod nas cena i kvalitet više ne idu zajedno.

ŠTA KAŽE ZAKON?

Član 56

Reklamacija i način rešavanja reklamacije

 

* Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka.

* Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija u toku radnog vremena.

* Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini

* Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija potrošača

* Prodavac je dužan da potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.

* Evidencija o primljenim reklamacijama vodi se u obliku ukoričene knjige ili u elektronskom obliku i sadrži naročito podatke o podnosiocu i datumu prijema reklamacije

* Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije, niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti

Kupila sam ženske patike u "Kamperu" i platila ih 15.990 dinara. Nisam žalila, jer volim kvalitetnu obuću, ali nisam ni očekivala da ću već kroz tri nedelje morati da ih reklamiram. Na jednoj patici odlepio se đon, i zaista je u pitanju kvalitet, jer ih nisam obula ni 10 puta.

Kako odmah vadim obuću iz kutija i slažem u orman, i ovu kutiju sam bacila jer mi ne treba lom. Međutim, ni slutila nisam da ću zbog toga biti uskraćena za svoja prava - ogorčeno priča ova Beograđanka i ističe:

- Otišla sam u prodavnicu, izvadila patike iz kese i rekla da hoću zamenu, a ako nema tog modela, da mi vrate novac. Međutim, nisam još ni spustila na pult obuću, kada mi se prodavac obratio i rekao da na to nemam prava jer je nisam donela u originalnoj kutiji.

Kada sam mu ukazala na to da imam fiskalni račun i odsečak od kartice, i dalje se držao svoje priče, i rekao da bez originalnog pakovanja on ne može da prihvati stvar na reklamaciju.

Iako sam se pozivala na svoja prava, nije bilo rešenja. A ja sam patike koje nisam nimalo jeftino platila morala da nosim kod obućara. Zaista sam razočarana i ogorčena na ovakav način poslovanja i prevaru potrošača. Bruka i sramota.

Domaći stručnjaci napominju da je ovo ozbiljno kršenje zakona i da svi oštećeni potrošači kojima se reklamacija odbije jer nemaju originalno pakovanje pravdu mogu da potraže na sudu i kod nadležnih organa!

Posao za inspekciju

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević upozorava za naš list da prodavnica "Kamper" za ovakvo poslovanje mora da snosi ozbiljne sankcije i da je ovo tipičan primer obmane potrošača.

- Ovo je skandalozno ponašanje, neprofesionalnost, a pre svega ozbiljno kršenje Člana 56 Zakona o zaštiti potrošača! Prodavnica "Kamper", koja važi čak za jednu od skupljih radnji, umesto da daje razne benefite i popuste, na ovakav način oštećuje svoje kupce. I ne samo oni, niko nema pravo da vam uskrati reklamaciju ukoliko nemate originalno pakovanje, bez obzira na to šta ste kupili - da li je to kompjuter, obuća, odeća, hrana...

 

 

To nije po zakonu, i ko god pokuša da se na takav način ogluši o pravilo, imate pravo da odmah alarmirate Tržišnu inspekciju, koja odmah treba da reaguje i pokrene postupak - naglašava Bogosavljević i savetuje kupce:

Foto: InformerDN

 

- Kada dođe do ovakve situacije, veoma je važno da od trgovca tražite napismeno da je reklamacija odbijena zbog pakovanja, jer će vam to biti glavni dokaz ukoliko pravdu potražite kod nadležnih organa, čak i na sudu.

 
Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

 

 

 

Više o vašim pravima čitajte na portalu Zaštitnikpotrosaca.rs


Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

Skandal! Goranu Vesiću određen pritvor do 30 dana
Politika

Skandal! Goranu Vesiću određen pritvor do 30 dana

Viši sud u Novom Sadu doneo je odluku o određivanju pritvora u trajanju do 30 dana Goranu Vesiću, a u obrazloženju rešenja o određivanju pritvora kao razlog za ovu odluku navodi se opasnost od uznemirenja javnosti.

23.11.2024

13:04

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set