• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. Crnomarković

27.07.2020

13:28

"VIP" KUĆNI INTERNET KAO NOĆNA MORA! Korisnici muku muče sa uslugom mobilnog operatera, PRODAJU VIŠE PAKETA NEGO ŠTO MOGU DA PODRŽE!

Zaštitnik potrošača

"VIP" KUĆNI INTERNET KAO NOĆNA MORA! Korisnici muku muče sa uslugom mobilnog operatera, PRODAJU VIŠE PAKETA NEGO ŠTO MOGU DA PODRŽE!

Podeli vest

Već nekoliko meseci u većem delu dana nemoguće je pogledati snimak ili otvoriti neku zahtevniju stranicu jer je, prema rečima stručnjaka, prodato više paketa nego što bazne stanice mogu da podrže

Korisnici "Vipovog" kućnog interneta tvrde da je ova usluga postala neupotrebljiva. Iako su, kako tvrde, do pre nekoliko meseci bili veoma zadovoljni, kažu da se situacija drastično promenila. Prema svedočenjima nezadovoljnih korisnika, bez obzira na paket na koji su se pretplatili i brzinu interneta, oni u većem delu dana ne mogu da ga koriste.

"Vip" krši zakon, zbog čega svi korisnici imaju prava na obeštećenje, a mogu i da traže prevremeni raskid ugovora bez ikakvih penala

Dejan Gavrilović, Efektiva

Dejan Gavrilović iz potrošačkog udruženja "Efektiva", koji i sam ima problem sa ovim internetom, a što je dokumentovao snimkom, kaže da su potrošači značajno oštećeni jer ne dobijaju uslugu koju su platili.

- Ima zaista veliki broj pritužbi nezadovoljnih korisnika, a što se mog slučaja tiče, poslednjih meseci je internet zaista postao neupotrebljiv. To je počelo sa vanrednim stanjem, a čini mi se da je situacija sve gora, iako je sada manje ljudi koji su non-stop u kući.

 

 

Od podneva do večeri veoma je spor, a uveče je potpuno neupotrebljiv. Čak sam rano ujutru, oko 6 sati, kada sam pretpostavio da ga koristi manje ljudi, pokušao da skinem mali fajl od 790 kilobajta, a pokazivalo je da treba više od sat vremena za to. Da ne pričam o tome da je gledanje filmovi misaona imenica.

U usmenoj formi sam dobio objašnjenje da te njihove bazne stanice imaju određen kapacitet i da kada je aktivan veliki broj korisnika, dolazi do zagušenja. Iskreno ne želim da ulazim u to da li su prodali previše internet paketa, ili je mnogo konekcija ili imaju problem sa opremom, jer su oni dužni da potrošačima obezbede ono na šta su se ugovorom obavezali - kaže Gavrilović.

Kršenje zakona

Prema njegovim rečima, "Vip" krši zakon, zbog čega svi korisnici imaju prava na obeštećenje, a mogu i da traže prevremeni raskid ugovora bez ikakvih penala.

- Oni su u ugovorima pokušali da se zaštite time da je protok koji vam piše kad uzimate paket zapravo maksimalna brzina, što bi praktično značilo da može da bude i 0,1 megabita u sekundi.

 

 

Međutim, to je nepravična ugovorna odredba koja je ništavna, a uz to i nesaobrazna usluga jer nijedan potrošač nije kupio taj internet da bi imao minimalni protok. S obzirom na sve ovo, potrošači imaju pravo na nekoliko opcija. Prva je srazmerno umanjenje cene, a druga je da raskinete ugovor bez plaćanja penala.

1.799 dinara
košta pretplata za XL paket

Ovaj operater je među najpovoljnijim i očigledno koristi to da ljudi jureći najpovoljniju kalkulaciju uđu u problem i gotovo uopšte nemaju funkcionalan internet. Ne treba da prodaju toliki broj ugovora ako njihove bazne stanice to ne mogu da podrže.

Ovo vam je kao da neko ima autobus sa 100 mesta i proda 200 karata, a ovih drugih 100 ljudi stoji, gura se i visi na vratima za isti novac. Samo što trenutno kod "Vip" interneta svih 200 putnika "visi na vratima" i niko ne "sedi" - slikovito je objasnio Gavrilović.

Užasan protok

Isti problem kao i Gavrilović ima i naša čitateljka Marija L., koja živi na Čukarici, i koja uprkos tome što plaća najskuplji paket poslednjih meseci preživljava muke sa "Vip" kućnim internetom.

- Imamo ga više od tri godine. Plaćamo najskuplji XL paket od 1.799 dinara mesečno. Bili smo baš zadovoljni i zato smo produžili ugovor. Međutim, u poslednjih nekoliko meseci internet je postao užasan.

 

 

Ovo se događa konstantno i nema veze koji je period u mesecu - isto je i kad se obnovi obračunski period, i na kraju meseca. Najbolje radi posle dva sata noću, valjda kad je opterećenje manje. Mi pošteno plaćamo najskuplji paket i morali bi da nam omoguće ono na šta su se ugovorom obavezali.

Snimci koče, svaku stranicu otvara po 10-15 minuta, a posledica lošeg interneta jeste to da nam se telefoni stalno prebacuju na mobilne podatke pošto od kućnog interneta ne primaju signal.

Zaista ne znam šta da radim jer mi ovo stvara brojne probleme kada radim od kuće, a ne smem ni da pomislim šta će biti kada deca krenu u školu i ako deo nastave budu morali da prate iz svog doma - priča ova očajna majka.
 

VIP: Nemamo mnogo reklamacija

Povodom velikog broja pritužbi, kontaktirali smo kompaniju "Vip", u kojoj tvrde da nemaju problem ni povećan broj reklamacija, a da, ukoliko se to desi, koriguju račune.

- Kompanija "Vip mobile" nastoji da svim svojim korisnicima pruži kontinuiran kvalitet i protok internet saobraćaja, bez obzira na okolnosti. Iako poslednjih meseci, usled uvođenja vanrednih mera, beležimo istorijski porast saobraćaja, svi naši servisi i usluge odvijaju se neometano.

 

 

Shodno tome, nemamo povećan broj reklamacija, a u slučaju da se utvrde poteškoće u korišćenju interneta ili nemogućnost korišćenja interneta i naše usluge uopšte, uvek izlazimo u susret korisnicima i korigujemo račune - rekli su nam u "Vipu".

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs


Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
veljke

pre 4 godine

Imao sam telekomov net, pa onda preko kablovskog operatora i retko kada da imam brzinu koja pise u ugovoru. Prema tome ako vec pisete proverite kakvi su drugi. Kad se potpisuje ugovor kod svih je sve super, a u stvari sve je po sistemu uzmi ili ostavi. Kablovski operator na pola ugovora iskljuci gomilu kanala a pretplata ostaje ista. Al dok je ovaca bice i vune.

dule

pre 4 godine

Od kako je VIP otvorio mrezu njihov sam korisnik,zadnjih 3 godine imam problem sa telefonskom , mrezom predlozili su mi da prebacim na g2 i g3 jel je g 4 nedostupan...posle mnogo zalbi stigla mi informacija da mi je racun umanjen ,to jest preplata za 20 posto jel imaju problem sa mrezom...inace sam iz barajeva ,na 25 kilometra od centra beograda

Marija

pre 4 godine

Imala i ja Vip 4G kucni net 3 godine. Prvih 4 meseca je bio super tj. brzina neta je bila zadovoljavajuca medjutim posle sve gore i gore . Bilo je mucno koristiti za fb a pogotovo za gledanje filmova koji npr. traju 1sat i 40 min a vi ga gledate 4 sata i 50 min . Uzas . Napokon smo pronasli operatera koji ne trazi prikljucak fiksnog jer ga nemamo i za sada smo zadovoljni supernovom.

Djura

pre 4 godine

A sto bi ljudi kopali ulice, uvlacili opticki kabel i placali veci racun kad moze tako mobilno za male pare? Budite svesni sta kupujete i raspitajte se pre nego sto kupite. btw ista je situacija i sa ostalnim operaterima ovakvog kvazi kucnog interneta

Dejan

pre 4 godine

Ja imam vec 4 godine kucni net, sad koristim L. Nikad nisam imao problema, cak i kad potrosim sadrzaj i pocne usporen protok i dalje mogu bez problema da gledam youtube ili filmove online.

sledeća vest

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set